Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AUK 3.2 256 KM] Check engine - wariator fazy

Silniki benzynowe
lortom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 06 paź 2014, 08:01
Lokalizacja: małopolska

[ AUK 3.2 256 KM] Check engine - wariator fazy

Post autor: lortom » 10 paź 2014, 20:58

W związku z tym, że jestem tu nowy i jest to mój pierwszy topic, witam serdecznie wszystkich użytkowników forum.
Od kilku miesięcy jestem posiadaczem A-szóstki i jak do tej pory autko nie sprawiało poważniejszych problemów. Niestety nic nie trwa wiecznie (szczególnie jak na liczniku o wątpliwej wiarygodności jest najechane 162 tysiące) i zaczęły wyskakiwać błędy. Po kilku wizytach u mechanika dowiedziałem się, że winny jest rozrząd, a konkretnie napinacze i wariator(y) fazy. W związku z tym mam do Was kilka pytań:

- czy jeśli silnik pracuje bez zastrzeżeń można póki co taką naprawę odwlec w czasie?

- czy możecie polecić dobrego mechanika w małopolsce?

- czy ktoś mógłby podpowiedzieć jaki interfejs zakupić i jaki program (pod Win7), żebym mógł samodzielnie odczytywać (kasować) błędy?
Ostatnio zmieniony 10 paź 2014, 21:03 przez lortom, łącznie zmieniany 1 raz.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 10 paź 2014, 21:15

- czy jeśli silnik pracuje bez zastrzeżeń można póki co taką naprawę odwlec w czasie?
Jeśli to faktycznie rozrząd, a nie same wariatory, to nie... ale zdiagnozuj te wariatory, aby się nie pchać w koszty... które i tak w ich przypadku będą duże...

lortom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 06 paź 2014, 08:01
Lokalizacja: małopolska

Post autor: lortom » 10 paź 2014, 21:53

Ok, a czy mógłbyś się odnieść do pozostałych moich pytań? W Twoim opisie widzę /Nowy Sącz, może jesteś w stanie polecić jakiegoś mechanika. W mojej okolicy póki co nikt się nie chce tego dotknąć.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 10 paź 2014, 21:59

lortom pisze:- czy możecie polecić dobrego mechanika w małopolsce?
Tomku, niestety, ale w Nowym Sączu nie znam nikogo, kto by się tego podjął... w Warszawie tak, ale nie w Sączu :|

lortom pisze:- czy ktoś mógłby podpowiedzieć jaki interfejs zakupić i jaki program (pod Win7), żebym mógł samodzielnie odczytywać (kasować) błędy?
Np. VCDS... przykładowo stąd: http://www.e-service.info.pl/VAG002.html

lortom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 06 paź 2014, 08:01
Lokalizacja: małopolska

Post autor: lortom » 11 paź 2014, 10:48

Dzięki, kabelek w drodze...
A czy ktoś może podać numer fabryczny wariatora fazy do tego silnika, bo po nazwie nic w sieci nie znajduję. Czy wszystkie cztery wariaory są takie same?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 11 paź 2014, 16:15

Proszę:

Obrazek

One są parami takie same... powyżej masz też ich ceny za sztukę... w Euro... :|

lortom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 06 paź 2014, 08:01
Lokalizacja: małopolska

Post autor: lortom » 11 paź 2014, 21:28

No cóż... - mówiąc kolokwialnie - wybiło mi korki...
Od dziś jeden posiłek dziennie: chleb ze smalcem i woda z kranu, do póki nie uzbieram wariackich pieniędzy na moje wariujące wariatory :(

A mówiąc poważnie, jak już dostanę interfejs to zacznę to spokojnie diagnozować (licząc oczywiście na Waszą pomoc), bo dziś oto check engine zgasła i sam nie wiem czy to powód do radości czy nie.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 12 paź 2014, 00:02

Posprawdzasz błędy, jak będą dotyczyły jednej głowicy, to zawsze można zamienić je stronami... ale musisz zobaczyć czego dotyczą błędy... może same czujniki... bez sprawdzenia to strzelanie w ciemno...

lortom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 06 paź 2014, 08:01
Lokalizacja: małopolska

Post autor: lortom » 12 paź 2014, 01:16

Amen...

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 12 paź 2014, 09:50

Jezeli chodzi o check - albo jakies inne tryby awaryjne (np. w skrzyni) w wiekszosci wypadkow znikaja, jezeli podczas kolejnego cyklu zaplonu (startu silnika) dany problem nie wystepuje. Jezeli wystapi na nowo podczas pracy, to do kolejnego restartu jest utrzymywany tryb awaryjny/check.
Niektore problemy wystepuja tylko w jakichs okreslonych warunkach i tylko w takich okreslonych warunkach dostaniesz check'a / notlauf.

lortom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 06 paź 2014, 08:01
Lokalizacja: małopolska

Post autor: lortom » 13 paź 2014, 00:24

Rozumiem to, tylko że ostatni check (związany z rozrządem) utrzymywał się przez kilka dni czyli przynajmniej kilkanaście uruchomień silnika i nagle przestał świecić. Jutro mam dostać interfejs to może uda mi się wstawić tu kody błędów.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 paź 2014, 08:01

Jutro mam dostać interfejs to może uda mi się wstawić tu kody błędów.
Na to czekamy <okok>

lortom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 06 paź 2014, 08:01
Lokalizacja: małopolska

Post autor: lortom » 14 paź 2014, 16:47

Przeskanowałem, log poniżej.
Mam nadzieję, że pomożecie w interpretacji, bo ja niestety tego nie kumam.

http://wklejto.pl/212836 - scan na zimnym silniku


http://wklejto.pl/212856 - silnik w temp. 80°C

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga