Witam serdecznie,
Po podpięciu komputera pod auto wyskoczyły następujące blędy:
008198 - Intake manifold flap bank 1 p2006
08199 - Intake manifold flap bank 2 p2007
005491 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144) P1573
Może mi ktoś powiedzieć na ile to poważne oraz co do wymiany/naprawy?
[BXA 5.2 435KM] Błędy 008198, 008898 i 005491
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Pierwsze dwa to klapy w dolocie. Czy powazne... ludzie to nawet usuwają w innych silnikach i wywalają z softu bo to rzecz która się psuje. Tu więcej na temat błędu:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 006/008198
W opisie jest coś że w silnikach FSI jest on powodowany czasem jakąś nieszczelnościa. Jest tam odwołanie do jakiegoś manuala serwisowego.
A 3ci dotyczy ponoć poduszek silnika:
https://a4-klub.pl/topic/123387-b7-bpw- ... n-circuit/
https://www.a8team.pl/d3-03-42mpi-blad- ... t14608.htm
Tylko sprawdź najpierw czy błędy wracają po skasowaniu.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 006/008198
W opisie jest coś że w silnikach FSI jest on powodowany czasem jakąś nieszczelnościa. Jest tam odwołanie do jakiegoś manuala serwisowego.
A 3ci dotyczy ponoć poduszek silnika:
https://a4-klub.pl/topic/123387-b7-bpw- ... n-circuit/
https://www.a8team.pl/d3-03-42mpi-blad- ... t14608.htm
Tylko sprawdź najpierw czy błędy wracają po skasowaniu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 07 cze 2019, 19:04
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 BCY 450KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Slask
Wracają po skasowaniu.zwonko pisze:Pierwsze dwa to klapy w dolocie. Czy powazne... ludzie to nawet usuwają w innych silnikach i wywalają z softu bo to rzecz która się psuje. Tu więcej na temat błędu:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 006/008198
W opisie jest coś że w silnikach FSI jest on powodowany czasem jakąś nieszczelnościa. Jest tam odwołanie do jakiegoś manuala serwisowego.
A 3ci dotyczy ponoć poduszek silnika:
https://a4-klub.pl/topic/123387-b7-bpw- ... n-circuit/
https://www.a8team.pl/d3-03-42mpi-blad- ... t14608.htm
Tylko sprawdź najpierw czy błędy wracają po skasowaniu.
Co do pierwszych dwóch tzn., że po przeczyszczeniu tych klap powinno być ok? Bo słyszałem, że zbiera się tam jakiś nagar, który jest przyczyną problemu więc może samo czyszczenie pomoże a jeśli nie to czy da się je jakoś same wymienić bez kupowania nowego kolektora?
Orientujesz się może w temacie tych poduszek? Bo tam ludzie piszą, że wgl sprawę olewają ale wolałbym przy takim silniku jednak mieć wszystko porobione tylko nie wiem jak z robotą czy ciężko się to wymienia i za ile.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Ciężko mi odpowiedzieć na Twoje pytania.
Co do klap w dolocie skupiłbym się na szczelności, bo one są na pewno sterowane jakimś cisnieniem i widocznie coś zostało źle zaprojektowane w TSI/TFSI i zdarza się, że coś się odepnie, przetrze, jakiś węzyk i jest lipa. Na pewno to prostsze niż dobieranie się do tego w kolektorze.
Co do poduszek, to prawdę mówiąc pierwszy raz tu się spotkałem że mają one jakieś czujniki
zazwyczaj nie mają, po prostu się wybijają no i drgania z silnika się bardziej przenoszą na budę. Co bym z tym zrobił na Twoim miejscu, w zależności od finansów, pewnie bym dał mechanikowi do obejrzenia, a sam najpierwsprawdziłbym czy nie czuc wibracji na budzie podczas jazdy i poprosił kogoś żeby na postoju zrobić lekką przygazówkę i zobaczył jak pracuje silnik. Jak nie bardzo by mi przeszkadzała praca to pewnie bym olał.
Zapytaj @bendzji może powie coś więcej.
Co do klap w dolocie skupiłbym się na szczelności, bo one są na pewno sterowane jakimś cisnieniem i widocznie coś zostało źle zaprojektowane w TSI/TFSI i zdarza się, że coś się odepnie, przetrze, jakiś węzyk i jest lipa. Na pewno to prostsze niż dobieranie się do tego w kolektorze.
Co do poduszek, to prawdę mówiąc pierwszy raz tu się spotkałem że mają one jakieś czujniki

Zapytaj @bendzji może powie coś więcej.