[ BAT 4.2 334 KM] Ciśnienie w kolektorze ssącym, drgania na
[ BAT 4.2 334 KM] Ciśnienie w kolektorze ssącym, drgania na
Witam
Od 3 miesięcy jestem posiadaczem A6 C6 4.2. Po zakupie:
- standardowo wymiana oleju i filtrów
- wymiana żarówek
- montaż LPG
Tydzień po montażu LPG odstawiłem auto na uszczelnienie silnika, bo ciekło z niego konkretnie (kolektor ssący, podstawa filtra oleju, przy okazji wymiana zawroków zwrotnych w kolektorze)
Po uszczelnieniu zwariowała instalacja - wywaliła błąd zbyt bogatej mieszanki silnik drgał i falował na gazie. Mechanicy zdiagnozowali jeden wtryskiwacz gazowy.
Gazownik po podłączeniu stwierdził złe ciśnienie w kolektorze - na poziomie 0,47 BAR.
Stwierdził, że silnik bierze lewe powietrze i wg niego ma za wysokie obroty biegu jałowego - jest 800-850 (na PB), silnik delikatnie faluje maks 100 RPM.
Teraz pytania:
- jaka jest prawidłowa wartość podciśnienia w kolektorze?
- jakie są prawidłowe obroty biegu jałowego?
Pozdrawiam
Darek
Od 3 miesięcy jestem posiadaczem A6 C6 4.2. Po zakupie:
- standardowo wymiana oleju i filtrów
- wymiana żarówek
- montaż LPG
Tydzień po montażu LPG odstawiłem auto na uszczelnienie silnika, bo ciekło z niego konkretnie (kolektor ssący, podstawa filtra oleju, przy okazji wymiana zawroków zwrotnych w kolektorze)
Po uszczelnieniu zwariowała instalacja - wywaliła błąd zbyt bogatej mieszanki silnik drgał i falował na gazie. Mechanicy zdiagnozowali jeden wtryskiwacz gazowy.
Gazownik po podłączeniu stwierdził złe ciśnienie w kolektorze - na poziomie 0,47 BAR.
Stwierdził, że silnik bierze lewe powietrze i wg niego ma za wysokie obroty biegu jałowego - jest 800-850 (na PB), silnik delikatnie faluje maks 100 RPM.
Teraz pytania:
- jaka jest prawidłowa wartość podciśnienia w kolektorze?
- jakie są prawidłowe obroty biegu jałowego?
Pozdrawiam
Darek
Pozdro
Squier
Squier
Sprawdzę jeszcze raz wypadanie zapłonów na grupach.
Jeszcze jedno pytanie - podejrzewam również padający konwerter, ale na "P" i na "N" falowanie jest wyraźne, przy czym na "D" z wciśniętym hamulcem falowanie nie występuje. Czy konwerter może dawać takie objawy?
Miałem takie falowanie w E39 - przyczyną była odma. Jak ją zdiagnozować w Audi?
Jeszcze jedno pytanie - podejrzewam również padający konwerter, ale na "P" i na "N" falowanie jest wyraźne, przy czym na "D" z wciśniętym hamulcem falowanie nie występuje. Czy konwerter może dawać takie objawy?
Miałem takie falowanie w E39 - przyczyną była odma. Jak ją zdiagnozować w Audi?
Pozdro
Squier
Squier
sprawdz dokladnie szczelnosc dolotu, glownie za przepustnica czyli kolektora ssacego, nie doszukuj sie winy wszedzie, rozrzad to drogi temat. Jesli nie znajdziesz nieszczelnosci (wszelkie wezyki podcisnienia tez trzeba sprawdzic) dopiero wez sie za grubsze sprawy. Tym bardziej ze problem pojawil sie po uszczelnianiu silnika, prawdopodobnie cos jest nie tak zlozone. Rozrzad to raczej nierwona praca i nie spalanie mieszanki niz falowanie obrotow. Uszkodzenie konwertera objawiloby sie falowaniem podczas jazdy.
a6 c5 2.5 tdi BDH
A6 c6 4.2 BAT
A6 c6 4.2 BAT
Super ze rozwiązałeś problem i se dzielisz się rozwiazaniem tutaj. Wiele ludzi po rozwiazaniu problemu zapomina o tym. A co do 4.2 bat malo jest tematow na jego temat dlatego warto zbierać tutaj wszelkie info. Sam jestem posiadaczem audi z tym silnikiem i naprawde malo jest info o tym motorze. Taka ciekawostka ze alternator jest chlodzony cieczą :shock:
Jaka jest procedura adaptacji przepustnicy w 4.2 BAT?squier pisze:Dzięki za udział w dyskusji. Wykonałem adaptację przepustnicy i ciśnienie w kolektorze spadło oraz falowanie ustało.
Mam również za wysokie podciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach (wg odczytów z Torque - pytanie na ile poprawnie on podaje dane).
Ja niby zrobiłem u siebie wg jednej z procedur z poniższej strony
http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=9
ale nic się nie zmieniło.
I skoro u Ciebie adaptacja pomogła to będę wdzięczny za wskazanie właściwej procedury.
Z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2018, 23:32 przez Bonzu, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja nie bazuję jedynie na Torque, bo tak jak piszesz chyba nie ma u mnie MAP sensora. Przede wszystkim wydaje mi się organoleptycznie, że podciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach mam za wysokie, ponieważ słychać świst przepływającego powietrza w wężykach podciśnienia wychodzących z kolektora dolotowego. I jak je rozpinam to ssanie do kolektora jest znaczne.zwonko pisze:Nie wiem może BAT jest wyjatkiem ale raczej w takich VAGach nie ma MAP sensora. Więc odczyt z Torque jest od kant D rozbić.Bonzu pisze: (wg odczytów z Torque - pytanie na ile poprawnie on podaje dane).
Sprawdziłem wczoraj ezektor i przepływ w kierunku od serwa i od rury dolotu do kolektora jest drożny. Nie wiem jak w drugim kierunku, bo go nie wymontowywałem całego, a jedynie zdjąłem wężyki z dwóch górnych króćców.
Jest bardzo duża różnica w podciśnieniu pomiędzy króćcem podciśnienia na rurze dolotowej przed przepustnicą, a króćcem podciśnienia na kolektorze.
Dlatego upatruję problem w adaptacji przepustnicy, tym bardziej, że miałem zamontowany kolektor do wymiany zaworków zwrotnych oleju.
Teraz z kolei mam dosyć słaby akumulator, w granicach 11,6v, może to powoduje problem z właściwą adaptacją przepustnicy.
Dlatego w pierwszej kolejności chciałbym mieć pewność co do właściwej procedury.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Nie słyszałem o innych niż tu:
http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=9
http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=9
Moje wątpliwości budzi kwestia, że nie widzę w lewym górnym rogu ani KWP-2000 ani UDS, a jedynie: "Protocol: CAN".zwonko pisze:Nie słyszałem o innych niż tu:
http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=9
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
no to tu po angielskiemu:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ment_(TBA) - KWP-2000 or CAN
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ment_(TBA) - KWP-2000 or CAN