Witam
Panowie jak w temacie silnik BPJ 2.0 TFSI 170 KM2006r. silnik na zimnym bardzo nie rowno pracuje blad pokazuje wypadanie zaplonu cyl.1 wymieniony zawor pcv, cewka czujnik polozenia walu swiece. Sprawdzone klapki rurki odmy itp i skonczyly sie pomysly. Zawory czyste bez nagaru kompresja wzorowa.
Nierowna praca silnika na wolnych obrotach 2.0 tfsi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:29
- Lokalizacja: Kopenhaga
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 279
- Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:33
- Imię: Bar
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: pomorskie
To już o tym 2.0 TFSI na łańcuchu, ale może podobna przyczyna http://www.racingforum.pl/index.php?s=& ... &p=1200772
Powodem bledu wypadania zaplonu byl urwany kabel czujnika spalania stukowego. Po naprawie blad sie nie pokazywal. Ale obroty falowaly i cianienie oleju nadal sie zapalalo. Wyjelem pompe, pompa jak nowa okazalo sie ze dwa lata mlodsza niz auto. Wiec wyjelem wal zatarty na trzecim czopie glownym szlif nowe panewki miesiac bylo dobrze cisnienie bylo ok. Ale obroty nadal falowaly silnik kulal na zimnym. Po miesiacu znowu kontrolka cisnienia wal uwalony na trzeciej panewce glownej. Zwalilem glowice sa slady po zaworach na trzecim tloku chyba motor byl po zerwanym pasku. A pierwszy tlok jest inny zawory w glowicy ok walki byly szlifowane polozone sa panewki pod walki. Teraz bede wymienial wal obstawiam ze jest zgiety dla tego siada panewka.