Audi A6 C6 3.2 FSI AUK koniec rozrządu ?
Audi A6 C6 3.2 FSI AUK koniec rozrządu ?
Witam wszystkich forumowiczów, dwa msc temu zostałem szczęśliwym posiadaczem A6 3.2 fsi z 2005 i to moje szczęście trwało do dziś, przy wymianie oleju poprosiłem mechanika o sprawdzenie błędów i niestety wyskoczyły takie:
P0346 Czujnik położenia wałka rozrządu 2 - Sygnał niezrozumiały
P0340 Czujnik położenia wałka rozrządu - Działanie błędne
P0023 Przestawienie wałka rozrządu (rząd 2), wylot - Działanie błędne
samochód podczas rozruchu (tylko nad ranem) dziwnie chodzi przez max 2-3 sekundy i ma cały czas delikatne drgania na postoju, podczas jazdy jest wszystko OK wraz z mocą. Czy mam już szykować kasę na rozrząd ? proszę o jakąś informacje.
Pozdrawiam
P0346 Czujnik położenia wałka rozrządu 2 - Sygnał niezrozumiały
P0340 Czujnik położenia wałka rozrządu - Działanie błędne
P0023 Przestawienie wałka rozrządu (rząd 2), wylot - Działanie błędne
samochód podczas rozruchu (tylko nad ranem) dziwnie chodzi przez max 2-3 sekundy i ma cały czas delikatne drgania na postoju, podczas jazdy jest wszystko OK wraz z mocą. Czy mam już szykować kasę na rozrząd ? proszę o jakąś informacje.
Pozdrawiam
no to mam ten sam objaw.koledzy jakis dobry serwis ktory by mi to ogarnoł noi zeby cenowo w miare.mozecie polecic

a wiec stało sie rozrzad okazalo sie ze był przestawiony:
błedy ktore wskazywały były nastepujace.
p0023przestawianie wałka rozrzadu rzad 2 wylot działanie błedne
p0391 czujnik połozenia wałka rozrzadu
sygnał niezrozumiały
naszczecie nienastapiła kolizja zaworow z tłokami.
to z moich doswiadczen jakie mam z audi.pozdrawiam



a wiec stało sie rozrzad okazalo sie ze był przestawiony:
błedy ktore wskazywały były nastepujace.
p0023przestawianie wałka rozrzadu rzad 2 wylot działanie błedne
p0391 czujnik połozenia wałka rozrzadu
sygnał niezrozumiały
naszczecie nienastapiła kolizja zaworow z tłokami.
to z moich doswiadczen jakie mam z audi.pozdrawiam



Ostatnio zmieniony 21 wrz 2016, 23:05 przez A6Tony, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 06 mar 2016, 19:15
- Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
Ja też już od dłuszego czasu borykam się z tym problemem tylko że u mnie wygląda to trochę inaczej z początku przy opaleniu na zimnym silniku lekkie grzechotanie przez 2 sek dochodzące z lewej strony głowicy od strony kierowcy, ciekawostką jest że niedawno wymieniałem olej na Motul essence 5w40 kupiony we Francji i od momentu wymiany żadne grzechotanie na zimnym silniku nie występuje i autko odpala prawidłowo
Ale jeszcze muszę z czasem sprawdzić auto na kompie

Ale jeszcze muszę z czasem sprawdzić auto na kompie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 06 mar 2016, 19:15
- Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
Ja też z początku jak zakupiłem auto zalałem auto Motulem x-clean 5w40 przy przebiegu 235tys. i problem jak by zaczynał się nasilać i zaraz po przejechaniu 10 tys. km wymieniłem olej kupiony we Francji Motul essence 5w40 przystosowany tylko i wyłącznie do silników benzynowych nowych konstrukcji o dużej mocy i problem lekiego grzechotania przy porannym rozruchu dochodzący z okolic rozrządu ZNIKŁ!!
Różnica miedzy jednym a drugim olejem jest taka że Motul x-clean 8100 jest to olej 2w1 czyli do diesel i benzyny a Motul essence jak sam nazwa mówi tylko do benzyny i bardzo dobrze radzi sobie z osadem który składa się zaworach.
Pytanie jeszcze do kolegi adminer jaki tam masz przebieg że lejesz 5w30 ?
Pozdro
Różnica miedzy jednym a drugim olejem jest taka że Motul x-clean 8100 jest to olej 2w1 czyli do diesel i benzyny a Motul essence jak sam nazwa mówi tylko do benzyny i bardzo dobrze radzi sobie z osadem który składa się zaworach.
Pytanie jeszcze do kolegi adminer jaki tam masz przebieg że lejesz 5w30 ?
Pozdro
kolego teoretycznie 211k jeden właściciel w DE i teraz ja pierwszy w PL. Ale skoro mam wydać 7k na rozrząd to pierw wymienię olej tak dla testu ... tylko doradźcie mi na jaki 
bo wydaje mi się że ten Motul essence 5w40 w PL jest nie do zdobycia ....
A takim Motul Specific Audi Vw 5W30 5L (504.00-507.00) można zalać ?
pozdrawiam

bo wydaje mi się że ten Motul essence 5w40 w PL jest nie do zdobycia ....
A takim Motul Specific Audi Vw 5W30 5L (504.00-507.00) można zalać ?
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 06 mar 2016, 19:15
- Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
teoretycznie to moze tam być najechane grubo ponad 300tys km.Ale czemu nie może i jest orginalnie 211tys km. Pytanie czy sam osobiści byłeś po auto w DE bo jak przez komis to pewne że było kręcone albo grubo trafione (rozbite) auto 11 roczne
Ja sam jak zakupiłem Audi to byłem osobiści w ASO Audi dla potwierdzenia przebiegu. A co do oleju to bym odpuścił sobie motul specific 5w30 bo jest to olej z zastosowaniem LongLife tylko zalał motulem 5w40 x-cess.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 maja 2016, 16:48
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
Też miałem problem z terkotaniem ale okazało się że było tyle syfu na zaworach że nie mogły się same domknąć, dopiero ciśnienie podczas sprężania je domykało i to było słychać.
Nie mówię że to jest w każdym przypadku ale jak komputer nie pokazuje błędów to warto tam zajrzeć niż wydać te 7-10 tyś na wymianę.
Koszt uszczelek na kolektor to koszt ok 80zł - 100zł.
Nie mówię że to jest w każdym przypadku ale jak komputer nie pokazuje błędów to warto tam zajrzeć niż wydać te 7-10 tyś na wymianę.
Koszt uszczelek na kolektor to koszt ok 80zł - 100zł.
Jak 2 msc temu skasowałem błędy to do dziś się nie pojawiły, a grzechotanie dziwna sprawa raz jest raz nie ma ... Ja odpuszczam najwyżej będę wymieniał cały silnik. Rozmawiałem z gościem co też ma 3.2 FSI i przy 160kk też zaczęło mu grzechotać dziś ma ponad 250 i rozrząd nie strzelił. Ja odpuszczam wymianę a Wy hmm decyzja należy do Was 
A strzelił komuś rozrząd w C6 ?

A strzelił komuś rozrząd w C6 ?