A6 C6 2,4 Check Engine: Powietrze wtórne
A6 C6 2,4 Check Engine: Powietrze wtórne
Witam, co jakis czas wywala mi check engine. Byłem juz z 3 razy u mechanikow by go wykasowali. 1 Mechanik sprawdzil bład, i wyszlo ze to jakies powietrze wtórne wiec sprawdzil pompe i mowił ze nie działa i trzeba wymienic i jesli to jest to na nastepnego ranka przy odpaleniu check znowu sie zaswieci, mechanik powiedzial zeby kupic jakas uzywana pompe i mi ja wymieni. oczywiscie nastepnego ranka check sie nie pojawil, lecz dopiero po 2 tygodniach. po 2 tygodniach pojechalem do 2 mechanika i sprawdzil blad wyszlo ze cos tam z powietrzem wtórnym. Wykasowal blad i powiedział ze jak sie pojawi to zebym przyjechal znowu, kolejnego dnia sie pojawil wiec zostawilem mu to auto. Po paru dniach oczekiwania zadzownilem do mechanika i powiedział ze nie moze stwierdzic usterki bo wykasowal blad ponownie i nie moze sie mu pojawic. Tak wiec zabralem od niego auto i blad sie pojawil po godzinie jazdy. Ludzie prosze o pomoc. Bo mam juz dosc tych mechanikow.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1083
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
Pompa znajduje się z przodu po prawej stronie nadkole lampa .Jaki masz dokładny błąd tego.
Z powodu występowania bogatej mieszanki w fazie zimnego rozruchu silnika, w spalinach występuje wysokie stężenie nie spalonych cząstek węglowodorów. Przez wtłaczanie wtórnego powietrza polepsza się dopalanie w katalizatorze, a tym samym zmniejsza się ilość szkodliwych substancji w spalinach. Ciepło uwolnione podczas dopalania skraca znacznie czas nagrzewania katalizatora, co powoduje, że jakość spalin na obrotach jałowego biegu polepsza się.
Działanie
 Podczas rozruchu zimnego silnika (przy temperaturze płynu chłodzącego +15 … +35 °C) z układu doprowadzania wtórnego powietrza, przez ok. 65 sekund, powietrze jest wdmuchiwane za zawory wydechowe. Dzięki temu spaliny zostają wzbogacone w tlen, rozpoczyna się dopalanie i tym samym skraca się czas rozgrzewania katalizatora.
 Dodatkowo 20 sekund po każdym kolejnym uruchomieniu silnika do chwili osiągnięcia temperatury płynu chłodzącego 85 °C, na 5 sekund włączony zostaje układ doprowadzania wtórnego powietrza na biegu jałowym i sprawdzony przez diagnozę własną.
 Wysterowanie silnika pompy wtórnego powietrza -V101- następuje poprzez sterownik układu Simos -J361-, przekaźnik pompy wtórnego powietrza -J299-.
Sprawdzenie zaworów kombinowanych :
- Podłączyć przewód pomocniczy do rury łączącej danego zaworu specjalnego.
- Wdmuchiwać w rurę ustami powietrze pod lekkim ciśnieniem (nie używać sprężonego powietrza).
 Zawór specjalny musi być zamknięty. Przedmuchiwanie nie powinno być możliwe.
- Wdmuchiwać w rurę ustami powietrze pod wyższym ciśnieniem (nie używać sprężonego powietrza).
 Zawór specjalny musi się otworzyć. Przedmuchiwanie musi być możliwe.
Jeżeli punkt przełączania nie jest rozpoznawalny:
Wymienić zawór specjalny: po lewej stronie, po prawej stronie
Z powodu występowania bogatej mieszanki w fazie zimnego rozruchu silnika, w spalinach występuje wysokie stężenie nie spalonych cząstek węglowodorów. Przez wtłaczanie wtórnego powietrza polepsza się dopalanie w katalizatorze, a tym samym zmniejsza się ilość szkodliwych substancji w spalinach. Ciepło uwolnione podczas dopalania skraca znacznie czas nagrzewania katalizatora, co powoduje, że jakość spalin na obrotach jałowego biegu polepsza się.
Działanie
 Podczas rozruchu zimnego silnika (przy temperaturze płynu chłodzącego +15 … +35 °C) z układu doprowadzania wtórnego powietrza, przez ok. 65 sekund, powietrze jest wdmuchiwane za zawory wydechowe. Dzięki temu spaliny zostają wzbogacone w tlen, rozpoczyna się dopalanie i tym samym skraca się czas rozgrzewania katalizatora.
 Dodatkowo 20 sekund po każdym kolejnym uruchomieniu silnika do chwili osiągnięcia temperatury płynu chłodzącego 85 °C, na 5 sekund włączony zostaje układ doprowadzania wtórnego powietrza na biegu jałowym i sprawdzony przez diagnozę własną.
 Wysterowanie silnika pompy wtórnego powietrza -V101- następuje poprzez sterownik układu Simos -J361-, przekaźnik pompy wtórnego powietrza -J299-.
Sprawdzenie zaworów kombinowanych :
- Podłączyć przewód pomocniczy do rury łączącej danego zaworu specjalnego.
- Wdmuchiwać w rurę ustami powietrze pod lekkim ciśnieniem (nie używać sprężonego powietrza).
 Zawór specjalny musi być zamknięty. Przedmuchiwanie nie powinno być możliwe.
- Wdmuchiwać w rurę ustami powietrze pod wyższym ciśnieniem (nie używać sprężonego powietrza).
 Zawór specjalny musi się otworzyć. Przedmuchiwanie musi być możliwe.
Jeżeli punkt przełączania nie jest rozpoznawalny:
Wymienić zawór specjalny: po lewej stronie, po prawej stronie
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb