Witam forumowiczów,
Jaką instalację możecie polecić do silnika 2.4 ? Przejrzałem forum i widzę, że najwięcej tematów z jakimiś awariami lpg jest właśnie z tymi silnikami. Dobrze by było zamontować coś w miarę bezawaryjnego.
A6 C6 2.4 poj instalacja lpg
Witam. Ja założyłem Lovato Fast ze względu na niskie koszta instalacji i montażu. Od 2 lat jeżdżę bez problemów. Cena 3800 zł ze zbiornikiem 75 litrów, wchodzi mi 60 litrów gazu. Spalanie w mieście 12 / 14 litrów, trasa 10 litrów. Na początku były kłopoty, szarpał i gasł po zatrzymaniu się na światłach w mieście, gdy silnik był nie rozgrzany. Po dokładnej diagnostyce wyszło, że wypadają zapłony tylko na LPG na trzech cylindrach. Wymieniłem świece ale nie pomogło. Następnie oczyściłem dokładnie przepustnice i wymieniłem dwie cewki zapłonowe na tych cylindrach na których najczęściej wypadały zapłony. Od tamtej pory jest bardzo dobrze. Jestem zadowolony z instalacji. W zeszłym roku przejechałem prawie 3600 km do Chorwacji i spalanie wyszło równo 10 litrów. Silnik BDW ze skrzynią multitronic.
Z rozmów z instalatorami w warsztacie wynikało, że każda instalacja gazowa, nawet ta najdroższa może szwankować, jeśli silnik nie domaga. Licz się z dodatkowymi kosztami. Tak jak to było w moim przypadku.
Zakładałem tutaj: www.egp.pl
są też zdjęcia z instalacji : https://www.egp.pl/galeria/montaz-lpg/a ... 2-4-2007r/
Pozdrawiam
Z rozmów z instalatorami w warsztacie wynikało, że każda instalacja gazowa, nawet ta najdroższa może szwankować, jeśli silnik nie domaga. Licz się z dodatkowymi kosztami. Tak jak to było w moim przypadku.
Zakładałem tutaj: www.egp.pl
są też zdjęcia z instalacji : https://www.egp.pl/galeria/montaz-lpg/a ... 2-4-2007r/
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Sama instalacja LPG nie jest czymś awaryjnym. Awarie powodują niedbąłości. Przykłady:
a) filtry -po co zmieniać? a no po to że chronią inne elementy, reduktor wtryskiwacze... ponadtonikt o tym nie myśli ale np. filtr paliwa pb jest dobrany do silnika - jego powierzchnia filtrująca. A w filtrach LPG nie. FIltry po prostu są. Dlatego w silniku, który pali 15L LPG powinno się wymieniać je częściej niż w takim co pali 10l LPG. Filtry/wkłady kosztują po 10-15zł, a wich wymiana to 15minut...
b) wtryskiwacze - po co zmieniać. Ok, zmieniać może nie zmianiać co 20tys ale warto kontrolować. NIerzadkie są przebiegi rzędu 100+tys km. Przy kosztach wtryskiwaczy rzędu 200zł to zarobilismy na nie po 1-2tys. km i powinny być już wymienione
c)montaż - wiekszość zakładów o ile wie co zamontować, nie stosuje podstawowych zasad do tego jak instalować
d) strojenie - większość zakładów kończy na autokalibracji. Nie. Trzeba wyjechać za bramę i wystroić instalację.
Także: MONTAŻ, STROJENIE, DBANIE i mamy bezawaryjne LPG, które posłuży na lata
Osobiście polecam polskie produkty. Wspierajmy polskie bo na prawdę jeśli o to chodzi są dobre jak nie najlepsze. STAG, KME, LPGTECH. Włoskie to głownie marketing, nie mówie, że są złe, ale są droższe, lepiej rozreklamowane, a wcale nie lepsze.
Tak jak mówi kolega wyżej, przy instalacji LPG często wynikną problemy. LPG potrzebuje dobrej iskry - sprawnego układu zapłonowego. Wymaga sprawności znacznie większej niż na pb. Dlatego często są pretensje, że LPG zepsuło... Nie. LPG nie zepsuło tylko pokazało słaby punkt. Tu też podejrzewam, że przy takim silniku, świece nie kosztują jakiś milionów. Warto je wymienić przy instalacji i sprawdzić przy okazji kompresję (100 za świece 50 za kompresję chyba warto dać za wewnętrzny spokój)
a) filtry -po co zmieniać? a no po to że chronią inne elementy, reduktor wtryskiwacze... ponadtonikt o tym nie myśli ale np. filtr paliwa pb jest dobrany do silnika - jego powierzchnia filtrująca. A w filtrach LPG nie. FIltry po prostu są. Dlatego w silniku, który pali 15L LPG powinno się wymieniać je częściej niż w takim co pali 10l LPG. Filtry/wkłady kosztują po 10-15zł, a wich wymiana to 15minut...
b) wtryskiwacze - po co zmieniać. Ok, zmieniać może nie zmianiać co 20tys ale warto kontrolować. NIerzadkie są przebiegi rzędu 100+tys km. Przy kosztach wtryskiwaczy rzędu 200zł to zarobilismy na nie po 1-2tys. km i powinny być już wymienione
c)montaż - wiekszość zakładów o ile wie co zamontować, nie stosuje podstawowych zasad do tego jak instalować
d) strojenie - większość zakładów kończy na autokalibracji. Nie. Trzeba wyjechać za bramę i wystroić instalację.
Także: MONTAŻ, STROJENIE, DBANIE i mamy bezawaryjne LPG, które posłuży na lata
Osobiście polecam polskie produkty. Wspierajmy polskie bo na prawdę jeśli o to chodzi są dobre jak nie najlepsze. STAG, KME, LPGTECH. Włoskie to głownie marketing, nie mówie, że są złe, ale są droższe, lepiej rozreklamowane, a wcale nie lepsze.
Tak jak mówi kolega wyżej, przy instalacji LPG często wynikną problemy. LPG potrzebuje dobrej iskry - sprawnego układu zapłonowego. Wymaga sprawności znacznie większej niż na pb. Dlatego często są pretensje, że LPG zepsuło... Nie. LPG nie zepsuło tylko pokazało słaby punkt. Tu też podejrzewam, że przy takim silniku, świece nie kosztują jakiś milionów. Warto je wymienić przy instalacji i sprawdzić przy okazji kompresję (100 za świece 50 za kompresję chyba warto dać za wewnętrzny spokój)
2 miesiące temu montowałem instalacje STAG i również działa bez problemu, tzn na początku wymagała regulacji ale teraz już jest ok. Koszt 3600 zł z zbiornikiem 63L w kole zapasowym. Spalanie średnie 11L jak depniesz to 12-13L. W czwartek wróciłem z Chorwacji 3000km i średnia mnie wyszła 11,5L przy prędkościach 140-160km/h.
Naprawdę polecam i ino zakładać 😄 wchodzi 53L gazu to spokojnie zrobi się ponad 400km nawet 450km
za 120 zł 😂
Naprawdę polecam i ino zakładać 😄 wchodzi 53L gazu to spokojnie zrobi się ponad 400km nawet 450km
