Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] 2,4 temperatura spalin

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

[A6 C6] 2,4 temperatura spalin

Post autor: progressowy » 09 wrz 2010, 19:39

Hej.
W jakim przedziale winna sie zawierać prawidłowa temperatura spalin na poszczegolnych sondach?
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 12 wrz 2010, 22:13

Pierwsze sondy powinny mieć nieco wyższą temp. od drugich. Temperatura jest dość zmienna bo w miarę nagrzewania się układu wydechowego potrafi rosnąć dość wysoko. Na dobrze rozgrzanym silniku na jałowym biegu pierwsza sonda powinna mieć co najmniej 400stC.

Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: progressowy » 13 wrz 2010, 19:00

Dzieki za info. <ok> <piwo>
W poprzednim autku E-60 530i brakowalo mocy. Było zamulone.
Nowy właściciel dokopał sie do za wysokiej temperatury spalin. Wymienił katy i autko ożyło i przestało palic olej.
Szkoda tylko,że tak mało prawdziwych speców jest w okolicy.
Ale dzieki forum bogacimy swoja wiedze.
Puki co moje audi nie ma zadyszek ani bolaczek,mimo to chce przed pojechaniem na profilaktyczną diagnoze, wiedzieć cos wiecej,aby wyczuć diagnoste(mechanika).
Pozdro.
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 13 wrz 2010, 19:42

Nie wydaje mi się żeby tu chodziło o temp. spalin.
Katalizatory poszły więc pomiary drugiej sondy mówiły ECU że spaliny nie są czyszczone wystarczające, poniżej progu więc ECU w tym momencie zaczęło zubażać mieszankę żeby zawierała więcej powietrza i lepiej się spalała a tym samym zawartość toksycznych substancji obniżyła się. W tym momencie spada moc i podwyższa się temperatura spalania co pociąga za sobą wyższą temp. spalania. W tej sytuacji albo wymieniasz katy na nowe i ECU na nowo się adoptuje i powraca do prawidłowego składu mieszanki albo stosujesz różne triki aby sygnał drugich sond był taki jak z dobrymi katami.

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 13 wrz 2010, 20:00

znajdź diagnostę z porządnym sprzętem to sprawdzi silnik bez problemu
pseudomechaników unikaj
szukając warsztatu do naprawy rozrządu dzwoniłem do paru fachowców
jedna firma oferowała wymianę rozrządu za 3,5 tyś z częściami :->
zanalazłem jeszcze lepszą, która stwierdziła, że zrobi to za ok 2 tyś :lol:
a zawsze na początku rozmowy mówiłem co to za auto, z jakim silnikiem, i z którego roku
także fachowców u nas nie brakuje tylko nic prócz chęci nie mają...

Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: progressowy » 13 wrz 2010, 20:13

Coolmenn77,powiedz mi czy longlife oleju mógł sie przyczynić do tych awarii rozrzadu?
Patrząc na zuzycie silników przy zastosowaniu wydłuzonego okresu wymiany oleju łapie sie za głowe. Np w octavii 1,9 z 2006r po przebiegu w 170000km (wymiana oleju co 30tys km) sypneły sie szklanki rysując wałek. Co niektore hydropopychacze tak byly zuzyte,ze az spreżynki były na wierzchu. Od czego???
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 13 wrz 2010, 20:48

fachowcem nie jestem ale w moim aucie jest drugi silnik
w pierwszym (pisałem już o tym wcześniej) też padł rozrząd
rozmawiałem z właścicielem warsztatu, który silnik wymieniał - stwierdził, że olej spuszczony z uszkodzonego motoru przypominał konsystencją smołę - oczywiście longife
po ostatniej naprawie pytałem się, co ile wymienać olej
odpowiedź góra co 10 tyś
i tego bedę się trzymał - zawsze to taniej ni ż naprawa rozrządu :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja