Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[C6 TDI Tiptronic/Multitronic] Zmina z D na R - drgnięcie

Układ napędowy i skrzynie biegów
rstr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 19 lip 2009, 03:55
Lokalizacja: Warszawa

[C6 TDI Tiptronic/Multitronic] Zmina z D na R - drgnięcie

Post autor: rstr » 06 wrz 2009, 14:54

Czy to jest normalne, że podczas zmiany na postoju, przy naciśniętym hamulcu, z "D" (lub innego) na "R" odczuwa się bardzo delikatne drgnięcie samochodu? Ktoś mi powiedział, że tak nie powinno w ogóle być.

Jestem właśnie w trakcie poszukiwania samochodu, więc ta informacja byłaby bardzo cenna dla mnie...

Moje pytanie tyczy się obu typów - tiptronic i multitronic.

Z góry wielkie dzięki za pomoc!

piter

Post autor: piter » 06 wrz 2009, 16:38

Nie posiadam ani tip ani multi ale w każdym prowidłowo działającym automacie nie powinno się odczówać żadnych, nawet minimalnych szarpnięć. pozdro

Marwoj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 27 cze 2008, 10:54
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Marwoj » 06 wrz 2009, 19:35

Podobno w starczych wersjach tiptronica do 2001 lekkie drgnięcie na D jest spowodowane załączeniem / zapięciem biegów.

W multitronicu nie powinno być odczuwalnych drgnięć.

Im zimniejszy olej w skrzyni to drgnięcia chyba powinny być bardziej odczuwalne ?

kumangt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: kumangt » 06 wrz 2009, 22:43

witam u mnie jest delikatnie czuc to jezdze juz troszke jak narazie wszystko jest ok:)
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.

rstr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 19 lip 2009, 03:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rstr » 06 wrz 2009, 23:15

Jak na razie jestem na etapie szukania samochodu (A6 C6). Dlatego też pytam o oba przypadki - Multitronic i Tiptronic.

Ktoś mi powiedział, że nie powinno być czuć niczego. Z kolei kolega, który objeździł kilka Audi w swoim życiu twierdzi, że to całkowicie normalne, że samochód drgnie przy zmianie biegów, bo próbuje ruszać.

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 06 wrz 2009, 23:36

rstr pisze:Jak na razie jestem na etapie szukania samochodu (A6 C6). Dlatego też pytam o oba przypadki - Multitronic i Tiptronic.

Ktoś mi powiedział, że nie powinno być czuć niczego. Z kolei kolega, który objeździł kilka Audi w swoim życiu twierdzi, że to całkowicie normalne, że samochód drgnie przy zmianie biegów, bo próbuje ruszać.
Przy załączaniu z P lub N na D następuje zmiana ciśnień - w przypadku przelączenia biegu z P gdzie jest zerowe ciśnienie lub z N gdzie jest bardzo niskie zapewniające wystarczające smarowanie dla auta bez ruchu następuje raptowna zmiana ciśnienia na bardzo wysokie (w przypadku D , S, R) i lekkie szarpnięcie występuje i jest to normalne zjawisko. Zakładając, że poduch silnika są OK i skrzynia sprawna to szarpnięcie powinno być delikatne (w przypadku z P na D czuć szybko, że bieg załączył się a szarpnięcie jest pojedyńcze, a w przypadku z D na R szarpnięcie odbędzie się z chwilowym opóźnieniem (czas na zmianę ciśnień). Jeżeli szrpnięcie jest mocne to znaczy, że jest coś nie tak.
Jek chcesz mieć więcej pewności powinieneś takie auto dać do sprawdzenia do fachowca lub ASO czy jest OK zanim kupisz.
pozdr.
2.5 TDI AYM 2002

rstr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 19 lip 2009, 03:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rstr » 07 wrz 2009, 00:35

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź:-)

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 08 wrz 2009, 09:51

Mam C5 z tipem i odczuwam delikatne szarpnięcie przy zmianie z D na R i odwrotnie. Wszyscy zapewniali mnie że tak jest ok.
Wymieniłem olej i filtr w skrzyni biegów i jest tak samo. Nie jest to uciążliwe, a nawet powiem jest mało zauważalne gdyż moja żona nic nie czuje.

Pozdrawiam
Pozdrawiam
Darnok

Awatar użytkownika
wavman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 26 cze 2009, 22:49
Imię: Leszek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: wavman » 08 wrz 2009, 12:06

To moja druga maszyna z multironic'kiem i delikatna szarpnięcie z P > R występuje. Natomiast z P > D nie (jeżeli jest, to zupełnie niewyczuwalne). Jestem bardzo zadowolony z tej skrzyni (ponad 160.000 km przebiegu), wysoka kultura pracy, brak efektu "gumowego paska", niskie zużycie paliwa...

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 08 wrz 2009, 12:57

Norma. u mnie w tipie przy wrzucaniu z P na D nie czuć prawie nic. Przy wrzutce na R potrafi szarpnąć ale na mocno rozgrzanej skrzyni. I nie jest to takie szarpniecie żeby głową szybę rozbić. Ot takie lekkie pchnięcie. ;-)

rstr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 19 lip 2009, 03:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rstr » 13 wrz 2009, 22:19

Dzięki za Wasze opinie. Właśnie stałem się posiadaczem 3-letniego C6:)

Skrzynia Multitronic lekko szarpie przy zmianie na R. Testowałem wcześniej łącznie 5 samochodów z Multitronic'iem i było identycznie.

azcetc6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 05 maja 2009, 14:43
Lokalizacja: Kuj.-Pom.

Post autor: azcetc6 » 29 wrz 2009, 21:25

[A6 C6]
He, koledzy, w instrukcji obsługi i działania skrzyni biegów od Audi A6..... jest napisane:
Moment przełączenia dźwigni z P na D (R) odczuwalne jest lekkie szarpnięcie pojazdem.
Niewiem jakim wy automatem jeździcie, że nie odczuwacie szarpnięcia, chyba sensoDrive w citroenie, he, he....

holekpiotr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 415
Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
Imię: Piotr
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.6 ADP 101KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: holekpiotr » 30 wrz 2009, 11:00

U mnie przy przełączeniu dzwigni z P na D lub R zawsze czuć lekkie szarpnięcie. Niezależnie czy jest motor zimny czy ciepły. Miałem tak przed naprawą skrzyni i mam tak teraz po naprawie. Ponoć wg. mechaników jest to norma.

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 03 paź 2009, 20:11

Koledzy o czym mowa, przecież to jest jak najbardziej normalne.To mój 2 automat i jest tak samo.Jeździłem nie jednym automatem i wszędzie czuć delikatne szarpnięcia.Wrzućcie na luz, to jak najbardziej normalne.No chyba że tak szarpie że głową walimy w szybę, wtedy coś nie gra. :lol: Pozdro
usunieto !!

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 05 paź 2009, 13:25

Ja jakoś u siebie żadnych szarpań nie czuję :-)
Jest - Volvo C70 II 2.5T

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl