Witam,
Od niedawna posiadam A6 C6 z 2005 roku i nie znam dokładnie historii serwisowej auta. Chcę powoli wyeliminować wszystkie problemy i zaczynam od silnika. Silnik pracuje równo i bez żadnych problemów, ale są błędy odczytane przez VAG-COMa:
004407 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 007 - Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 00010010
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 210049 km
Time Indication: 0
Date: 2015.08.13
Time: 20:17:08
Freeze Frame:
RPM: 736 /min
Mass Air / Rev.: 190.8 mg/str
Temperature: 82.5°C
Idle
Time: 51.2 s
Bin. Bits: 00000010
Ten błąd wraca szybko po wykasowaniu (następnego dnia po wykasowaniu był znowu). Czuć z zapachu spalin, że paliwo nie jest spalone do końca.
Drugi błąd który często mi wraca to:
000016 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Position Actuator Malfunction
P0010 - 008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 30
Reset counter: 40
Mileage: 210049 km
Time Indication: 0
Date: 2015.08.13
Time: 20:18:45
Freeze Frame:
RPM: 1216 /min
Mass Air / Rev.: 114.5 mg/str
Temperature: 64.5°C
Overrun
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 99.40°
Tutaj obawiam się, że wskazanie będzie na rozrząd, ale chciałbym się dowiedzieć od którego dokładnie czujnika pochodzi ten błąd.
Będę wdzięczny za pomoc i naprowadzenie gdzie szukać źródła problemów.
[ BDW 2.4 177 KM] Kody błędów- zbyt bogata mieszanka
Nie koniecznie rozrząd... zacznij od przeniesienia czujnika hallotronowego na drugą głowicę i zobacz czy problem 'przejdzie' na nią... jeśli tak, masz rozwiązanie gotowe...tomaszeg pisze:Tutaj obawiam się, że wskazanie będzie na rozrząd, ale chciałbym się dowiedzieć od którego dokładnie czujnika pochodzi ten błąd.
Ten komunikat wskazuje bardziej na wariator... nie osiąga prawidłowych pozycji...Position Actuator Malfunction
Dzięki za odpowiedź.
Ten błąd Position Actuator Malfunction pojawia się głównie na Bank1 ale na Bank2 też potrafi się pojawić, ale trzeba na niego dłużej czekać. Różnica pomiędzy stronami jednak jest więc zamiana powinna coś wykazać.
Podejrzewam wariator, więc jeśli nie będzie innego pomysłu to będę musiał zabrać się za zgłębienie tematu wymiany wariatora.
Nie masz pomysłu o co może chodzić ze zbyt bogatą mieszanką? Podejrzewam, że to sonda lambda. W ross-techu jest następująca lista do sprawdzenia:
Mass Air Flow (MAF) Sensor faulty
Fuel Pressure Regulator faulty
Fuel Injector(s) faulty
Oxygen Sensor Control faulty
Oxygen Sensor(s) faulty
Evaporative Emission (EVAP) System faulty
Przepływomierz sprawdzałem i delikatnie czyściłem, i nic się nie zmieniło. Tak więc kolejnym łatwiejszym tematem jest sonda lambda.
Ten błąd Position Actuator Malfunction pojawia się głównie na Bank1 ale na Bank2 też potrafi się pojawić, ale trzeba na niego dłużej czekać. Różnica pomiędzy stronami jednak jest więc zamiana powinna coś wykazać.
Podejrzewam wariator, więc jeśli nie będzie innego pomysłu to będę musiał zabrać się za zgłębienie tematu wymiany wariatora.
Nie masz pomysłu o co może chodzić ze zbyt bogatą mieszanką? Podejrzewam, że to sonda lambda. W ross-techu jest następująca lista do sprawdzenia:
Mass Air Flow (MAF) Sensor faulty
Fuel Pressure Regulator faulty
Fuel Injector(s) faulty
Oxygen Sensor Control faulty
Oxygen Sensor(s) faulty
Evaporative Emission (EVAP) System faulty
Przepływomierz sprawdzałem i delikatnie czyściłem, i nic się nie zmieniło. Tak więc kolejnym łatwiejszym tematem jest sonda lambda.
Sama wymiana jest stosunkowo prosta (bez wyjmowania silnika), gorzej z ceną tego dziadostwa, które ma wadę fabryczną (jakość materiału)... na .us forach jest to dość dobrze opisane i jest proponowany upgrade kit, ale cenowo podobnie wychodzi...tomaszeg pisze:Podejrzewam wariator, więc jeśli nie będzie innego pomysłu to będę musiał zabrać się za zgłębienie tematu wymiany wariatora.
tomaszeg pisze:Nie masz pomysłu o co może chodzić ze zbyt bogatą mieszanką?

Masz może linka do takiego forum? Ewentualnie hasła po których szukać? Orientacyjnie ile może kosztować wariator na jedną stronę? U mnie jest tylko na dolocie.Sama wymiana jest stosunkowo prosta (bez wyjmowania silnika), gorzej z ceną tego dziadostwa, które ma wadę fabryczną (jakość materiału)... na .us forach jest to dość dobrze opisane i jest proponowany upgrade kit, ale cenowo podobnie wychodzi...
Niestety, wiem tylko, że było to .us forum... ale chyba linki były gdzieś na Naszym forum...tomaszeg pisze:Masz może linka do takiego forum? Ewentualnie hasła po których szukać?
2k za sztukę... masz dwa...tomaszeg pisze:Orientacyjnie ile może kosztować wariator na jedną stronę? U mnie jest tylko na dolocie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 cze 2020, 19:23
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Koszalin
Re: [ BDW 2.4 177 KM] Kody błędów- zbyt bogata mieszanka
Witam! Problem rozwiązany?? Miałem podobny problem z czujnikiem zmiennych faz pomogła wymiana czujnika. A z bogata mieszanka na 1 banku cały czas walczę. Wymieniłem i podmieniłem mnóstwo rzeczy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [ BDW 2.4 177 KM] Kody błędów- zbyt bogata mieszanka
Problem masz też na samym PB? Kiedy wymieniałeś świece (oglądałeś jak się wypalają - czy równo na wszystkich cylindrach)? Może coś się dzieje z klapami wirowymi...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 cze 2020, 19:23
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Koszalin
Re: [ BDW 2.4 177 KM] Kody błędów- zbyt bogata mieszanka
Witam! Swiece nowe, Cewki nowe plus zamienione stronami, rozrząd ustawiony, Wtryski zamienione stronami, Sondy też zamienione, katalizatory ok. Ogólnie na 1 banku mam korekty - 20 między bankami są różne czasy wtrysków i na 1 banku delikatne wypadanie zaplonu.,sprezanie ok
Dodano po 55 sekundach:
Na bazie i pb to samo nie ma żadnej roznicy
Dodano po 1 minucie 8 sekundach:
Zna ktoś może jakiegoś fachowca od audi??
Dodano po 55 sekundach:
Na bazie i pb to samo nie ma żadnej roznicy
Dodano po 1 minucie 8 sekundach:
Zna ktoś może jakiegoś fachowca od audi??