[A6 C6 2.4] jak droga eksploatacja?
- ratchet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 13 lip 2014, 15:39
- Moje auto: S6 Plus C4
- Lokalizacja: Tarnobrzeg/Wrocław
Heh, mam Cie wyprowadzić z błędu czy dalej chcesz żyć w krainie fantazji i wierzyć danym katalogowym producentów?dziadson1 pisze:Wpisz sobie w google to ci wyskoczy
[ Dodano: 2015-07-16, 17:45 ]
Mam podać linki?
[ Dodano: 2015-07-16, 18:19 ]
http://www.auto-motor-i-sport.pl/porownanie-samochodow
http://similarcar.com/pl/Audi-A6-C6-Lim ... 8KM-manual

Tu masz "żywe" dane choć 2 raporty dla bmw to mało.
http://www.autocentrum.pl/spalanie/audi ... 2004-2008/
http://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/ ... 2005-2010/
Minimalne spalanie z tych raportów wg. mnie można włożyć między bajki ale średnie zawsze sie zgadzały z tym co realnie ja osiągałem we wszystkich moich samochodach.
Tak 4.2 335 KM można "standardowo" gazować tyle że tam trzeba się liczyć średnio z 14 litrami a w mieście 18-20 :Dmaryjann pisze:Panowie a więc 2.4 jak i 4.2 ale do połowy roku 2006 też można na gaz dać a więcej mocy by było. Ten silnik to 4.2 335KM bo potem jest 4.2 350KM
Czyli mówisz, że nie warto wierzyć w te wyliczenia które podałem?
Natomiast w te z autocentrum pewnie powinno się wierzyć?
Mi się akurat nie potwierdziło to co jest na autocentrum w moim aucie poprzednim.
Pewnie można wierzyć w te opinie na AC ale nie we wszystkie, niestety są ludzie co piszą tam brednie nie wiadomo dlaczego
ps. ile Tobie pali ta maszyna lpg w mieście, w cyklu mieszanym oraz na trasie? jeśli można wiedzieć
Natomiast w te z autocentrum pewnie powinno się wierzyć?
Mi się akurat nie potwierdziło to co jest na autocentrum w moim aucie poprzednim.

Pewnie można wierzyć w te opinie na AC ale nie we wszystkie, niestety są ludzie co piszą tam brednie nie wiadomo dlaczego

ps. ile Tobie pali ta maszyna lpg w mieście, w cyklu mieszanym oraz na trasie? jeśli można wiedzieć
- ratchet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 13 lip 2014, 15:39
- Moje auto: S6 Plus C4
- Lokalizacja: Tarnobrzeg/Wrocław
Dlatego napisałem że minimalne spalanie z ac można między bajki włożyć ale średnie mi się zgadzały (vectra, seat, audi).
O danych producentów zaś bardzo dużo było już artykułów i programów (jak są wyliczane) i najczęściej nie do osiągnięcia dla zwykłego użytkownika w prawdziwym życiu.
Moją w trasie schodzę do 10-11 litrów (Staram się utrzymywać prędkość 100 km/h np. na trasie Oława - Brzeg - Opole - Lubliniec - Szczekociny - Jędrzejów - Staszów - Tarnobrzeg).
Teraz na co dzień dojeżdżam do pracy z Oławy do Wrocławia (30 km) z czego większość drogi nazwał bym jazdą miejską (nie wspominając już często o staniu w korku a nie jeździe...) i w takim cyklu mam rozrzut od 12.5 do 14.5
Jak jeździłem do pracy z Tarnobrzega do Rzeszowa to paliła 11-12.
Jazda "autostradowa" (Np. Radom - Piotrków - Łódz do S8 - Oleśnica - Oława i 140 na tempomacie) skończyła się wynikiem 12l/100.
Mam opony 245/40 R18
O danych producentów zaś bardzo dużo było już artykułów i programów (jak są wyliczane) i najczęściej nie do osiągnięcia dla zwykłego użytkownika w prawdziwym życiu.
Moją w trasie schodzę do 10-11 litrów (Staram się utrzymywać prędkość 100 km/h np. na trasie Oława - Brzeg - Opole - Lubliniec - Szczekociny - Jędrzejów - Staszów - Tarnobrzeg).
Teraz na co dzień dojeżdżam do pracy z Oławy do Wrocławia (30 km) z czego większość drogi nazwał bym jazdą miejską (nie wspominając już często o staniu w korku a nie jeździe...) i w takim cyklu mam rozrzut od 12.5 do 14.5
Jak jeździłem do pracy z Tarnobrzega do Rzeszowa to paliła 11-12.
Jazda "autostradowa" (Np. Radom - Piotrków - Łódz do S8 - Oleśnica - Oława i 140 na tempomacie) skończyła się wynikiem 12l/100.
Mam opony 245/40 R18
yhm...rozumiem. Wiekszość podróżujesz w trasach, a jeśli miałbyś jeździć w samym mieście od świateł do świateł to pewnie z 16L byłoby spokojnie do osiągnięcia?
Ogólnie jesteś zadowolony z tego silnika? zbiera się dobrze? czytałem, różne opinie na temat 2.4 177. Dużo było słabych opini niestety, głownie chodziło o częste awarie. Ile płaciłeś za wymiane kpl. rozrządu?
Ogólnie jesteś zadowolony z tego silnika? zbiera się dobrze? czytałem, różne opinie na temat 2.4 177. Dużo było słabych opini niestety, głownie chodziło o częste awarie. Ile płaciłeś za wymiane kpl. rozrządu?
- ratchet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 13 lip 2014, 15:39
- Moje auto: S6 Plus C4
- Lokalizacja: Tarnobrzeg/Wrocław
Ogólnie jestem zadowolony spalanie nie jest wiele większe od x20xev który miałem w vectrze (136 KM) tam w trasie schodziłem do 9l a jazda Tarnobrzeg - Rzeszów wahała się od 11 do 12.5.
Podejrzewam że wiele będzie zależeć od stylu jazdy, swego czasu asterka 1,4 po godzinnej jeździe po mieście spaliła mi około 20l/100.
Dojeżdżając do Wrocławia (lub wjeżdżając) około 10-13 km poruszam się praktycznie 5-10 km/h na jedynce i dwójce więc chyba nawet gorzej niż jazda od świateł do świateł.
Zbiera się dobrze, spokojnie na płynną jazdę i bezpieczne wyprzedzanie na początku miałem wrażenie że nie muszę w ogóle redukować ale apetyt rośnie w miarę jedzenia i zawsze po jakimś czasie będzie się chciało więcej kucy.
Rozrządu nie wymieniałem (i odpukać mam nadzieje że nie będę musiał) koszt (z info na forum) to około 4k za graty (aso i mówię o komplecie wszystkich łańcuchów, ślizgów i napinaczy) do tego robota od tysiąca w górę chyba (ja mam dobrego znajomego jako mechanika i robi mi wszystko po kosztach a po za tym często pomagam) resztę kosztów wymieniałem w innym temacie w który też czytasz. Awarie jak we wszystkich samochodach, zwłaszcza nowych są i będą, tak mają po prostu inżynierowie dali du*py albo o to chodziło żeby później te auta dały zarobić aso.
Podejrzewam że wiele będzie zależeć od stylu jazdy, swego czasu asterka 1,4 po godzinnej jeździe po mieście spaliła mi około 20l/100.
Dojeżdżając do Wrocławia (lub wjeżdżając) około 10-13 km poruszam się praktycznie 5-10 km/h na jedynce i dwójce więc chyba nawet gorzej niż jazda od świateł do świateł.
Zbiera się dobrze, spokojnie na płynną jazdę i bezpieczne wyprzedzanie na początku miałem wrażenie że nie muszę w ogóle redukować ale apetyt rośnie w miarę jedzenia i zawsze po jakimś czasie będzie się chciało więcej kucy.
Rozrządu nie wymieniałem (i odpukać mam nadzieje że nie będę musiał) koszt (z info na forum) to około 4k za graty (aso i mówię o komplecie wszystkich łańcuchów, ślizgów i napinaczy) do tego robota od tysiąca w górę chyba (ja mam dobrego znajomego jako mechanika i robi mi wszystko po kosztach a po za tym często pomagam) resztę kosztów wymieniałem w innym temacie w który też czytasz. Awarie jak we wszystkich samochodach, zwłaszcza nowych są i będą, tak mają po prostu inżynierowie dali du*py albo o to chodziło żeby później te auta dały zarobić aso.
Ja jednak zrezygnuje z zakupu modelu c6 z silnikiem 2.4. jak czytam jakie są koszty utrzymania tego motoru to mi słabo. Sama wymiana rozrządu to koszt 1/5 auta, do tego jakieś falowania obrotów, różne objawy po założeniu lpg. Nie stać mnie na te wszystkie rzeczy a spać chcę spokojnie. Chyba jednak jakąś sprawdzoną jednostke wybiorę, 2.0 w maździe 6 II lub dizelek w superbie II, lub c5 III. Sorki za zaśmiecanie. Pozdrawiam
Obawiasz się eksploatacji A6 C6 a chcesz się pakować w E60? Dziwne
Audi jaki i BMW są to samochody klasy premium a za to się płaci, z reguły opinie o awaryjności i kolosalnych kosztach utrzymania w A6 C6 2.4 piszą osoby które kupił ten samochód nawet go porządnie nie sprawdzając i mając mizerne pojęcie o tym samochodzie, jest to najbardziej udany silnik w serii C6, a koszt wymiany rozrządu w każdym silniku masz podobny, niestety rozrząd znajduję się między skrzynią a silnikiem i trzeba go wytargać na stół aby wymienić rozrząd, dlatego jest cena jaka jest a w dodatku nie ma zamienników
Za to w E60 rozrząd zrobisz za mniejsze pieniądze ale zawieszenie cię wyssa do zera
Więc koszta są niemal takie same, a Audi ma mniej awaryjną opinie od BMW i w BMW jedyny rozsądny silnik to 4.4 v8 (545) zresztą poczytaj trochę na forum BMW to zobaczysz opinie 




No akurat na forum bmw juz się wypytalem chyba o wszystko co bylo możliwe. Koszty są to prawda spore jeśli chodzi o utrzymanie lecz silniki są nie do zajechania i tolerują log bez problemu. Można przebierać w silnikach od 2.0 bo wszystkie tolerują gaz. A jeśli chodzi o zawieszenie to jest bardzo wytrzymałe na nasze drogi. Jeśli jakimś cudem trzeba będzie robić cale to 3 tyś ale masz spokój na lata. Bardziej mi się natomiast podoba a6. Mam pytanie jeszcze czy ten rozrząd jest na łańcuchu? Jeżeli tak to chyba jest bezobsługowy? Tzn. Te300tys powinien wytrzymac
Tu masz wszystko napisaneshogun pisze:Niestety muszę Cię zmartwić, model jest koszmarnie drogi w serwisie. Części silnikowe występują wyłącznie w ASO, przez co liczą sobie za nie jak żyd za matkę. Ja u siebie wymieniałem rozrząd - 4 łańcuchy, 4 napinacze, 2 wariatory faz rozrządu (którego nie powinno się wymieniać przed remontem generalnym, ale coś w nim nie grało) - kosztowało to ok 6 tys, wymieniałem również kolektor ssący bo rozsypał się system regulacji długości kanałów dolotowych, następne 3 tys., ponadto ekspolatacyjnie - sprzęgło kpl oryginał aso - 1,5 tys, koło dwumasowe (LUK - zamiennik jak pierwszy montaż) 2 tys, klocki (ATE przód zamiennik - jak pierwszy montaż), 3 światło stopu - 180PLN, kpl filtrów, płynów i pasek klinowy ok 500-600PLN + oczywiście robocizna. Mi szykuje się jeszcze niestety wymiana przegubu, ale nie orientowałem się odnośnie kosztów. Poza tym OK, ale i tak troche za dużo na tak drogie auto.