Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BPJ 2.0 170 KM] 2.0 TFSI - Żywotność silnika

Silniki benzynowe
smola93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 03 paź 2015, 19:35
Lokalizacja: Lublin/UK

[ BPJ 2.0 170 KM] 2.0 TFSI - Żywotność silnika

Post autor: smola93 » 16 paź 2015, 22:27

Witam serdecznie,

Od 2 tygodni jestem posiadaczem A6 z tym silnikiem, specjalnie szukałem modelu z tym motorem bo przed zakupem wyczytałem że jest to najlepszy i najbardziej bezproblemowy silnik benzynowy w gamie.

Po dłuższym studiowaniu forum doczytałem się, że dużo osób ma problem z zacierającą się pompą oleju w tych modelach, co skutkuje tym że maksymalne przebiegi tych motorów to około 300 tysięcy kilometrów. Tak, wiem, nie jest to już era silników wytrzymujących milion kilometrów bez remontu, ale nie ukrywam że wywołało to u mnie mały szok. Moje audi ma na budziku 113 tysięcy mil (blisko 200 tyś kilometrów). Mieszkam w UK, do roboty dojeżdżam dość daleko, parę razy w roku jeżdżę do Polski, co oznacza że przy dobrych wiatrach zostało mi... 2 lata eksploatacji? Nie tego się spodziewałem kupując auto tej klasy. Wiadomo, zaraz zaczną się posty że silnik można wymienić itp... ale nie uśmiecha mi się o tym dowiadywać na Autobahnie w Niemczech, 1000km od domu z zapaloną kontrolką ciśnienia oliwy.

To co zauważyłem w moim samochodzie - na zimnym silniku, rano, zaraz po odpaleniu silnik przez około sekundę dziwnie "rzęzi", charczy, nie wiem jak to nazwać, specyficzny odgłos. Rozrząd był wymieniany w 2011 roku przy 67 tyś. mil, może to jego słychać? Bądź co bądź zamierzam wymienić razem z łańcuchem. Do tego po zakupie po jakichś 100 przejechanych milach wyskoczył mi check engine... Podjechałem na VAG'a i o to jakie błędy pokazał:

1. Catalyst system bank1 efficiency below threshold P0420 lower limit reached
2. Boost pressure regulation control range not reached P0299 lower limit reached
3. Bank 1 camshaft a (intake) retard setpoint not reached (over - advanced) P0011 no signal no comunication intermittent
4. Power supply terminal 30 voltage too low P1602 lower limit reached intermittent
5. Chceck dtc memory of abs controller P1653 not a plausable signal intermittent
Po usunięciu błędów check się póki co nie pojawił, jutro jadę do mechanika na wymianę oleju i filtrów, więc powiem przy okazji żeby podpiął kompa, zobaczymy co wyrzuci. Najbardziej martwi mnie ta pompa olejowa, czy jest jakiś sposób żeby za wczasu zapobiec jej awarii? Może powinienem wyłożyć te 5-6 koła i po prostu wymienić na nową i mieć spokój? Czy takie coś ma sens? Auto jest naprawde mega więc chciałbym poeksploatować je jeszcze minimum kilka lat...

Liczę na jakieś sensowne odpowiedzi, pozdro ludziska.

EDIT: Acha, przy okazji mogli byście napisać jaki olej najlepiej zalać? Różnie ludzie piszą, 5W30 inni 5W40... Jaki i jakiej marki będzie najlepszy?

Gość.

Post autor: Gość. » 17 paź 2015, 14:22

Hej. Silniki sa ok ale w zalezności od modelu maja jakies swoje wady. To pierscienie to pompa...lecz jesli masz sprawny motor to pousuwaj je po prostu za wczasu zmieniając na poprawione elementy to co zaniedbala fabryka. Owszem włozysz troche talarów ale jak ci sie auto podoba i uzywasz go jak piszesz sporo to wg mnie warto.

Co do oleju to te motory mają bodajże norme 504.00 (sprawdź u siebie) i jeśli taka ma to podchodzi 5W30 raczej.

Awatar użytkownika
marko1738
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:01
Lokalizacja: Bytom

Post autor: marko1738 » 19 paź 2015, 19:07

Witam! u mnie objawem uszkodzenia pompy było przy rannym odpaleniu słychać terkot w okolicy przedniego pasa uszkodziło się sprzęgiełko do wałków na module pompy oleju na szczęście rozebrałem miskę i w porę to zobaczyłem wymiana nie wiem czy ma sens ja przerobiłem pompę na 1.9 tdi i teras mam spokuj zrobiłem już 10 tys i nic się nie dzieje

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl