[C6 3.2 fsi] kody błędów p2006 p2007??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
[C6 3.2 fsi] kody błędów p2006 p2007??
witam
jestem nowy na forum
szukałem rozwiązania problemu w dziale lecz nie znalazłem
problem - zapaliła mi się żólta kontrolka silnika
z tego so sie już orientuję to problem z katalizatorem
auto mam dopiero dwa dni więc nie wiem co robić?
jechać prosto do serwisu (co zaleca producent)
cz też samemu mogę cosik zrobić aby kontrolka zgasła
zrobiłem dopiero 200 km - w tym czasie nic się nie działo- auto ładnie przyspiesza, nie szarpie, niby nic się nie dzieje ale kontrolka jednak świeci
pozdrawiam
[ Dodano: 2010-04-27, 15:30 ]
w warsztacie podłączyli do kompa i okazało się że wyświetlają się kody:
18438
18439
których nie mogą rozszyfrować
na necie taż nie mogę znaleźć
może ktoś pomoże???
[ Dodano: 2010-05-05, 12:31 ]
byłem u kolejnego diagnosty
zdiagnozował usterki jako p2006 i p2007
czyli klapa ruchoma doładowania/kolektora ssącego rząd 1 i 2 zacina się w położeniu zamknięcia
wymieniłem zawór elektromagnetyczny sterujący pracą tychże klap i jeden dzień był spokój
po odpaleniu auta natstępnego dnia po chwili pracy usterka pojawiła się ponownie
pytanie - jak sprawdzić czy klapy są do wymiany? czu po wymianie tegoż zaworu należało zaadaptować ponownie przepustnice??
jakie są obiawy niesprawności klap?
jestem nowy na forum
szukałem rozwiązania problemu w dziale lecz nie znalazłem
problem - zapaliła mi się żólta kontrolka silnika
z tego so sie już orientuję to problem z katalizatorem
auto mam dopiero dwa dni więc nie wiem co robić?
jechać prosto do serwisu (co zaleca producent)
cz też samemu mogę cosik zrobić aby kontrolka zgasła
zrobiłem dopiero 200 km - w tym czasie nic się nie działo- auto ładnie przyspiesza, nie szarpie, niby nic się nie dzieje ale kontrolka jednak świeci
pozdrawiam
[ Dodano: 2010-04-27, 15:30 ]
w warsztacie podłączyli do kompa i okazało się że wyświetlają się kody:
18438
18439
których nie mogą rozszyfrować
na necie taż nie mogę znaleźć
może ktoś pomoże???
[ Dodano: 2010-05-05, 12:31 ]
byłem u kolejnego diagnosty
zdiagnozował usterki jako p2006 i p2007
czyli klapa ruchoma doładowania/kolektora ssącego rząd 1 i 2 zacina się w położeniu zamknięcia
wymieniłem zawór elektromagnetyczny sterujący pracą tychże klap i jeden dzień był spokój
po odpaleniu auta natstępnego dnia po chwili pracy usterka pojawiła się ponownie
pytanie - jak sprawdzić czy klapy są do wymiany? czu po wymianie tegoż zaworu należało zaadaptować ponownie przepustnice??
jakie są obiawy niesprawności klap?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
ja nie miałem problemów z sondą tylko z klapami w kolektorze ssącym
wymieniłem oba dolne kolektory, choć tak naprawdę zacinał się tylko jeden
nie wiem, czemu zawsze wyświetla się niesprawność obu
fakt auto jeżdziło normalnie, ponieważ klapy te uruchamiają się tylko w przypadku znacznego zwiększenia obciążenia silnika
podczas "normalnej" jazdy przeważnie znajdują się w położeniu "zamknięcia"
wymieniłem oba dolne kolektory, choć tak naprawdę zacinał się tylko jeden
nie wiem, czemu zawsze wyświetla się niesprawność obu
fakt auto jeżdziło normalnie, ponieważ klapy te uruchamiają się tylko w przypadku znacznego zwiększenia obciążenia silnika
podczas "normalnej" jazdy przeważnie znajdują się w położeniu "zamknięcia"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 09 gru 2010, 19:28
- Lokalizacja: działdowo
Czy auto jakoś inaczej pracuje? Czy wydaje z siebie inne dźwięki jak np. stukot?a6-freunde pisze:czy wiadomo cos w tej sprawie
ja mam 3.2 fsi i tez pokazuje ssacy i czujnik połozenia walka rozrzadu
czy ktos wie jaki koszt takiej naprawy

Przede wszystkim trzeba zdiagnozować czy problem tkwi z wariatorze, czy faktycznie przeskoczył rozrząd... Jeśli przeskoczył, to koszty duże... ok. 6k PLN z częściami z ASO... jeśli tylko wariator... to 1k za sztukę (mamy 4 wariatory)

W najlepszej opcji, 'położył' się sam czujnik... zamień czujniki stronami i będziesz wiedział, czy błąd pojawi się na drugiej głowicy...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
koszty duże lub bardzo dużea6-freunde pisze:czy wiadomo cos w tej sprawie
ja mam 3.2 fsi i tez pokazuje ssacy i czujnik połozenia walka rozrzadu
czy ktos wie jaki koszt takiej naprawy

sprawdź wariator - mógł się "zatrzeć", może nie dochodzi do niego olej
aso omijaj dopóki nie stwierdzisz że faktycznie przeskoczył
a jeżeli tak, to tam będzie trochę drożej niż w normalnym zakładzie ale będzie przynajmniej gwarancja
było ostatni o rozrządzie w topicu c6 ale z silnikiem 2.4 - tam rozrząd jest ten sam prócz dodatkowych dwóch wariatorów na wylocie w 3.2
kolega dobrze rozwinął temat co może być przyczyną tego błędu ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 21:18
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ljungby
Witam
Prośba o dokładniejsze rozszyfrowanie błędu.Czy to coś poważnego?Z autem nic dziwnego się nie dzieje.Z góry dziękuję.
Adressword : 01
Numer VAG :4F2910115F
Nazwa :Elektronika silnika
Opis ster. :2.0l R4/4V TFSI
Komunikacja :TP2.0, CANT=300 CANE=740
Wersja SW :0020
Kodowanie :010D000302070120
Znalezione bledy
1602 Zasilanie napięciowe zacisku 30 Napięcie za niskie
1653 Pamięć usterek sterownika systemu ABS należy odczytać
Koniec odczytu sterownika
****************************************************
Prośba o dokładniejsze rozszyfrowanie błędu.Czy to coś poważnego?Z autem nic dziwnego się nie dzieje.Z góry dziękuję.
Adressword : 01
Numer VAG :4F2910115F
Nazwa :Elektronika silnika
Opis ster. :2.0l R4/4V TFSI
Komunikacja :TP2.0, CANT=300 CANE=740
Wersja SW :0020
Kodowanie :010D000302070120
Znalezione bledy
1602 Zasilanie napięciowe zacisku 30 Napięcie za niskie
1653 Pamięć usterek sterownika systemu ABS należy odczytać
Koniec odczytu sterownika
****************************************************
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Sterownik wykryl za niskie (klemme 30, glowne 12V) napiecie na doprowadzeniu zasilania, albo miales rozladowany aku albo pada Ci aku albo altek, albo cos nie tak z kabelkami / sterownikiem;jarecki01 pisze:Witam
Prośba o dokładniejsze rozszyfrowanie błędu.Czy to coś poważnego?Z autem nic dziwnego się nie dzieje.Z góry dziękuję.
Adressword : 01
Numer VAG :4F2910115F
Nazwa :Elektronika silnika
Opis ster. :2.0l R4/4V TFSI
Komunikacja :TP2.0, CANT=300 CANE=740
Wersja SW :0020
Kodowanie :010D000302070120
Znalezione bledy
1602 Zasilanie napięciowe zacisku 30 Napięcie za niskie
1653 Pamięć usterek sterownika systemu ABS należy odczytać
Koniec odczytu sterownika
****************************************************
Drugi blad mozesz odczytac w sterowniku ABS.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 lut 2017, 11:25
- Lokalizacja: Augustów
Witam wszystkich Audimaniaków 
Jestem nowy na forum. chciałbym nieco odświeżyć kotleta.
Podobnie jak Kolega Coolmen77 mam problem z błędami.
Auto przyleciało z USA w 2008r.
Od 8lat w rękach mojego brata.
W 2010 w wilgotne dni zaczęła się zapalać kontrolka check.
Brat w ASO wymienił kolektor z przepustnicą.
Czytałem, że po wymianie trzeba zaadaptować na nowo przepustnicę. Czy magicy to zrobili? nie wiem,
stwierdzili, że wszystko jest ok, winą obarczyli komputer.
Zaproponowali wymianę za 7000zł.
Brat chciał się zgodzić pod warunkiem, że błąd zniknie.
Nie dali gwarancji.
Starał się pozbyć błędu.
Odwiedził wielu mechaników. niestety nikt nie był w stanie zdiagnozować przyczyny.
Poza świecącą kontrolką nie było żadnych objawów, więc auto używane do dnia dzisiejszego.
Po wykasowaniu błędów kontrolka zapaliła się po 2 uruchomieniu auta.
po podłączeniu kompa pojawiają się błędy:
18438-Intake Manifold Flap; Bank 1
P2006-006-Stuck Closed-MILI ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 26
Reset counter: 40
Mileage: 162578km
Time: 0
Date: 2005.09.20
Time: 14:39:23
18439 - Intake Manifold Flap; Bank 2
P2007-006 -Stuck Closed - MILI ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 26
Reset counter: 40
Mileage: 162578km
TimeIndication: 0
Date: 2005.09.20
Time: 14:39:23
18836 - EVAP Leak Detection Pump Sense Circuit
P2404-006 Implausible Signal -MILI ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 2
Reset counter: 40
Mileage: 162593km
TimeIndication: 0
Date: 2005.09.21
Time: 10:30:16
Najdziwniejsze jest, że latem kontrolka check samoczynnie znika na kilka dni i np. po opadach deszczu powraca jak zjawa
.
Czy spotkaliście się z czymś takim, może poradzicie co z tym zrobić?

Jestem nowy na forum. chciałbym nieco odświeżyć kotleta.
Podobnie jak Kolega Coolmen77 mam problem z błędami.
Auto przyleciało z USA w 2008r.
Od 8lat w rękach mojego brata.
W 2010 w wilgotne dni zaczęła się zapalać kontrolka check.
Brat w ASO wymienił kolektor z przepustnicą.
Czytałem, że po wymianie trzeba zaadaptować na nowo przepustnicę. Czy magicy to zrobili? nie wiem,
stwierdzili, że wszystko jest ok, winą obarczyli komputer.
Zaproponowali wymianę za 7000zł.
Brat chciał się zgodzić pod warunkiem, że błąd zniknie.
Nie dali gwarancji.
Starał się pozbyć błędu.
Odwiedził wielu mechaników. niestety nikt nie był w stanie zdiagnozować przyczyny.
Poza świecącą kontrolką nie było żadnych objawów, więc auto używane do dnia dzisiejszego.
Po wykasowaniu błędów kontrolka zapaliła się po 2 uruchomieniu auta.
po podłączeniu kompa pojawiają się błędy:
18438-Intake Manifold Flap; Bank 1
P2006-006-Stuck Closed-MILI ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 26
Reset counter: 40
Mileage: 162578km
Time: 0
Date: 2005.09.20
Time: 14:39:23
18439 - Intake Manifold Flap; Bank 2
P2007-006 -Stuck Closed - MILI ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 26
Reset counter: 40
Mileage: 162578km
TimeIndication: 0
Date: 2005.09.20
Time: 14:39:23
18836 - EVAP Leak Detection Pump Sense Circuit
P2404-006 Implausible Signal -MILI ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 2
Reset counter: 40
Mileage: 162593km
TimeIndication: 0
Date: 2005.09.21
Time: 10:30:16
Najdziwniejsze jest, że latem kontrolka check samoczynnie znika na kilka dni i np. po opadach deszczu powraca jak zjawa

Czy spotkaliście się z czymś takim, może poradzicie co z tym zrobić?
Witam wszystkich, jesteu Rafał i posiadam od roku nawet zdrową A6 3.2 Fsi quattro model 2006. 198tys km na biegu.
![Obrazek]()
Za około miesiąc niunia wskakuje na warsztat żeby powymieniać wszystko co potrzebuje nie patrząc na koszt
Jest to mój pierwszy post w "Podobnym" temacie ponieważ u mnie wyskoczył tylko błąd P2006, po przetrzepaniu setki postów, zrozumiałem ze musze sprawdzić rurki cisnieniowe, zamowic komplet uszczelek kolektorów i wtrysków. i zabrać się za nagar. Po drodze rozbierania napotkałem problem w postaci takiej, :
1 -![Obrazek]()
2 -
Pytanie, czy po rozpięciu wszystkiego aby zdjąć kolektory, wymianie tej gruszeczki lub calego dolnego kolektora i złożeniu. wyskoczą mi jakieś błędy do kasacji ? (oczywiscie chodzi mi po poprawnym złóżeniu tego w całość)
Czy taka gruszka to juz wada i sprzet jest na złom?
I jaki może być powód że ten palec zeskoczył do tak dziwnej pozycji, ponieważ recznie ciężko go wciśnąć w to miejsce jak na zdjęciu...
Pozdrawiam
Za około miesiąc niunia wskakuje na warsztat żeby powymieniać wszystko co potrzebuje nie patrząc na koszt

Jest to mój pierwszy post w "Podobnym" temacie ponieważ u mnie wyskoczył tylko błąd P2006, po przetrzepaniu setki postów, zrozumiałem ze musze sprawdzić rurki cisnieniowe, zamowic komplet uszczelek kolektorów i wtrysków. i zabrać się za nagar. Po drodze rozbierania napotkałem problem w postaci takiej, :
1 -
2 -
Pytanie, czy po rozpięciu wszystkiego aby zdjąć kolektory, wymianie tej gruszeczki lub calego dolnego kolektora i złożeniu. wyskoczą mi jakieś błędy do kasacji ? (oczywiscie chodzi mi po poprawnym złóżeniu tego w całość)
Czy taka gruszka to juz wada i sprzet jest na złom?
I jaki może być powód że ten palec zeskoczył do tak dziwnej pozycji, ponieważ recznie ciężko go wciśnąć w to miejsce jak na zdjęciu...
Pozdrawiam
