Auto to A6 C6 2.4 BDW V6
Mam problem z parametrami mojego rozrządu, jakiś czas temu musiałem wymienić uszczelkę pod pokrywą walków (panewnicą nie wiem czy to jest poprawna nazwa) więc musiałem rozebrać rozrząd. Oczywiście przy składaniu założyłem blokady (oczywiście kupione nie samoróbki ) zastanowiła mnie jedna rzecz, a mianowicie luz na wale korbowym po wkręceniu blokady do końca mogłem minimalnie ruszyć wałem tak około 1-2 stopnie na kole w jedną i w drugą stronę nie wiem czy to jest normalne. Ale jest jeszcze jeden problem a mianowicie po odpaleniu wartości w blokach:
91 - 782 obr. 0.0 % 0.0 KW 0.0 - 0.4KW
92 - 782 obr 0.0% 0.0 KW 0.0 KW
93 - 0.0 KW 17.4KW
po przejechaniu 200 km
91- jak poprzednio
92 - jak poprzednio
93 - -9.0KW -10.9KW
po przejechaniu następnych 100 km
91 - 703 obr 0.0% 0.0KW 0.8KW
92 - 708 obr 0.0% 0.0KW 24.0KW
93 - brak odczytu
Po 8 godz w pracy odczyty w blokach 91 i 92 się nie zmieniły ale w bloku 93 - 0.8 KW 17,0KW
czy to możliwe żeby tak wartości się zmieniały. W poniedziałek wkręcę blokady ale skręciłem zgodnie z zaleceniami. Bloki wskazują na rozrząd ale jak skręciłem to napinacze były wysunięte do połowy łańcuchy napięte, zero luzu.
Zastanawiają mnie takie duże skoki odczytów i to z minusa na plus. Czy może to być spowodowane czujnikiem zmiennych faz rozrządu, czujnikiem położenia wałka, czujnikiem położenia wału. Czujniki zamieniałem stronami, bez zmian. Oczywiście falowanie obrotów na biegu jałowym ale nie cały czas i błąd czujnika położenia wałka (g163) niewiarygodny sygnał oczywiście przy każdym odczycie (zmienia się tylko priorytet 4 - 7).
A6 C6 2.4 BDW V6 Zmiany parametrów rozrządu VCDS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 03 gru 2017, 17:21
- Lokalizacja: Łuków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 391
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: A6 C6 2.4 BDW V6 Zmiany parametrów rozrządu VCDS
Najpierw sprawdź na blokady czy się nie rozjechało fizycznie, bo tak może być. A odnośnie blokady wału to ona ciężko wchodzi przy samym końcu, musisz ruszać wałem lekko w jedną, lekko w drugą aż wejdzie całkiem i nie będziesz mógł wałem ruszyć w ogóle.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 03 gru 2017, 17:21
- Lokalizacja: Łuków
Re: A6 C6 2.4 BDW V6 Zmiany parametrów rozrządu VCDS
Ok dzięki za podpowiedź jutro sprawdzę. Czy przez źle zsynchronizowany rozrząd mogą tak skakać parametry, nie powinny pokazywać cały czas np. na minusie?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga