Domin80 pisze:W silnikach 2.0 Tfsi o oznaczeniu EA888 zużycie oleju może być nawet 1l/1000km poprzez wadliwe pierścienie. A same części na naprawę to koszt rzędu 4000 PLN.
Takie info właśnie wyczytalem w prasie.
O 2.0 to też czytałem różne opinie. Znam natomiast 2 osoby, które takie auta posiadają już kilka lat i w silniku poza obsługą nic nie robią.
Kwestia jak kto dba, Tak ma. Jak się zmienia olej raz na 30 kom, albo czynności obslugowe odklada na później, bo brak funduszy, to później takie opinie krążą po internecie.
tylko najgorsze jest to ze raczej sie nie sprawdzi konkretnego egzemplarza a ze ty chcesz dbac i na czas robic to nie znaczy ze sprzedajacy robil

troche kurde porazka jechac z BydgosZczy nad morze i spowrotem i juz pamietac o tym ze 0,5L oleju nie ma... denerwują mnie te c6stki, diesel nie bo robile krotkie odcinki w tygodniu, 2,4 do gazu nie bo rozrzad czy kolektor no i gaz sie zwroci w porownaniu z 2.0 po 30-40 kkm wiec tak naprawde pewnie z 2-3 lata. Naiwnie myslalem ze moze 2.0 odwdzieczy sie dobrym silnikiem i mniejsdzymi naprawami czegos to i na paliwie nie oszczedze wzgledem gazu ale na mechanice.. czytalem ze ludzie chwala ogolnie te silniki oprocz jak narazie tego oleju..
co trzeba wziac pod uwage jeszczer w 2.0 ? Chcialbym byc swiadomy wyboru ale nie przeczytalem nigdzie o innych bolaczkach tego silnika. Czy w 2.0 nie ma problemow z rozrzadem i kolektorem ? Ile kosztuje wymiana rozrzadu ?