[ TIP+Q] Zmiana oleju i update softu w skrzyni
[ TIP+Q] Zmiana oleju i update softu w skrzyni
Witam wszystkich.
Od 2 miesięcy jeżdżę c6 4.2 BAT. W samochodzie wyczuwalne było zmienianie biegów glównie z 2na3 i 4na5 oraz przy redukcjach podczas hamowania oraz czasami szarpniecie przy redukcji podczas przyspieszania z 6na5 .
Postanowiłem więc sprawdzić stan oleju, jakość i wymienić.
Zalany był Febi słomkowy. Olej wymieniany jakieś 80tys km temu - nie był przepalony nie śmierdział.
Jako, że skrzynia to 6hp19A więc postanowiłem wymienić statycznie na 3 razy na Zf lifeguard fluid 8 ( oczywiście filtr itp także )
Jestem po pierwszej z trzech wymian i adaptacji skrzyni (przejechane jakies 1000 km od wymiany) Skrzynia trochę gorzej zmienia biegi - czasem jest tak jak przed wymiana a czasami zmienia bieg szarpnięciem, uczuciem "popchnięcia".
Mam soft 0040 i według vag-flashinfo nie ma nowszego softu dokładnie do tego numeru SW. Są nowsze softy ale w numerach/nazwach SW są inne literki na końcu - nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale przypuszczam, że może mieć skoro numerki SW z B na końcu były w 3.0tdi a ja mam literkę Q na końcu.
Pytanie - zalać jednak znów olej słomkowy czy kontynuować z Zf lifeguard fluid 8? Oczywiście liczę się z tym, że jaki bym nie zalał to skrzynia i tak będzie wymagała regeneracji mechatroniki i w dalszych etapach konwerter itp. Jeśli powinienem zalać Zf lifeguard fluid 8 to co z softem?
Od 2 miesięcy jeżdżę c6 4.2 BAT. W samochodzie wyczuwalne było zmienianie biegów glównie z 2na3 i 4na5 oraz przy redukcjach podczas hamowania oraz czasami szarpniecie przy redukcji podczas przyspieszania z 6na5 .
Postanowiłem więc sprawdzić stan oleju, jakość i wymienić.
Zalany był Febi słomkowy. Olej wymieniany jakieś 80tys km temu - nie był przepalony nie śmierdział.
Jako, że skrzynia to 6hp19A więc postanowiłem wymienić statycznie na 3 razy na Zf lifeguard fluid 8 ( oczywiście filtr itp także )
Jestem po pierwszej z trzech wymian i adaptacji skrzyni (przejechane jakies 1000 km od wymiany) Skrzynia trochę gorzej zmienia biegi - czasem jest tak jak przed wymiana a czasami zmienia bieg szarpnięciem, uczuciem "popchnięcia".
Mam soft 0040 i według vag-flashinfo nie ma nowszego softu dokładnie do tego numeru SW. Są nowsze softy ale w numerach/nazwach SW są inne literki na końcu - nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale przypuszczam, że może mieć skoro numerki SW z B na końcu były w 3.0tdi a ja mam literkę Q na końcu.
Pytanie - zalać jednak znów olej słomkowy czy kontynuować z Zf lifeguard fluid 8? Oczywiście liczę się z tym, że jaki bym nie zalał to skrzynia i tak będzie wymagała regeneracji mechatroniki i w dalszych etapach konwerter itp. Jeśli powinienem zalać Zf lifeguard fluid 8 to co z softem?
masz błędy w sterowniku skrzyni ?
znajdź na stronie ZF'a autoryzowany serwis koło siebie i umów się na diagnozę.
ja byłem dzisiaj ze swoją i nie jest tak źle jak myślałem.
piszę żebyś jechał na diagnozę bo powiedziano mi, że autoryzowany serwis ZF ma obowiązek sprawdzenia skrzyni (jazda próbna). u mnie nie było podłączania do kompa - nie zapłaciłem nic. z podłączeniem koszt u nich 150netto
znajdź na stronie ZF'a autoryzowany serwis koło siebie i umów się na diagnozę.
ja byłem dzisiaj ze swoją i nie jest tak źle jak myślałem.
piszę żebyś jechał na diagnozę bo powiedziano mi, że autoryzowany serwis ZF ma obowiązek sprawdzenia skrzyni (jazda próbna). u mnie nie było podłączania do kompa - nie zapłaciłem nic. z podłączeniem koszt u nich 150netto
Dzięki za odpowiedź.
Nie ma żadnych błędów w sterowniku skrzyni.
W pierwszej kolejności wyciągnę mechatronika i wymienię płytkę, gumowe połączenia ze skrzynią, tłoczki oraz czyszczenie wszystkiego. Selonoidy chyba powinny być ok skoro żadnego błędu nie wywala...
Części już mam - czekam tylko na płytkę. Dodatkowo będzie wymieniony jeszcze filtr oleju w skrzyni i olej.
Zobaczymy czy pomoże. Jeśli nie będzie poprawy to wtedy faktycznie przejade się może do ZF jak radzi kolega mrskoku.
Nie ma żadnych błędów w sterowniku skrzyni.
W pierwszej kolejności wyciągnę mechatronika i wymienię płytkę, gumowe połączenia ze skrzynią, tłoczki oraz czyszczenie wszystkiego. Selonoidy chyba powinny być ok skoro żadnego błędu nie wywala...
Części już mam - czekam tylko na płytkę. Dodatkowo będzie wymieniony jeszcze filtr oleju w skrzyni i olej.
Zobaczymy czy pomoże. Jeśli nie będzie poprawy to wtedy faktycznie przejade się może do ZF jak radzi kolega mrskoku.
możesz podrzucić numery tych połączeń ze skrzynią?cammad pisze:Dzięki za odpowiedź.
Nie ma żadnych błędów w sterowniku skrzyni.
W pierwszej kolejności wyciągnę mechatronika i wymienię płytkę, gumowe połączenia ze skrzynią, tłoczki oraz czyszczenie wszystkiego. Selonoidy chyba powinny być ok skoro żadnego błędu nie wywala...
Części już mam - czekam tylko na płytkę. Dodatkowo będzie wymieniony jeszcze filtr oleju w skrzyni i olej.
Zobaczymy czy pomoże. Jeśli nie będzie poprawy to wtedy faktycznie przejade się może do ZF jak radzi kolega mrskoku.
ja u siebie robię to samo

zamawiam
zestaw wymiany oleju zf 1071.298.039
Komplet 6-sztuk oryginalnych tloczków mechatronica ZF
PLYTA SEPARACYJNA SEPARATOR MECHATRONIC ZF 6HP19
ADAPTER MECHATRONICA ZF 6HP19 6HP21 6HP26 6HP28
ZF LIFEGUARD FLUID 8 10L BMW AUDI LAND ROVER JEEP
TULEJKI USZCZELNIAJĄCE OBUDOWY SKRZYNI 6HP KOMPLET 4 SZTUKI
ZF - 0501319279 x 2
ZF - 0501319280 x 1
ZF - 0501319281 x 1
zastanawiam się, czy coś jeszcze od razu wymienić.
Pisząc "połączenia" chodziło mi właśnie o adapter mechatronika i tulejki uszczelniające:)mrskoku pisze:możesz podrzucić numery tych połączeń ze skrzynią?
ja u siebie robię to samo olej plus mechatronika.
zamawiam
zestaw wymiany oleju zf 1071.298.039
Komplet 6-sztuk oryginalnych tloczków mechatronica ZF
PLYTA SEPARACYJNA SEPARATOR MECHATRONIC ZF 6HP19
ADAPTER MECHATRONICA ZF 6HP19 6HP21 6HP26 6HP28
ZF LIFEGUARD FLUID 8 10L BMW AUDI LAND ROVER JEEP
TULEJKI USZCZELNIAJĄCE OBUDOWY SKRZYNI 6HP KOMPLET 4 SZTUKI
ZF - 0501319279 x 2
ZF - 0501319280 x 1
ZF - 0501319281 x 1
zastanawiam się, czy coś jeszcze od razu wymienić.
Można jeszcze wymienić na zapas tuleje wtyku elektrycznego mechatronika.
Daj znać jak Ci poszła robota i czy coś pomogło w działaniu skrzyni - ja swoją będę robił w nadchodzący weekend i dam znać jakie odczucia po regeneracji.
wymieniłeś? i jak odczucia?
ja właśnie odebrałem auto, ale nie miałem czasu na sprawdzenie.
zrobiona mehatronika, olej w skrzyni (trochę się boję, bo pierwsza wymiana po 430kkm
), oleje w dyfrach i torsenie.
jedyne co udało mi się sprawdzić, to drżenie na 5 biegu - niestety jest dalej. jutro spróbuję wykasować adaptację i przeprowadzić ją na nowo. ale na początek wrzucę chyba nowy soft do skrzyni.
ja właśnie odebrałem auto, ale nie miałem czasu na sprawdzenie.
zrobiona mehatronika, olej w skrzyni (trochę się boję, bo pierwsza wymiana po 430kkm

jedyne co udało mi się sprawdzić, to drżenie na 5 biegu - niestety jest dalej. jutro spróbuję wykasować adaptację i przeprowadzić ją na nowo. ale na początek wrzucę chyba nowy soft do skrzyni.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Odważnie z tą wymianą oleju w skrzyni przy takim przebiegu ale trzymam kciuki żeby wszystko było ok. Wgraj nowy soft, zrób adaptację, pojeździj trochę i daj znać jak zachowuje się skrzynia, jestem ciekaw.mrskoku pisze:wymieniłeś? i jak odczucia?
ja właśnie odebrałem auto, ale nie miałem czasu na sprawdzenie.
zrobiona mehatronika, olej w skrzyni (trochę się boję, bo pierwsza wymiana po 430kkm), oleje w dyfrach i torsenie.
jedyne co udało mi się sprawdzić, to drżenie na 5 biegu - niestety jest dalej. jutro spróbuję wykasować adaptację i przeprowadzić ją na nowo. ale na początek wrzucę chyba nowy soft do skrzyni.
Jeszcze tego nie zrobiłem, trochę mało czasu a pogoda nie zachęcała. Myślę, że w przyszły weekend to ogarnę. Dam znać.mrskoku pisze:wymieniłeś? i jak odczucia?
ja właśnie odebrałem auto, ale nie miałem czasu na sprawdzenie.
zrobiona mehatronika, olej w skrzyni (trochę się boję, bo pierwsza wymiana po 430kkm ), oleje w dyfrach i torsenie.
jedyne co udało mi się sprawdzić, to drżenie na 5 biegu - niestety jest dalej. jutro spróbuję wykasować adaptację i przeprowadzić ją na nowo. ale na początek wrzucę chyba nowy soft do skrzyni.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Zabierm się za to jutro - tydzień temu robiłem zaworki zwrotne i wszystkie uszczelki po drodze, wymiana świec, cewek, wymiana odmy i naprawa klap wirowych - czyli smarowanie bo było mega zatarte, ręką nie dało się ruszyć. Samochód ciut lepiej się zbiera i równiej pracuje na biegu jałowym.
Objawów jako tako nie miałem żadnych specjalnych (jedynie delikatne drganie na jałowym) - był to bardziej rozłożony w czasie serwis pozakupowy bo nie miałem informacji kiedy i czy w ogóle było to robione. Okazało się że zaworki raczej były wymieniane bo uszczelka - ta czarna duża metalowa była w bardzo dobrym stanie ( jak jest w złym stanie i dawno nie wymieniana to łuszczy się czarna "farba" która uszczelka jest pokryta). Uszczelki przy podstawie filtra oleju też były w dobrym stanie - oczywiście wszystkie dałem i tak nowe.
Po drodze uszczelniłem jeden cieniutki wężyk do lewego egr bo był pęknięty.
Jedyna rzecz na której przyoszczędziłem to była odma - kupiłem jedną z tańszych i okazuje się, że piszczy/wyje - jutro wsadzę starą odmę ( też w dobrym stanie oryginalna) i będę wiedział czy to wina nowej odmy w tanim zamienniku czy może gdzieś jest nieszczelność.
[ Dodano: 2019-07-02, 11:03 ]
Jestem już po całej operacji.
Olej wymieniony, w misce i na magnesach nie było tragedii - na magnesach było może ze 2 mm syfu.
O dziwo mechatronik w środku też nie był w jakimś złym stanie - wszystkie grzybki na tłoczkach były w stanie idealnym chociaż może troszkę bardziej miękkie niż nowe i były tak jak by wysunięte z tłoczków. Płytka separacyjna nie nosiła śladów uszkodzenia. cała reszta wyglądała też OK. Przypuszczam, że ktoś wcześniej już to robił bo po tym przebiegu grzybki raczej powinny być mocno zdeformowane.
Weszło mi chyba coś 7.5 litra oleju ZF LF8 zielonego.
Po wymianie skrzynia pracuje zdecydowanie lepiej - wcześniej nie było tragedii ale irytowały mnie lekkie szarpnięcia a olej i tak wymagał wymiany tym bardziej że był zalany słomkowy febi.
- przy dojeżdżaniu do świateł/hamowaniu nie czuć redukcji
- zmiany biegów są teraz bardziej płynne (prawie nie odczuwalne)
Nie kasowałem jeszcze adaptacji bo padł (już wcześniej) czujnik położenia wału (G28) i jak jest rozgrzany to nie odpala - samochodem zrobiłem może z 50km.
Objawów jako tako nie miałem żadnych specjalnych (jedynie delikatne drganie na jałowym) - był to bardziej rozłożony w czasie serwis pozakupowy bo nie miałem informacji kiedy i czy w ogóle było to robione. Okazało się że zaworki raczej były wymieniane bo uszczelka - ta czarna duża metalowa była w bardzo dobrym stanie ( jak jest w złym stanie i dawno nie wymieniana to łuszczy się czarna "farba" która uszczelka jest pokryta). Uszczelki przy podstawie filtra oleju też były w dobrym stanie - oczywiście wszystkie dałem i tak nowe.
Po drodze uszczelniłem jeden cieniutki wężyk do lewego egr bo był pęknięty.
Jedyna rzecz na której przyoszczędziłem to była odma - kupiłem jedną z tańszych i okazuje się, że piszczy/wyje - jutro wsadzę starą odmę ( też w dobrym stanie oryginalna) i będę wiedział czy to wina nowej odmy w tanim zamienniku czy może gdzieś jest nieszczelność.
[ Dodano: 2019-07-02, 11:03 ]
Jestem już po całej operacji.
Olej wymieniony, w misce i na magnesach nie było tragedii - na magnesach było może ze 2 mm syfu.
O dziwo mechatronik w środku też nie był w jakimś złym stanie - wszystkie grzybki na tłoczkach były w stanie idealnym chociaż może troszkę bardziej miękkie niż nowe i były tak jak by wysunięte z tłoczków. Płytka separacyjna nie nosiła śladów uszkodzenia. cała reszta wyglądała też OK. Przypuszczam, że ktoś wcześniej już to robił bo po tym przebiegu grzybki raczej powinny być mocno zdeformowane.
Weszło mi chyba coś 7.5 litra oleju ZF LF8 zielonego.
Po wymianie skrzynia pracuje zdecydowanie lepiej - wcześniej nie było tragedii ale irytowały mnie lekkie szarpnięcia a olej i tak wymagał wymiany tym bardziej że był zalany słomkowy febi.
- przy dojeżdżaniu do świateł/hamowaniu nie czuć redukcji
- zmiany biegów są teraz bardziej płynne (prawie nie odczuwalne)
Nie kasowałem jeszcze adaptacji bo padł (już wcześniej) czujnik położenia wału (G28) i jak jest rozgrzany to nie odpala - samochodem zrobiłem może z 50km.
U mnie po 430kkm było trochę mazi na magnesach ale bez tragedii. Grzybki były lekko wypłaszczone ale również bez tragedii. Wiem, że nikt wcześniej do skrzyni nie zaglądał
ja kasowałem nastawy, ale jazdy adaptacyjnej nie robiłem. Po wymianie zrobiłem ok 500km. Z obserwacji: drżenie na 5 biegu praktycznie ustało. Ja wiem, że było i je teraz również wyczuwam, ale osoba „obca” tego nie zauważy. Biegi zmienia płynniej. Na dniach robię drugą wymianę oleju. Narazie jestem zadowolony.

cammad,
Masz pojecie o tipie czy ogólnie coś tam dlubiesz w mechanice?
Wymieniales płytę separacyjna? Gdzieś wyczytałem chyba na ruskim forum że po jej demontażu wystarczy zerwać z niej gumowe uszczelki i można założyć spowrotem i będzie szczelna. Gdybym chciał u siebie wymieniać tloczki w mechatroniku to czego potrzebuje do wymiany ?
Olej ,filtr,tloczki ,okular i co jeszcze?
Ps dzwoniłem do Palki W Mysłowicach i czego się dowiedziałem? Nie robią uprawę softu skrzyni :shock:
Masz pojecie o tipie czy ogólnie coś tam dlubiesz w mechanice?
Wymieniales płytę separacyjna? Gdzieś wyczytałem chyba na ruskim forum że po jej demontażu wystarczy zerwać z niej gumowe uszczelki i można założyć spowrotem i będzie szczelna. Gdybym chciał u siebie wymieniać tloczki w mechatroniku to czego potrzebuje do wymiany ?
Olej ,filtr,tloczki ,okular i co jeszcze?
Ps dzwoniłem do Palki W Mysłowicach i czego się dowiedziałem? Nie robią uprawę softu skrzyni :shock: