Hej.
W jakim przedziale winna sie zawierać prawidłowa temperatura spalin na poszczegolnych sondach?
[A6 C6] 2,4 temperatura spalin
- progressowy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
- Lokalizacja: POMORSKIE
[A6 C6] 2,4 temperatura spalin
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi
Jest O1 1,9tdi
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- progressowy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
- Lokalizacja: POMORSKIE
Dzieki za info.
W poprzednim autku E-60 530i brakowalo mocy. Było zamulone.
Nowy właściciel dokopał sie do za wysokiej temperatury spalin. Wymienił katy i autko ożyło i przestało palic olej.
Szkoda tylko,że tak mało prawdziwych speców jest w okolicy.
Ale dzieki forum bogacimy swoja wiedze.
Puki co moje audi nie ma zadyszek ani bolaczek,mimo to chce przed pojechaniem na profilaktyczną diagnoze, wiedzieć cos wiecej,aby wyczuć diagnoste(mechanika).
Pozdro.


W poprzednim autku E-60 530i brakowalo mocy. Było zamulone.
Nowy właściciel dokopał sie do za wysokiej temperatury spalin. Wymienił katy i autko ożyło i przestało palic olej.
Szkoda tylko,że tak mało prawdziwych speców jest w okolicy.
Ale dzieki forum bogacimy swoja wiedze.
Puki co moje audi nie ma zadyszek ani bolaczek,mimo to chce przed pojechaniem na profilaktyczną diagnoze, wiedzieć cos wiecej,aby wyczuć diagnoste(mechanika).
Pozdro.
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi
Jest O1 1,9tdi
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Nie wydaje mi się żeby tu chodziło o temp. spalin.
Katalizatory poszły więc pomiary drugiej sondy mówiły ECU że spaliny nie są czyszczone wystarczające, poniżej progu więc ECU w tym momencie zaczęło zubażać mieszankę żeby zawierała więcej powietrza i lepiej się spalała a tym samym zawartość toksycznych substancji obniżyła się. W tym momencie spada moc i podwyższa się temperatura spalania co pociąga za sobą wyższą temp. spalania. W tej sytuacji albo wymieniasz katy na nowe i ECU na nowo się adoptuje i powraca do prawidłowego składu mieszanki albo stosujesz różne triki aby sygnał drugich sond był taki jak z dobrymi katami.
Katalizatory poszły więc pomiary drugiej sondy mówiły ECU że spaliny nie są czyszczone wystarczające, poniżej progu więc ECU w tym momencie zaczęło zubażać mieszankę żeby zawierała więcej powietrza i lepiej się spalała a tym samym zawartość toksycznych substancji obniżyła się. W tym momencie spada moc i podwyższa się temperatura spalania co pociąga za sobą wyższą temp. spalania. W tej sytuacji albo wymieniasz katy na nowe i ECU na nowo się adoptuje i powraca do prawidłowego składu mieszanki albo stosujesz różne triki aby sygnał drugich sond był taki jak z dobrymi katami.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
znajdź diagnostę z porządnym sprzętem to sprawdzi silnik bez problemu
pseudomechaników unikaj
szukając warsztatu do naprawy rozrządu dzwoniłem do paru fachowców
jedna firma oferowała wymianę rozrządu za 3,5 tyś z częściami
zanalazłem jeszcze lepszą, która stwierdziła, że zrobi to za ok 2 tyś :lol:
a zawsze na początku rozmowy mówiłem co to za auto, z jakim silnikiem, i z którego roku
także fachowców u nas nie brakuje tylko nic prócz chęci nie mają...
pseudomechaników unikaj
szukając warsztatu do naprawy rozrządu dzwoniłem do paru fachowców
jedna firma oferowała wymianę rozrządu za 3,5 tyś z częściami

zanalazłem jeszcze lepszą, która stwierdziła, że zrobi to za ok 2 tyś :lol:
a zawsze na początku rozmowy mówiłem co to za auto, z jakim silnikiem, i z którego roku
także fachowców u nas nie brakuje tylko nic prócz chęci nie mają...
- progressowy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
- Lokalizacja: POMORSKIE
Coolmenn77,powiedz mi czy longlife oleju mógł sie przyczynić do tych awarii rozrzadu?
Patrząc na zuzycie silników przy zastosowaniu wydłuzonego okresu wymiany oleju łapie sie za głowe. Np w octavii 1,9 z 2006r po przebiegu w 170000km (wymiana oleju co 30tys km) sypneły sie szklanki rysując wałek. Co niektore hydropopychacze tak byly zuzyte,ze az spreżynki były na wierzchu. Od czego???
Patrząc na zuzycie silników przy zastosowaniu wydłuzonego okresu wymiany oleju łapie sie za głowe. Np w octavii 1,9 z 2006r po przebiegu w 170000km (wymiana oleju co 30tys km) sypneły sie szklanki rysując wałek. Co niektore hydropopychacze tak byly zuzyte,ze az spreżynki były na wierzchu. Od czego???
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi
Jest O1 1,9tdi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
fachowcem nie jestem ale w moim aucie jest drugi silnik
w pierwszym (pisałem już o tym wcześniej) też padł rozrząd
rozmawiałem z właścicielem warsztatu, który silnik wymieniał - stwierdził, że olej spuszczony z uszkodzonego motoru przypominał konsystencją smołę - oczywiście longife
po ostatniej naprawie pytałem się, co ile wymienać olej
odpowiedź góra co 10 tyś
i tego bedę się trzymał - zawsze to taniej ni ż naprawa rozrządu :mrgreen:
w pierwszym (pisałem już o tym wcześniej) też padł rozrząd
rozmawiałem z właścicielem warsztatu, który silnik wymieniał - stwierdził, że olej spuszczony z uszkodzonego motoru przypominał konsystencją smołę - oczywiście longife
po ostatniej naprawie pytałem się, co ile wymienać olej
odpowiedź góra co 10 tyś
i tego bedę się trzymał - zawsze to taniej ni ż naprawa rozrządu :mrgreen: