Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 2004, 2,4 pb + lpg] Dławienie się na zimnym silniku, tylko na pb

Silniki benzynowe
misiek735
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 20 paź 2014, 00:49
Lokalizacja: Kłodawa/Poznań

[A6 C6 2004, 2,4 pb + lpg] Dławienie się na zimnym silniku, tylko na pb

Post autor: misiek735 » 20 gru 2020, 22:04

Dzień dobry / dobry wieczór.

Pacjent to Audi A6 C6 z 2004 roku, silnik 2,4 v6, benzyna + lpg.

Na zimnym silniku (postój nocny) odpala normalnie ale ciężko wchodzi na obroty, dławi się podczas dodawania gazu. Nawet po kilku minutach pracy silnika i nieruszania pedału gazu, sam z siebie potrafi od tak zgasnąć. Zdarza się, że po odpaleniu silnika, wyjechania z garażu, i ponownym ruszeniu silnik nagle zaczyna się trząść, zachowuje się tak jak by przez chwilę pracował na 5 zamiast na 6 cylindrach - ale to tylko moja interpretacja, nie wiem czy rzeczywiście jeden cylinder przestaje na chwilę pracować. Po chwili takiego zachowania silnik potrafi pracować prawidłowo, ewentualnie jak sam zgaśnie to po odpaleniu jest ok. Tego typu zachowanie zauważyłem tylko na benzynie, nie na lpg.


Najpierw wykasowałem błędy, odpaliłem auto i poczekałem jak się rozgrzeje do 90 stopni od czasu do czasu gazując lub trzymając auto na 1500 obrotach. Celem takiego działania była nieudana próba znalezienia przyczyny dźwięku jakiś "otarć" tworzących "piszczenie" jakiegoś komponentu którego trudno jest mi zlokalizować. Jak auto się rozgrzeje to dźwięk piszczenia znika i nie wraca. Nie mam pojęcia co to może być.

Po takiej akcji rozgrzewania silnika pojawiły się dwa błędy:

Kod: Zaznacz cały

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine       Labels: Blablabla
Control Module Part Number: 4F0 910 552 R    HW: 4F0 907 552 D
  Component and/or Version: 2.4l V6 MPI         0010
           Software Coding: Blablabla
            Work Shop Code: Blablabla
                      VCID: Blablabla
2 Faults Found:

004409 - Fuel Trim: Bank 2 (Add) 
               P1139 - 007 - System too Rich
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00010010
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 40
                    Mileage: 245512 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2020.12.20
                    Time: 16:51:45

             Freeze Frame:
                    RPM: 704 /min
                    Mass Air / Rev.: 141.7 mg/str
                    Temperature: 85.5°C
                        Idle
                    Time: 486.4 s
                    Bin. Bits: 00000010

004407 - Fuel Trim: Bank 1 (Add) 
               P1137 - 007 - System too Rich
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00010010
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 40
                    Mileage: 245512 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2020.12.20
                    Time: 16:51:54

             Freeze Frame:
                    RPM: 704 /min
                    Mass Air / Rev.: 141.7 mg/str
                    Temperature: 85.5°C
                        Idle
                    Time: 486.4 s
                    Bin. Bits: 00000010



Błędy usunąłem, i następnie zostawiłem auto na kilka godzin w celu całkowitego schłodzenia.

Po całkowitym schłodzeniu odpaliłem silnik w celu zczytania poszczególnych grup: Od wypadania zapłonu, napięcia na stukowcach, korekt sond oraz ustawienia rozrządu. Oto info z VCDS:

Grupy 014 - 016, Wypadania zapłonu jak widać brak, wyższe obroty silnika chwilę po odpaleniu jak był bardzo zimny:

Kod: Zaznacz cały


                Address 01: Engine  (4F0 910 552 R)

21:20:39 Group 014: Ignition (Misfire Recognition - Total)
  1095 /min  Engine Speed (G28)
  24.6 %  Engine Load 
  0  Misfire Counter 
  Enabled  Misfire Recognition

21:20:39 Group 015: Ignition (Misfire Recognition - Cylinder 1-3)
  0  Misfire Counter Cylinder 1
  0  Misfire Counter Cylinder 2
  0  Misfire Counter Cylinder 3
  Enabled  Misfire Recognition

21:20:39 Group 016: Ignition (Misfire Recognition - Cylinder 4-6)
  0  Misfire Counter Cylinder 4
  0  Misfire Counter Cylinder 5
  0  Misfire Counter Cylinder 6
  Enabled  Misfire Recognition
Sunday,20,December,2020,21:21:11:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Data version: 20130910


Po chwili pracy obroty spadły, silnik działa do tej pory testu ok, no i nie dotykałem pedału gazu:

Kod: Zaznacz cały

                Address 01: Engine  (4F0 910 552 R)

21:21:10 Group 014: Ignition (Misfire Recognition - Total)
  844 /min  Engine Speed (G28)
  30.1 %  Engine Load 
  0  Misfire Counter 
  Enabled  Misfire Recognition

21:21:10 Group 015: Ignition (Misfire Recognition - Cylinder 1-3)
  0  Misfire Counter Cylinder 1
  0  Misfire Counter Cylinder 2
  0  Misfire Counter Cylinder 3
  Enabled  Misfire Recognition

21:21:10 Group 016: Ignition (Misfire Recognition - Cylinder 4-6)
  0  Misfire Counter Cylinder 4
  0  Misfire Counter Cylinder 5
  0  Misfire Counter Cylinder 6
  Enabled  Misfire Recognition
Sunday,20,December,2020,21:21:33:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Data version: 20130910


Grupy od 026 do 028, napięcie na stukowcach:

Kod: Zaznacz cały

                Address 01: Engine  (4F0 910 552 R)

21:21:31 Group 026: Ignition (Knock Control Cylinder 1-4)
  1.030 V  Knock Sensor Voltage Cylinder 1
  1.004 V  Knock Sensor Voltage Cylinder 2
  0.996 V  Knock Sensor Voltage Cylinder 3
  0.772 V  Knock Sensor Voltage Cylinder 4

21:21:31 Group 027: Ignition (Knock Control Cylinder 5-8)
  1.106 V  Knock Sensor Voltage Cylinder 5
  0.788 V  Knock Sensor Voltage Cylinder 6
     Knock Sensor Voltage Cylinder 7
     Knock Sensor Voltage Cylinder 8

21:21:31 Group 028: Ignition (Knock Sensor Test)
  825 /min  Engine Speed (G28)
  32.8 %  Engine Load 
  39.0°C  Coolant Temperature (G62)
  Test OFF  Knock Sensor Test Result
Sunday,20,December,2020,21:21:54:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Data version: 20130910

Grupy od 030 do 047, korekty sond:

Kod: Zaznacz cały



                Address 01: Engine  (4F0 910 552 R)

21:21:53 Group 030: Lambda Control (Sensor Status)
     00111  Bank 1 Sensor 1
      0100  Bank 1 Sensor 2
     00111  Bank 2 Sensor 1
      0100  Bank 2 Sensor 2

21:21:53 Group 031: Lambda Control (Lambda Sensor Voltages)
  0.9971  Lambda Control Bank 1 (actual)
  0.9980  Lambda Control Bank 1 (specified)
  0.9971  Lambda Control Bank 2 (actual)
  0.9980  Lambda Control Bank 2 (specified)

21:21:53 Group 032: Lambda Control (Mixture Adaptation)
  0.0 %  Adaptation (Idle) Bank 1 Sensor 1
  0.0 %  Adaptation (Partial) Bank 1 Sensor 1
  0.0 %  Adaptation (Idle) Bank 2 Sensor 1
  0.0 %  Adaptation (Partial) Bank 2 Sensor 1

21:22:09 Group 033: Lambda Control
  0.5 %  Lambda Control Bank 1 Sensor 1
  1.988 V  Sensor Voltage Bank 1 Sensor 1
  -4.1 %  Lambda Control Bank 2 Sensor 1
  2.006 V  Sensor Voltage Bank 2 Sensor 1

21:22:09 Group 034: Lambda Control (Aging Check: Bank 1 Sensor 1)
  836 /min  Engine Speed (G28)
  288.0°C  Catalytic Converter Bank 1 Temp.
  0.0088  Dynamic Factor Bank 1 Sensor 1
  Test OFF  Result Lambda Aging

21:22:09 Group 035: Lambda Control (Aging Check: Bank 2 Sensor 1)
  828 /min  Engine Speed (G28)
  288.0°C  Catalytic Converter Bank 2 Temp.
  0.0000  Dynamic Factor Bank 2 Sensor 1
  Test OFF  Result Lambda Aging

21:22:18 Group 036: Lambda Control (Sensor Readiness - After Catalyst)
  0.708 V  Sensor Voltage Bank 1 Sensor 2
  Test OFF  Result Lambda Availability
  0.551 V  Sensor Voltage Bank 2 Sensor 2
  Test OFF  Result Lambda Availability

21:22:18 Group 037: Lambda Control (Delta Lambda Bank 1)
  31.6 %  Engine Load 
  0.708 V  Sensor Voltage Bank 1 Sensor 2
  0.0 %  Delta Lambda Bank 1 Sensor 2
  Test OFF  Result Delta Lambda B1

21:22:18 Group 038: Lambda Control (Delta Lambda Bank 2)
  29.7 %  Engine Load 
  0.551 V  Sensor Voltage Bank 2 Sensor 2
  0.0 %  Delta Lambda Bank 2 Sensor 2
  Test OFF  Result Delta Lambda B2

21:22:31 Group 039: Lambda Control (Sensor Exchange)
  5.36 g/s  Mass Air Flow Sensor (G70)
  0.750 V  Sensor Voltage Bank 1 Sensor 2
  0.590 V  Sensor Voltage Bank 2 Sensor 2
  Test OFF  Result Sensor Exchange

21:22:31 Group 040
       
21:22:31 Group 041: Lambda Control (Lambda Sensor Heating Bank 1)
  76 ohms  Resistance Bank 1 Sensor 1
  Htg. S1 ON  Heater Condition Bank 1 Sensor 1
  3.87 kOhm  Resistance Bank 1 Sensor 2
  Htg. S2 ON  Heater Condition Bank 1 Sensor 2

21:22:44 Group 042: Lambda Control (Lambda Sensor Heating Bank 2)
  76 ohms  Resistance Bank 2 Sensor 1
  Htg. S1 ON  Heater Condition Bank 2 Sensor 1
  5.64 kOhm  Resistance Bank 2 Sensor 2
  Htg. S2 ON  Heater Condition Bank 2 Sensor 2

21:22:44 Group 043: Lambda Control (Aging Check: Bank 3 Sensor 2)
  834 /min  Engine Speed (G28)
  296.0°C  Catalytic Converter Bank 3 Temp.
  0.776 V  Lambda Voltage Bank 3 Sensor 1
  OFF  Lambda Sensor Aging Test B3S2

21:22:44 Group 044: Lambda Control (Aging Check: Bank 2 Sensor 2)
  831 /min  Engine Speed (G28)
  296.0°C  Catalytic Converter Bank 2 Temp.
  0.633 V  Lambda Voltage Bank 2 Sensor 1
  OFF  Lambda Sensor Aging Test B2S2

21:22:56 Group 045

21:22:56 Group 046: Lambda Control (Catalytic Conversion Test Bank 1)
  820 /min  Engine Speed (G28)
  304.0°C  Catalytic Converter Bank 1 Temp.
  0.0000  Catalytic Conversion Bank 1
  Test OFF  Cat. Conversion Test Bank 1

21:22:56 Group 047: Lambda Control (Catalytic Conversion Test Bank 2)
  805 /min  Engine Speed (G28)
  304.0°C  Catalytic Converter Bank 2 Temp.
  0.0000  Catalytic Conversion Bank 2
  Test OFF  Cat. Conversion Test Bank 2
Sunday,20,December,2020,21:24:01:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Data version: 20130910


Grupy od 091 do 096, ustawienie rozrządu:

Kod: Zaznacz cały

                Address 01: Engine  (4F0 910 552 R)

21:24:00 Group 091: Camshaft Adjustment (Bank 1 Intake)
  784 /min  Engine Speed (G28)
  10.2 %  Cam. Adjustment Intake Bank 1
  0.0°KW  Cam. Adjustment Intake B1 (spec.)
  0.0°KW  Cam. Adjustment Intake B1 (act.)

21:24:00 Group 092: Camshaft Adjustment (Bank 2 Intake)
  804 /min  Engine Speed (G28)
  10.2 %  Cam. Adjustment Intake Bank 1
  0.0°KW  Cam. Adjustment Intake B2 (spec.)
  0.4°KW  Cam. Adjustment Intake B2 (act.)

21:24:00 Group 093: Camshaft Adjustment Adaptation
  -1.1°KW  Phase Position Bank 1 Intake
  8.3°KW  Phase Position Bank 2 Intake
     Phase Position Bank 1 Exhaust
     Phase Position Bank 2 Exhaust

21:24:14 Group 094: Camshaft Adjustment (Intake)
  0.0°KW  Cam. Adjustment Intake B1 (act.)
  0.0°KW  Cam. Adjustment Intake B2 (act.)
  System OK  Cam. Adj. Test Bank 1 Intake
  System OK  Cam. Adj. Test Bank 2 Intake

21:24:14 Group 095: Intake Manifold Change-Over
  100.0 %  Engine Speed (G28)
  100.0 %  Engine Load 
  3.042 V  Coolant Temperature (G62)
  ADP. O.K.  Intake Manifold Change-Over

21:24:14 Group 096

Niestety podczas zczytywania błędów silnik sam z siebie nie zgasł bądź nie trząsł się tak jak opisałem na początku postu. Dwa błędy również nie pojawiły się ponownie.

Bardzo proszę o sugestię co może powodować takie zachowanie. Informacje dotyczące lokalizacji oraz przyczyny piszczenia będą mile widziane.

PS. Zrobiłem również logi silnika po osiągnięciu 75 stopni. W razie gdyby się przydały proszę pytać. Dodam tylko że po przegazowaniu pojawiło się jedno Misfire Counter Cylinder na drugim cylindrze. No właśnie, drugi cylinder jest gdzie? Jak liczyć cylindry stojąc przed otwartą maską silnika?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga