Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 2.0 tfsi 170 ] kilka pytań dotyczących silnika TFSI

Silniki benzynowe
uzi_88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 18 kwie 2016, 22:00
Lokalizacja: Wejherowo

[A6 C6 2.0 tfsi 170 ] kilka pytań dotyczących silnika TFSI

Post autor: uzi_88 » 18 kwie 2016, 22:37

Serdecznie witam użytkowników forum :)

W najbliższym czasie planuje zakup a6 c6, na 99% będzie to 2.0 tfsi 170 z lat 2006 -2008. W związku z tym mam kilka pytań.

1. Jaka jest różnica między silnikiem BYK i BPJ ?

2. W jaki sposób można się dostać do pompy oleju, smoka pompy?

3. W jaki sposób można sprawdzić stan pompy oleju? Czym się objawia zużycie?

4. Na co jeszcze zwrócić uwagę przy zakupie A6 z silnikiem TFSI?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
NORD84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 11 lis 2014, 20:28
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: NORD84 » 19 kwie 2016, 19:30

uzi_88 pisze:2. W jaki sposób można się dostać do pompy oleju, smoka pompy?


Tylko od dołu - ściągając miskę olejową po uprzednim spuszczeniu oleju, zobaczysz moduł pompy.
uzi_88 pisze:W jaki sposób można sprawdzić stan pompy oleju? Czym się objawia zużycie?
Można sprawdzić stan napędu czy jest duży luz, ewentualnie sprawdzić ciśnienie oleju na ciepłym silniku.

Słabo to widzę żeby jakiś sprzedający chciał ci pozwolić na zdejmowanie miski czy grzebanie przy module pompy oleju..
____________
wirus aktywny.......

uzi_88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 18 kwie 2016, 22:00
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: uzi_88 » 19 kwie 2016, 20:30

no w sumie masz rację, nikt nie pozwoli spuścić sobie oleju itd, no to w grę wchodzi podpięcie pod komputer i sprawdzenie ciśnienia oleju. Z tego co wyczytałem to muszę też uważać na termostaty i multitronic.

Swoją drogą ciekawi mnie jakie bezpieczne przebiegi wykręcają te silniki, bo mam okazję kupić z licznikowym 250 tyś 2008 rocznik i nie wiem czy się pakować.

Awatar użytkownika
huberto21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 08 cze 2015, 13:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: huberto21 » 20 kwie 2016, 08:06

Witam, ja jestem w trakcie naprawy 2.0 tfsi po zerwaniu łańcucha pompy olejowej.
Uszkodzona została zębatka przy przebiegu 240tyś. Objawy uszkodzenia zębatki w moim przypadku było gruchotanie przy odpaleniu. Ogólnie silnik nie sprawia problemów. Padają rzeczy takiej jak : zawór od turbo dv, zawór pcv, popychacz pompy paliwa warto wymienić. Zwróć uwagę na tył silnika czy nie brzęczy łańcuch. Warto wyczyścić z nagaru dolot pewnie sie już nagromadził.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja