Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ INNY] 3.0 TFSI CAJA zużycie oleju

Silniki benzynowe
yatta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 09 lis 2009, 12:33
Lokalizacja: Koszalin

[ INNY] 3.0 TFSI CAJA zużycie oleju

Post autor: yatta » 24 lis 2018, 22:17

Ostatnio mój 3.0 zaczął przelapalać za dużo oleju.
Głównie przy autostradowych predkosciach 160+ - wiem, ze w tym przypadku bedzie troche brał, ale u mnie wciągnął kolo 0.5 na 900 km.

Pewnie trzeba bedzie zrobic probe olejową, ale znalazłem jeszcze to:

https://www.shopdap.com/blog/post/commo ... ines1.html

Oil consumption in these engines isn’t as big of an issue as it has been with the first generation 2.0T TSI engines, but it’s still a concern that’s been addressed by Audi. Early first generation 3.0T engines produced before mid 2012 had a higher pressure regulation valve for the oil separator. This PCV unit is located under the supercharger assembly, vacuum lines, and fuel rails. This separator unit sucks air from the valve covers, under the supercharger, and into a heavy oil separating unit through a course of passageways and valves. Once the heavy oil particles have dropped, the small lighter particles are passed through a port into the base of the supercharger housing, and burned through the intake. The updated PCV valve has a lower pressure regulating valve which helps with oil consumption concerns. In the rare case that these updated parts didn’t alleviate the consumption, new, tighter fitting piston rings were installed in the engines.


Ktoś przerabiał ten temat? Do tego piszą, ze to moze pomóc na problemy z jałowymi obrotami:
https://www.ecstuning.com/b-genuine-vol ... e103547ac/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja