Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] zmienia bieg na dwa razy

Układ napędowy i skrzynie biegów
marek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 11 sie 2012, 21:22
Lokalizacja: Gliwice

[ TIP+Q] zmienia bieg na dwa razy

Post autor: marek85 » 17 kwie 2015, 23:09

Witam. Przeszukałem forum ale znalazłem odpowiedzi. Zauważyłem dzisiaj ze podczas przyspieszania przy zmianie na bieg 3 zmienia sie on jakby na dwa razy, przykładowo obroty spadną na 1900 obr, a pobchwli na 1700, cos jakby występował pól bieg. Gdy skrzynia jest ciepła objaw ten jest dużo mniej wyczuwalny. Co o tym sądzicie? Przebieg 220 tys, olej nie wymieniany

marcelTDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 29 mar 2012, 21:47
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: marcelTDI » 18 kwie 2015, 07:44

Tez tak mam, przebieg 170kkm, olej zmieniony niedawno, ale przed wymiana tez tak bylo. Wydaje mi sie ze jak go kupowalem przy 150kkm to tego nie bylo. Miesiac temu jezdzilem innym z przebiegiem 160kkm i bylo to samo. Odczuwam to troche jak uslizg sprzegla, zmieni na 3 i jest np 1700 obr i po chwili spada na 1600, mimo ze auto przyspiesza. Moze poczatki konca konwertera? To jest tak jakby odczuwalnie zalaczal lockup, bo zanim spadna obroty o te 100-200 to czuc pod gazem ze silnik nie jest sztywno sprzegniety ze skrzynia, natomiast po tym fakcie wyraznie jest lockup -przynajmniej tak to wyczulem u siebie po paru probach przelaczania 2 na 3. Nie sprawdzalem jak sie zachowuje w trybie recznym gdyby mu zmienic w tych samych momentach co zmienia na D. Nie sprawdzalem tez na S.

Niedawno zmienilem soft w skrzyni na najnowszy i na zimnym tego objawu nie mam wcale, bo wogole na tym sofcie zimna skrzynia zachowuje sie zupelnie inaczej, czuc ze wogole nie ma lockup-a. Jadac np 90 na 6 biegu, jak sie zdejmie noge z gazu to obroty spadaja do 800 :), dopiero przy temp. plynu chlodzacego ok 60-65 (choc pewnie zalezy to od temp oleju w skrzyni ale tego na desce nie widze) zaczyna dzialac z lockupem. Cale to zachowanie ma sluzyc szybszemu nagrzewaniu sie skrzyni w poczatkowej fazie i w sumie ma to sens. Nie pamietam jak bylo na zimnym przed zmiana softu.

W e60 530d mialem cos podobnego, z tym ze tam obroty po zmianie 2/3 nie tyle opadaly po chwili, co bylo takie jakby zadlawienie na ulamek sekundy, wahniecie obrotow. Znajomy ma a8 4,2 i u niego jest cos takiego ale po zmianie 3/4, szczegolnie na zimnym. Przebieg ok. 200kkm, olej wymieniony i nawet tloczki mechatroniki, ale przed bylo to samo.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 20 kwie 2015, 08:07

Moze zaczne od konca ... w 6hp poza "tloczkami" ktore w rzeczywistosci sa "tlumikami" uszkodzeniu ulegaja elektrozawory. Wszystko byloby pieknie i kolorowo, gdyby nie fakt ze:
-elektrozawory po zamontowaniu na hydraulike sa testowane w zestawie i zdejmowane sa wtedy charakterystyki calej hydrauliki w funkcji pradu;
-zdjete charakterystyki wpisywane sa do sterowniki elektronicznego (tcu)
-elektrozawory ktore przychodza z ZF'a maja spory rozrzut tolerancyjny

Czasami udaje sie trafic bez kalibracji (trzeba miec szczescie, tym ktorym sie to udaje zawsze polecam grac w totolotka). Po wymianie oczywiscie wycofanie adaptacji;). W przypadku w ktorym nie trafimy (a raczej nie trafimy) moze / bedzie gorzej niz bylo... co wtedy ? walka dalej, skalibrowanie tego, wlozenie innego sterowania z przeniesieniem kalibracji do naszej elektroniki (jest ich kilka rodzajow - zarowno elektroniki i hydrauliki, rozne elektroniki i softwary maja rozne wersje zapisu i trzeba je konwertrowac miedzy soba).

Idac dalej nowszy soft ktory wrzuciles (bo praktycznie w kazdym 3.0 TDI tak audi zrobilo) ma takze podniesiony parametr getriebe-schutz... co to znaczy ... to znaczy ze na nizszych biegach masz ograniczony moment, zeby nie rozniesc skrzyni ;) W szczegolnosci gdy masz rozpiety lock-up kiedy to konwerter dziala jako wzmacniacz momentu.

Po zaprogramowaniu automatycznie powinna Ci sie wycofac adaptacja... przeprowadziles jazde adaptacyjna zgodnie ze sztuka?


Co do konwertera... na prace skrzyni maja wplyw miedzy innymi takie warunki jak: temperatura skrzyni, otwarcie przepustnicy, aktualny przekazywany przez silnik moment... i:
ukrzsztaltowanie terenu, sila wiatrow bocznych, predkosc, temperatura na zewnatrz styl jazdy kierowcy. Jak jedziesz z gazem wcisnietym do polowy to: wpierw wzrastaja Ci obroty pozniej samochod zaczyna przyspieszac, jak wyrownaja sie obroty po stronie silnika i po stronie skrzyni (samochod sie rozpedzi) nastepuje dopiecie konwertera i ew. dalsze przyspieszanie, albo zmiana biegu na wyzszy i zapiecie konwertera, lub znow zmiana na wyzszy i wtedy zapiecie konwertera (oszczedzanie paliwa poprzez jazde na mozliwie najwyzszym biegu). Redukcje nastepuja w zaleznosci od tego czy np. jedziesz pod gore czy z gory, ile zadales gazu itp itd. Sprobuj pojedzic inaczej a zobaczysz ze skrzynia inaczej bedzie reagowala. Olej mozna wymienic + adaptacje zrobic od nowa, choc ja niczego niepokojacego (o ile dopinanie konwertera nie jest jakies drastyczne - nie wystepuja przy tym uderzenia itp itd).

marcelTDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 29 mar 2012, 21:47
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: marcelTDI » 21 kwie 2015, 13:05

Jazdę adaptacyjną wg ODIS-a po wymianie oleju i zmianie softu wykonałem choć w praktyce nie jest to łatwe (np. jazda z momentem 100Nm i obrotami pomiedzy 1600 a 2200 na 5 biegu przez 3 minuty :)), ale nic to nie poprawiło w kwestii jak to autor tematu napisal zmiany biegu na dwa razy. Ja to bardziej odbieram jako odczuwalne zapinanie lockupa. Uderzen zadnych nie ma wiec chyba pozostaje przejsc nad tym do porzadku dziennego :). Jest nawet informacja techniczna Audi o wystepujacym podwyzszeniu obrotow ale przed zmiana 3-4, ktora stwierdza w skrocie ze tak ma byc - tego akurat w mojej skrzyni nie zaobserwowalem :).

Aha, jadac spokojnie na S nie odczulem tego efektu, ale jadac spokojnie w trybie recznej zmiany i zmieniajac bieg w tych samych momentach co zmienialoby sie biegi automatem na D, jest to samo.

[ Dodano: 2015-04-21, 13:05 ]
Tak pisze Audi: "Strategia sprzęgła mostkującego przekładnika momentu obrotowego, tzn. krótko po przełączeniu na 3. bieg sterownik skrzyni biegów jako stan wymagany określa „sprzęgło mostkujące przekładnika momentu obrotowego wyregulowane”. Przejście od otwartego przekładnika momentu obrotowego do zamkniętego przekładnika momentu obrotowego trwa chwilę."

No i to by tłumaczyło wiele.

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 21 kwie 2015, 18:21

U mnie jest to samo, dodatkowo jak kupowałem swoją to jeździłem 7 innymi egzemplarzami i w każdej był ten efekt więc podejrzewam, że tak ma być.

Na Sporcie tego nie czuć bo lock-up od razu sie spina bo i zmienia biegi przy wyższych obrotach.

OT, zadam też tu pytanie - czy wie ktoś jak wykasować adaptacje VCDSem?
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

marek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 11 sie 2012, 21:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: marek85 » 22 kwie 2015, 10:04

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, mój mechanik również mi powiedzial ze to jest normalne ale chcialem sie jeszcze upewnić. Az dziwne że taki istotny (przynajmniej dla mnie) temat nie byl wcześniej poruszony

kukiz18
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 15 mar 2020, 19:48
Lokalizacja: Mierzęcice

Post autor: kukiz18 » 12 maja 2020, 00:55

Witam, wiem ze odgrzebuje ale... u mnie to samo. Mam to przy zapieciu na D3 i D4, reszta normalnie.
Zapina bieg jakby na 2 razy...
Byłem u fachowca i twierdzi ze to lockup :D ale to nie to wg mnie. Skrzynia działa zle. A jesli to jest jej normalny objaw to dziekuje za 6hp19. Nie dam rady przeżyć tego jakby uślizgu...
Ktoś sobie poradził?

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 12 maja 2020, 09:47

Zaobserwuj przy jakich temperaturach chłodziwa się to dzieje. Skrzynia inaczej pracuje na zimnym ,a inaczej na rozgrzanym oleju.
Niestety praw fizyki nie oszukasz.to nie jest silnik elektryczny ,że na zimno i na ciepło ma takie same parametry momentu obrotowego.

Kriss7720
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 26 sty 2020, 14:47
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Kriss7720 » 16 maja 2020, 09:11

Witam, niestety u mnie są te same objawy co u kolegi wyżej, bardzo mnie to wkurza, ktoś pisze że tak ma być ale według mnie coś nie gra, jeździłem identyczną Audi mojego kolegi z przebiegiem 250 tyś. i z nigdy nie wymienianym olejem i nigdy nie regenerowana skrzynia, u niego zmiana biegów przebiega normalnie każdy bieg jest zapinany wyraźnie i zdecydowanie bez żadnych dziwnych opóźnień. Wiem że moja skrzynia przeszła już kompletna regeneracją gdzieś w Poznaniu ale jak widzę takie problemy są również u innych więc powodem takiego zachowania musi być taki sam powód, tylko co? Niestety nigdzie nikt nie opisuje rozwiązania problemu. W planach mam wizytę na diagnozę skrzyni w ASO bo nic mi więcej nie pozostaje.

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 16 maja 2020, 11:37

to nie jest problem, ile razy trzeba to pisac.
mozesz ewentualnie zakodowac tiptronica na usa i wtedy jest troche inaczej.
ale jazda na tak zwanym polsprzegle to normalka do 3 biegu.

mam prawie 300tkm, przy skrzyni nic nierobione, przy silniku tez nie.

jeszcze jedno.
jak wsilniku sa jakies problemy moze to miec tez wplyw na skrzynie, naprzyklad padniety miernik masy powietrza.

Kriss7720
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 26 sty 2020, 14:47
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Kriss7720 » 16 maja 2020, 12:29

Z silnikiem żadnych problemów nie ma, błędów zero, mam swojego VCDSa i wszystko mam dopilnowane, tak jak wspominałem kolegi audi z takim samym silnikiem i skrzynią tak sie nie zachowuje, u niego biegi zmieniają się równo. Wydaje mi się że skrzynie mechanicznie mam ok. jak wspominałem 60 tyś kilometrów temu przeszła kompletna regenerację łącznie z konwektorem. Teraz tylko wymieniłem olej i filtr ale te zapinanie 3 i 4 biegu (szczególnie jak ruszam z pod domu na zimnym) na dwa razy to jest bardzo dziwne mimo że niektórzy piszą że to normalne. Dodam jeszcze że na sporcie biegi zapinają się pięknie, równo tak jak trzeba. Zastanawiam się czy aktualizacja softu i nowa adaptacja skrzyni coś pomoże bo to od remontu nie było na pewno robione. Ktoś się jeszcze wypowie w tej sprawie?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 maja 2020, 20:53

Jest to zapinanie się lock-upa, który spina na sztywno konwerter i dlatego wydaje się, że 4 bieg jest zapinany na raty. Możliwe, że kolega ma nowszy soft w skrzyni i w przez to zapinanie jest delikatniejsze. W trybie S sprzęgło jest zapięte od razu, aby nie było uślizgu na niższych biegach.

Kriss7720
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 26 sty 2020, 14:47
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Kriss7720 » 16 maja 2020, 21:27

Według ciebie soft może coś zmienić w tej sprawie ?. Co do lock-upa to gdzieś wyczytałem że dopiero na 6 biegu zapina się na sztywno i powyżej prędkości 70 km/godz. Masakra jakaś z ta skrzynią, żona ma Audi A3 z skrzynią DSG, jak to pięknie chodzi, biegi u niej zmieniają się idealnie aż miło się jej autem jeździ. Z drugiej strony z zeszytu SSP 283 wyczytałem że "Razem ze stopniowaniem 6-biegowym, dodatkowe „przełączenia przekładnika“ umożliwiają uzyskanie odpowiednich stopni pośrednich. Z tego wynikają warunki jezdne, które są bardzo zbliżone do efektu działania bezstopniowej skrzyni biegów"

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 16 maja 2020, 22:44

Potwierdzam to jest prawidłowo działająca skrzynia. U mnie jest tak samo chociaż ja tego mie czuję jedynie to widzę po obrotach silnika. Przebieg 250tkm raz zmieniony olej 30tkm temu.

Kriss7720
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 26 sty 2020, 14:47
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Kriss7720 » 16 maja 2020, 22:55

Może faktycznie niepotrzebnie się czepiam, ale strasznie mnie to denerwuje, co tu zrobić żeby to zmienić ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga