Czesc,
Pokazalo mi na kompie taki blad:
Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1 P2234 - 004 - Signal Shorted to Heater Circuit - Intermittent
Objaw jaki zauwazylem to gdy auto dluzej postoi to buja z poczatku na obrotach ale po chwili to ustaje i juz jest w porzadku, czy to moze byc przez ten blad?
Oraz czy z niego wynika, ktora sonda lambda nalezy sie zainteresowac? Bo z tego co znalazlem to jest ich kilka.
[BXA 5.2] Blad P2234 - Oxygen Lambda Sensor B2 S1
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [BXA 5.2] Blad P2234 - Oxygen Lambda Sensor B2 S1
Witam,Losowe1 pisze: ↑04 sie 2020, 14:15Czesc,
Pokazalo mi na kompie taki blad:
Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1 P2234 - 004 - Signal Shorted to Heater Circuit - Intermittent
Objaw jaki zauwazylem to gdy auto dluzej postoi to buja z poczatku na obrotach ale po chwili to ustaje i juz jest w porzadku, czy to moze byc przez ten blad?
Oraz czy z niego wynika, ktora sonda lambda nalezy sie zainteresowac? Bo z tego co znalazlem to jest ich kilka.
Dobrze byłby uzupełnić swój profil, bo łatwiej wtedy pomóc.
SONDY
B1 i B2 to są banki (rzędy cylindrów), odpowiednio: B1 - strona pasażera; B2 - strona kierowcy)
S1 i S2 to jest wskazanie, która sonda, odpowiednio S1 - przed katalizatorem; S2 - za katalizatorem
W Twoim logu występuje błąd dotyczący sondy PRZED katalizatorem po stronie kierowcy.
Co do numerów, to obie sondy przed katalizatorem mają ten sam numer części.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 07 cze 2019, 19:04
- Imię: Piotr
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 BRV 480KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Slask
Re: [BXA 5.2] Blad P2234 - Oxygen Lambda Sensor B2 S1
SONDY
B1 i B2 to są banki (rzędy cylindrów), odpowiednio: B1 - strona pasażera; B2 - strona kierowcy)
S1 i S2 to jest wskazanie, która sonda, odpowiednio S1 - przed katalizatorem; S2 - za katalizatorem
W Twoim logu występuje błąd dotyczący sondy PRZED katalizatorem po stronie kierowcy.
Co do numerów, to obie sondy przed katalizatorem mają ten sam numer części.
Pozdrawiam.
[/quote]
A czy moze to powodowac takie falowanie na obrotach po dluzssym staniu?
Oraz czy trudna jest ich wymiana?
B1 i B2 to są banki (rzędy cylindrów), odpowiednio: B1 - strona pasażera; B2 - strona kierowcy)
S1 i S2 to jest wskazanie, która sonda, odpowiednio S1 - przed katalizatorem; S2 - za katalizatorem
W Twoim logu występuje błąd dotyczący sondy PRZED katalizatorem po stronie kierowcy.
Co do numerów, to obie sondy przed katalizatorem mają ten sam numer części.
Pozdrawiam.
[/quote]
A czy moze to powodowac takie falowanie na obrotach po dluzssym staniu?
Oraz czy trudna jest ich wymiana?
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [BXA 5.2] Blad P2234 - Oxygen Lambda Sensor B2 S1
Uzupełnij profil, będzie łatwiej pomóc, nie tylko mi.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [BXA 5.2] Blad P2234 - Oxygen Lambda Sensor B2 S1
Witam,
W necie znalazłem to.
P0068 MAP / MAF
Komputer sterujący pracą silnika wymaga, aby wszystkie trzy czujniki dokładnie zaplanowały długość czasu otwierania wtryskiwaczy i wielkość wyprzedzenia zapłonu niezbędną do utrzymania SPAM paliwa 14,5 / 1. Jeśli z jakiegoś powodu jeden z tych czujników lub problem mechaniczny powoduje rozbieżność między pozostałymi, komputer nie jest w stanie dokonać odpowiednich regulacji i ustawia kod usterki P0068.
OBJAWY.
Objawy wyświetlane dla kodu P0068 zależą od przyczyny stanu overboost: Wkrótce zapali się serwis silnika lub kontrolka check engine. Szorstko pracujący silnik - komputer ustawi powyższy kod oraz dodatkowe kody obrazujące wadliwy czujnik jeśli problem będzie elektryczny Bez prawidłowego przepływu powietrza silnik będzie pracował z nierównym biegiem jałowym iw zależności od ciężkości może nie przyspieszyć lub mieć poważny martwe miejsce bezczynności. Krótko mówiąc, będzie kiepsko.
PRZYCZYNY.
Podobnie jak mechanik samochodowy, zacznij od najczęstszych problemów. Będziesz potrzebował woltomierza / omomierza, sondy przebijającej przewody do miernika, puszki środka do czyszczenia gaźnika i puszki środka do czyszczenia wlotu. Napraw wszelkie znalezione problemy i uruchom pojazd, aby ustalić, czy problem został rozwiązany - jeśli nie, kontynuuj procedury. Przy wyłączonym silniku otwórz maskę i sprawdź wkład filtra powietrza. Poszukaj luźnych zacisków lub nieszczelności przewodów rurowych od czujnika masowego przepływu powietrza do korpusu przepustnicy. Skontroluj wszystkie przewody podciśnieniowe na kolektorze dolotowym pod kątem niedrożności, pęknięć lub luzów, które mogą powodować utratę podciśnienia. Odłącz każdy z czujników i sprawdź złącze pod kątem korozji oraz wypchniętych lub wygiętych pinów. Uruchom silnik i użyj środka do czyszczenia gaźnika, aby znaleźć nieszczelności w kolektorze dolotowym. Krótkie uderzenie środka do czyszczenia gaźnika w miejscu wycieku spowoduje zauważalną zmianę obrotów silnika. Trzymaj puszkę na wyciągnięcie ręki, aby spray nie zetknął się z oczami, abyś nie nauczył się lekcji podobnie jak chwytanie kota za ogon. Nie zapomnisz następnym razem. Spryskać wszystkie połączenia na kolektorze pod kątem wycieków. Poluzować zacisk na rurze łączącej masowy przepływ powietrza z korpusem przepustnicy. Zajrzyj do korpusu przepustnicy, aby zobaczyć, czy jest pokryty koksem - czarną, tłustą substancją. Jeśli tak, ściśnij rurkę z butelki ze środkiem czyszczącym wlotu między rurą a korpusem przepustnicy. Wciśnij rurkę na korpus przepustnicy i uruchom silnik. Rozpocznij rozpylanie, aż puszka zniknie. Zdejmij go i ponownie podłącz rurę do korpusu przepustnicy. Przetestuj czujnik masowego przepływu powietrza. Zdejmij złącze z czujnika. Włącz zapłon przy wyłączonym silniku. Istnieją trzy przewody, zasilanie 12 V, masa czujnika i sygnał (zwykle żółty). Użyj czerwonego przewodu woltomierza do zbadania złącza pod kątem 12 woltów. Trzymaj czarny ołów na ziemi. Brak napięcia jest przyczyną problemu z zapłonem lub okablowaniem. Zamontuj złącze i sprawdź masę czujnika. Musi być poniżej 100 mv. Jeśli czujnik ma 12 V i jest poza zakresem na ziemi, wymień czujnik. To jest podstawowy test. Jeśli przejdzie jeszcze po zakończeniu wszystkich testów, a problem nadal występuje, masowy przepływ powietrza może nadal być zły. Sprawdź to na komputerze graficznym, takim jak Tech II. Sprawdź działanie czujnika położenia przepustnicy. Upewnij się, że jest prawidłowo osadzony, a śruby dokręcone. Jest to złącze trójprzewodowe - granatowe dla sygnału, szare dla napięcia odniesienia 5 V i czarne lub pomarańczowe dla przewodu ujemnego PCM. - Podłączyć czerwony przewód woltomierza do niebieskiego przewodu sygnałowego, a czarny przewód woltomierza do uziemienia. Włącz kluczyk przy wyłączonym silniku. Jeśli czujnik jest sprawny, będzie miał mniej niż 1 V przy zamkniętej przepustnicy. W miarę przesuwania przepustnicy napięcie będzie rosło płynnie do około 4 woltów bez przerw i trzasków. Sprawdź czujnik MAP. Włącz klucz i wykonaj próbę wsteczną przewodu odniesienia zasilania za pomocą czerwonego przewodu woltomierza, a czarnego do masy. Przy włączonym kluczyku i wyłączonym silniku musi mieć 4,5 do 5 woltów. Włączyć silnik. Musi mieć od 0,5 do 1,5 V w zależności od wysokości i temperatury. Zwiększ obroty silnika. Napięcie musi reagować na otwarcie przepustnicy spadając i ponownie wzrastając. Jeśli nie, wymień go.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 07 cze 2019, 19:04
- Imię: Piotr
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 BRV 480KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Slask
Re: [BXA 5.2] Blad P2234 - Oxygen Lambda Sensor B2 S1
Dzięki za info :Dsabuk2006 pisze: ↑06 sie 2020, 21:35Witam,
W necie znalazłem to.
P0068 MAP / MAF
Komputer sterujący pracą silnika wymaga, aby wszystkie trzy czujniki dokładnie zaplanowały długość czasu otwierania wtryskiwaczy i wielkość wyprzedzenia zapłonu niezbędną do utrzymania SPAM paliwa 14,5 / 1. Jeśli z jakiegoś powodu jeden z tych czujników lub problem mechaniczny powoduje rozbieżność między pozostałymi, komputer nie jest w stanie dokonać odpowiednich regulacji i ustawia kod usterki P0068.
OBJAWY.
Objawy wyświetlane dla kodu P0068 zależą od przyczyny stanu overboost: Wkrótce zapali się serwis silnika lub kontrolka check engine. Szorstko pracujący silnik - komputer ustawi powyższy kod oraz dodatkowe kody obrazujące wadliwy czujnik jeśli problem będzie elektryczny Bez prawidłowego przepływu powietrza silnik będzie pracował z nierównym biegiem jałowym iw zależności od ciężkości może nie przyspieszyć lub mieć poważny martwe miejsce bezczynności. Krótko mówiąc, będzie kiepsko.
PRZYCZYNY.
Podobnie jak mechanik samochodowy, zacznij od najczęstszych problemów. Będziesz potrzebował woltomierza / omomierza, sondy przebijającej przewody do miernika, puszki środka do czyszczenia gaźnika i puszki środka do czyszczenia wlotu. Napraw wszelkie znalezione problemy i uruchom pojazd, aby ustalić, czy problem został rozwiązany - jeśli nie, kontynuuj procedury. Przy wyłączonym silniku otwórz maskę i sprawdź wkład filtra powietrza. Poszukaj luźnych zacisków lub nieszczelności przewodów rurowych od czujnika masowego przepływu powietrza do korpusu przepustnicy. Skontroluj wszystkie przewody podciśnieniowe na kolektorze dolotowym pod kątem niedrożności, pęknięć lub luzów, które mogą powodować utratę podciśnienia. Odłącz każdy z czujników i sprawdź złącze pod kątem korozji oraz wypchniętych lub wygiętych pinów. Uruchom silnik i użyj środka do czyszczenia gaźnika, aby znaleźć nieszczelności w kolektorze dolotowym. Krótkie uderzenie środka do czyszczenia gaźnika w miejscu wycieku spowoduje zauważalną zmianę obrotów silnika. Trzymaj puszkę na wyciągnięcie ręki, aby spray nie zetknął się z oczami, abyś nie nauczył się lekcji podobnie jak chwytanie kota za ogon. Nie zapomnisz następnym razem. Spryskać wszystkie połączenia na kolektorze pod kątem wycieków. Poluzować zacisk na rurze łączącej masowy przepływ powietrza z korpusem przepustnicy. Zajrzyj do korpusu przepustnicy, aby zobaczyć, czy jest pokryty koksem - czarną, tłustą substancją. Jeśli tak, ściśnij rurkę z butelki ze środkiem czyszczącym wlotu między rurą a korpusem przepustnicy. Wciśnij rurkę na korpus przepustnicy i uruchom silnik. Rozpocznij rozpylanie, aż puszka zniknie. Zdejmij go i ponownie podłącz rurę do korpusu przepustnicy. Przetestuj czujnik masowego przepływu powietrza. Zdejmij złącze z czujnika. Włącz zapłon przy wyłączonym silniku. Istnieją trzy przewody, zasilanie 12 V, masa czujnika i sygnał (zwykle żółty). Użyj czerwonego przewodu woltomierza do zbadania złącza pod kątem 12 woltów. Trzymaj czarny ołów na ziemi. Brak napięcia jest przyczyną problemu z zapłonem lub okablowaniem. Zamontuj złącze i sprawdź masę czujnika. Musi być poniżej 100 mv. Jeśli czujnik ma 12 V i jest poza zakresem na ziemi, wymień czujnik. To jest podstawowy test. Jeśli przejdzie jeszcze po zakończeniu wszystkich testów, a problem nadal występuje, masowy przepływ powietrza może nadal być zły. Sprawdź to na komputerze graficznym, takim jak Tech II. Sprawdź działanie czujnika położenia przepustnicy. Upewnij się, że jest prawidłowo osadzony, a śruby dokręcone. Jest to złącze trójprzewodowe - granatowe dla sygnału, szare dla napięcia odniesienia 5 V i czarne lub pomarańczowe dla przewodu ujemnego PCM. - Podłączyć czerwony przewód woltomierza do niebieskiego przewodu sygnałowego, a czarny przewód woltomierza do uziemienia. Włącz kluczyk przy wyłączonym silniku. Jeśli czujnik jest sprawny, będzie miał mniej niż 1 V przy zamkniętej przepustnicy. W miarę przesuwania przepustnicy napięcie będzie rosło płynnie do około 4 woltów bez przerw i trzasków. Sprawdź czujnik MAP. Włącz klucz i wykonaj próbę wsteczną przewodu odniesienia zasilania za pomocą czerwonego przewodu woltomierza, a czarnego do masy. Przy włączonym kluczyku i wyłączonym silniku musi mieć 4,5 do 5 woltów. Włączyć silnik. Musi mieć od 0,5 do 1,5 V w zależności od wysokości i temperatury. Zwiększ obroty silnika. Napięcie musi reagować na otwarcie przepustnicy spadając i ponownie wzrastając. Jeśli nie, wymień go.
Pozdrawiam.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga