Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BDW 2.4 177 KM] drgania galki i silnika

Silniki benzynowe
rucu86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 cze 2013, 13:09
Lokalizacja: gdańsk

[ BDW 2.4 177 KM] drgania galki i silnika

Post autor: rucu86 » 07 sty 2018, 18:54

witam forumowiczow ...jestem swiezo po wymianie kola dwumasowego i kompletu sprzegla w mojej c6 2.4 BDW manual ...i tu pytanie do majacych audice z tym samym silnikem - przed wymiana mialem straszne drgania na bude i na biegu jalowym byly odczuwalne drgania ktore przenosily sie na galke zmiany biegow ..po wymianie drgania budy nie ma lecz galka delikatnie drzy co mnie martwi <nerwus> jak jest u was ?? tak te auta maja czy u was nic nie drzy ?? pozatym silnikiem tez delikatnie telepie ...prosze o pomoc i pozdrawiam

kenzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:35
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: kenzi » 08 sty 2018, 16:30

Posprawdzaj zawory solenoidowe te co sterują wariatorami.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 12 sty 2018, 17:00

U mnie nie drży na biegu jałowym. Jak położę na niej rękę to czuję, że silnik chodzi ale nie nazwałbym tego drganiami.
Możesz opisać dokładniej jakie miałeś objawy przed wymianą? Przy konkretnych prędkościach dragania, zawsze czy czasem?

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 15 sty 2018, 16:40

Witam. Mój brat też ma podobny problem Audi A6 C6 2.4 BDW z 2006r z drganiami silnika i wywala mu błąd :000016 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Position Actuator Malfunction
Wyjęliśmy obydwa zawory sterujące wariatorami i zostały wyczyszczone i sprawdzone pod kątem działania i dalej to samo , rozrządu nie słychać z rana.
Dziś podpiąłem VCDS-a i zrobiłem fotki dla bloków 91,92,93 może ktoś kumaty może mi powiedzieć w czym tkwi problem?
Załączniki
Błędy.jpg

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 15 sty 2018, 16:53

Zdecydowanie za duża róznica na obydwu głowicach. W jednej -6 w drugiej +4, rozrząd niebawem poprosi o wymianę a już jest poza tolerancją która wynosi +/-4 dla każdego banku przy czym różnica między bankami nie większa niż 4.
Zamień solenoidy miejscami i zobacz czy błąd przejdzie na drugi bank. Jak tak to kup nowy.

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 15 sty 2018, 18:39

Tylko że rozrząd był w niej wymieniany ponad rok temu i przejechane na nim może jest max. 40 tyś. i tam pierwszymi objawami był furgot przy odpalaniu z rana i komp wypluwał błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Nie znam się za mocno na tych blokach ale mi się wydaje że to któryś z wariatorów bo w bloku 93 czyli canshaft adjustment adaptation =dostosowanie regulacji wałka rozrządu. Tylko który i czy na pewno? Poczekam jeszcze na opinie innych a jutro zamienię miejscami te zawory. <uoee>

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 15 sty 2018, 18:44

Zatem mało dokładnie ustawili Ci rozrząd. Do wymiany masz w takim razie tylko solenoid, rozrząd do korekty.

mundial_82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 17 lis 2012, 21:51
Lokalizacja: Strzelce Kraj

Post autor: mundial_82 » 15 sty 2018, 21:24

no zbyt duza roznica na ustawieniu rozrzdu ja rozrzad wymieniany mialem 2tyg temu i mam swietnie ustawiony nie z taka roznica

[ Dodano: 2018-01-15, 21:24 ]
na 93 mam po lewej -0,4 po prawej 0,8 to znaczna roznica jak u ciebie
Audi a6 c6 allroad 3.0 tdi quattro

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 30 sty 2018, 13:22

Solenoidy zamienione stronami ponad tydzień jeżdżę i VCDS nie wyrzuca żadnego błędu a silnikiem nadal trzęsie. Dodam jeszcze że zaobserwowałem że jak silnik odpalić z rana to drgania są prawie nie wyczuwalne najgorzej jest jak już osiągnie 90 stopni,na obrotomierzu wskazówka nie faluje ale jak podepnę kompa to w blokach obroty skaczą od 680-720. Cóż dalej począć cóż dalej wymieniać? <mysli>

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 30 sty 2018, 13:40

Bo masz źle rozrząd ustawiony!

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 30 sty 2018, 13:46

Czyli zablokować wał , zwalić pokrywy zaworowe sprawdzić czy dadzą się zablokować wałki ?
A może wina leży po stronie wariatora czy też górnego napinacza na banku nr.1 ?

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 01 lut 2018, 12:18

Najpierw zaczyna się od poprawnego ustawienia rozrządu za pomocą blokad. Zwłaszcza, że wymieniałeś rozrząd. Jakiś Janusz Ci to ustawił na oko i oto efekt.

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 05 lut 2018, 15:48

Nie był to żaden Janusz ani Mirek tylko mój dobry mechanik tylko żeby do niego się dostać trzeba poczekać w kolejce bo ma dużo roboty, chciałem sam coś pokombinować nim oddam auto na warsztat.
Po weryfikacji mojego mechaniora okazało się że górnym prawym napinaczu zaciął się tłoczek ,który wypycha ślizg. Nowy napinacz i sprawa załatwiona silnik pracuje idealnie a w grupie 93 pokazuje po prawej -0,5 po lewej 0,9.
Więc problem uważam za rozwiązany <lol> auto świetnie pracuje nie wypluwa żadnych błędów. Dziękuje wszystkim za pomoc w mojej sprawie.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 05 lut 2018, 15:53

O i teraz jest jak ma być :)

rucu86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 cze 2013, 13:09
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: rucu86 » 19 lut 2018, 21:52

przed wymiana mialem mocne drgania galki na biegu jalowym ,natomiast po wymianie tez drzy ale znacznie delikatniej ...wyczulem ze gdy wcisne sprzeglo na danym biegu podczas jazdy to galka przestaje drzyc :| no i ten silnik tez drzy jakos dziwnie ...bylem w serwisie po wymianie to rozmawialem z mechanikem to stwierdzil ze gdy auto ma najechane 220 tys to juz jakies tam drgania sie pokazuja w aucie ..niewiem czy to nie byla czasem odpowiedz na odczepke /

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl