Witam kolegów i mam pytanko odnośnie takiego błedu
17831/P1423/005155 - Układ wtrysku powietrza wtórnego; Bank 1: mało przepływu co może być przyczyną takiego błedu i czy ktoś ma schemat ukladu wtórnego powietrza i odmy
[ BDW 2.4 177 KM] bład pompy wtórnego powietrza
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 141
- Rejestracja: 12 lip 2012, 21:17
- Imię: Marek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 DFBA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: lubuskie
Re: bład pompy wtórnego powietrza
Tu coś piszą: viewtopic.php?t=11201predki pisze:Witam kolegów i mam pytanko odnośnie takiego błedu
17831/P1423/005155 - Układ wtrysku powietrza wtórnego; Bank 1: mało przepływu co może być przyczyną takiego błedu i czy ktoś ma schemat ukladu wtórnego powietrza i odmy
Może też być winna przepustnica (należy ją wyczyścić i zaadoptować).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1083
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
a jeszcze pytanko jak jest sterowany zawór kombinowany jak miałem 1,8 t to był sterowany podcisnieniem i sie otwierał i pompa pompowała powietrze a jak jest tu ?
Juz wszysko wiem :
Zasada i działanie
Zasada
Z powodu występowania bogatej mieszanki w fazie zimnego rozruchu silnika, w spalinach występuje wysokie stężenie nie spalonych cząstek węglowodorów. Przez wtłaczanie wtórnego powietrza polepsza się dopalanie w katalizatorze, a tym samym zmniejsza się ilość szkodliwych substancji w spalinach. Ciepło uwolnione podczas dopalania skraca znacznie czas nagrzewania katalizatora, co powoduje, że jakość spalin na obrotach jałowego biegu polepsza się.
Działanie
 Podczas rozruchu zimnego silnika (przy temperaturze płynu chłodzącego +15 … +35 °C) z układu doprowadzania wtórnego powietrza, przez ok. 65 sekund, powietrze jest wdmuchiwane za zawory wydechowe. Dzięki temu spaliny zostają wzbogacone w tlen, rozpoczyna się dopalanie i tym samym skraca się czas rozgrzewania katalizatora.
 Dodatkowo 20 sekund po każdym kolejnym uruchomieniu silnika do chwili osiągnięcia temperatury płynu chłodzącego 85 °C, na 5 sekund włączony zostaje układ doprowadzania wtórnego powietrza na biegu jałowym i sprawdzony przez diagnozę własną.
 Wysterowanie silnika pompy wtórnego powietrza -V101- następuje poprzez sterownik układu Simos -J361-, przekaźnik pompy wtórnego powietrza -J299-.
Sprawdzenie zaworów kombinowanych :
- Podłączyć przewód pomocniczy do rury łączącej danego zaworu specjalnego.
- Wdmuchiwać w rurę ustami powietrze pod lekkim ciśnieniem (nie używać sprężonego powietrza).
 Zawór specjalny musi być zamknięty. Przedmuchiwanie nie powinno być możliwe.
- Wdmuchiwać w rurę ustami powietrze pod wyższym ciśnieniem (nie używać sprężonego powietrza).
 Zawór specjalny musi się otworzyć. Przedmuchiwanie musi być możliwe.
Jeżeli punkt przełączania nie jest rozpoznawalny:
Wymienić zawór specjalny: po lewej stronie, po prawej stronie
tylko nigdzie nie jest napisane bank 1 a bank 2 ktora to strona moge się domyslac ze bank 1 lewa a bank 2 prawa
Juz wszysko wiem :
Zasada i działanie
Zasada
Z powodu występowania bogatej mieszanki w fazie zimnego rozruchu silnika, w spalinach występuje wysokie stężenie nie spalonych cząstek węglowodorów. Przez wtłaczanie wtórnego powietrza polepsza się dopalanie w katalizatorze, a tym samym zmniejsza się ilość szkodliwych substancji w spalinach. Ciepło uwolnione podczas dopalania skraca znacznie czas nagrzewania katalizatora, co powoduje, że jakość spalin na obrotach jałowego biegu polepsza się.
Działanie
 Podczas rozruchu zimnego silnika (przy temperaturze płynu chłodzącego +15 … +35 °C) z układu doprowadzania wtórnego powietrza, przez ok. 65 sekund, powietrze jest wdmuchiwane za zawory wydechowe. Dzięki temu spaliny zostają wzbogacone w tlen, rozpoczyna się dopalanie i tym samym skraca się czas rozgrzewania katalizatora.
 Dodatkowo 20 sekund po każdym kolejnym uruchomieniu silnika do chwili osiągnięcia temperatury płynu chłodzącego 85 °C, na 5 sekund włączony zostaje układ doprowadzania wtórnego powietrza na biegu jałowym i sprawdzony przez diagnozę własną.
 Wysterowanie silnika pompy wtórnego powietrza -V101- następuje poprzez sterownik układu Simos -J361-, przekaźnik pompy wtórnego powietrza -J299-.
Sprawdzenie zaworów kombinowanych :
- Podłączyć przewód pomocniczy do rury łączącej danego zaworu specjalnego.
- Wdmuchiwać w rurę ustami powietrze pod lekkim ciśnieniem (nie używać sprężonego powietrza).
 Zawór specjalny musi być zamknięty. Przedmuchiwanie nie powinno być możliwe.
- Wdmuchiwać w rurę ustami powietrze pod wyższym ciśnieniem (nie używać sprężonego powietrza).
 Zawór specjalny musi się otworzyć. Przedmuchiwanie musi być możliwe.
Jeżeli punkt przełączania nie jest rozpoznawalny:
Wymienić zawór specjalny: po lewej stronie, po prawej stronie
tylko nigdzie nie jest napisane bank 1 a bank 2 ktora to strona moge się domyslac ze bank 1 lewa a bank 2 prawa