Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Czujnik ciśnienia oleju - podłączenie manometru

Silniki benzynowe
julsan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 15 paź 2022, 17:04
Imię: Julek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Czujnik ciśnienia oleju - podłączenie manometru

Post autor: julsan » 16 paź 2022, 15:14

Witajcie Kochani
Od bardzo niedawna (dokładnie z początkiem października br) zostałem (nie)szczęśliwym posiadaczem Audi A6 C6 z silnikiem 4.2 MPI BAT. Od samego początku z autem było pod górkę. Część rzeczy widziałem i miałem świadomość o istnieniu usterek. Ale wczoraj to przesada. Jeździłem dużo po mieście (około 100km) i nagle na wyświetlaczu na czerwono wyświetliła się oliwiarka i komunikat o małym ciśnieniu oleju. Natychmiast stanąłem i sprawdziłem stan oleju (rano przed odpaleniem sprawdzałem i było ciut powyżej minimum). Dolałem 3/4 litra co powinno dać pełen stan. Po odpaleniu oczywiście kontrolka zgasła. Po przejechaniu około 10 km znów się zaświeciła. Oczywiście zgasiłem silnik i sptawdziłem ponownie stan oleju, tak na wszelki wypadek. Oczywiście ok. A jeszcze info, zmieniłem olej w tamtym tygodniu na Motul 8100 X-clean 5W40 (wg sprzedającego zalany był takim samym olejem tylko 5W30) oczywiście wraz z filtrem Mann.
Ponieważ, z wiadomych przyczyn (koszt silnika ok 10000 tys) nie dawało mi to spokoju. Postanowiłem podłączyć VCDS. Oczywiście mam świadomość, że program pokazuje tylko 0 jedynkowo ale jednak. Na wolnych obrotach (okolo 730rpm) pokazuje poniżej normy ale wystarczy podnieść obroty silnika o min 100 (czyli od 830 rpm) pokazuje ciśnienie OK.
Pojechałem parę km do klienta i podczas jazdy zapaliła się powtórnie kontrolka (wyskoczył komunikat) - tyle, że prędkość obrotowa wynosiła 1300-1400 obrotów. Po chwili sama zgasła. Taki sam patent powtórzył sie jeszcze dwa razy przy różnych obrotach silnika. Dodam jeszcze, że silnik pracuje normalnie, nie słychać nowych odgłosów, także rozrusznik kręci normalnie (mam na myśli moment przycierania silnika - rozrusznik kręci ze słyszalnym oporem).
Do rzeczy: mam cichą i płonną nadzieję, że to czujnik się wysypał ale żeby się upewnić muszę wkręcić zegar. I tu pytanie: czy ktoś z szanownych kolegów ma instrukcję albo już to robił w tym silniku - gdzie (i czy jest w ogóle) jest miejsce wkręcenia czujnika zegarowego gdzie indziej niż w miejsce czujnika ciśnienia. Z tego co doszukałem się na necie czujnik jest umieszczony w dziadowskim miejscu i raczej nie ma możliwości wykręcenia czujnika i wkręcenia na to miejsce zegara.
Bardzo proszę o pomoc (to auto mnie doprowadza do rozpaczy - także finansowej) .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga