auk32 pisze: ↑06 cze 2021, 10:58
adadur pisze: ↑07 kwie 2021, 20:05
Może podpowiecie ... mam skrzynie KJD: 4F2910156R i obecnie soft w wersji 0020;
Z pracy skrzyni jestem zadowolony, niedawno też wymieniłem olej (na HP8) ale zauważyłem, że do tej skrzyni są dostępna nowsze wersje softu: 0030, 0040 i ostatni 0050.
Czy możecie poradzić, czy warto aktualizować soft w skrzyni???
Dodam że ASO nie widzi info po VIN by cokolwiek aktualizować i jak Pan próbował mnie uświadomić często aktualizacje związane są z występowaniem danego błędu i ta aktualizacja ma pomóc w jego rozwiązaniu.
Nie wiem, dać sobie spokój bo funkcjonuje OK, czy aktualizować bo jednak warto.
Zrobiłeś update? Jakieś różnice w jeździe?
U mnie niby też jest ok ale wkurza trochę jak 3 bieg wchodzi na 2 razy. To ponoć przez ten lock up ale niby w nowszych wersjach softu już tego nie ma.
W zakładzie specjalizującym się w tego typu rzeczach chcą 300zł za wgranie oprogramowania. Dodatkowo muszę jechać 160km w jedną stronę więc nie wiem czy warto ponosić aż takie koszty na moje widzimisię.
Minęło 2 miesiące ... po wymianie dynamicznej oleju (przy 263 tyś) z fabrycznego jeszcze oleju w skrzyni na HP8 jeździłem 3-4 dni i oddałem na aktualizację softu jak i kalibrację skrzyni (AZet Auto Serwis Pruszcz Gd.).
Po wymianie oleju nie odczułem nic negatywnego poza tym że zmiany biegów były takie jakby nerwowe, takie mechaniczne, natomiast jak się okazało update softu jest obowiązkowe ponieważ oryginalnie zalany jest olej HP6+ i przy zmianie oleju na HP8 trzeba aktualizować. Po odbiorze auta dosłownie szczęka mi opadła jak ta skrzynia pracuje - aksamitnie miękko i na tyle delikatnie że w większości wypadków gdyby nie przeskok wskazówki częstościomierza to nie czuć zmiany biegów - zarówno w dół jak i w górę. Po około tygodniu pojawiło się coś takiego że w mieście na koniec dohamowania (najczęściej na światłach), gdzie kontroluje się dohamowaniem odstęp od auta przed nami, pojawiało się takie lekkie szarpnięcie na skrzyni (częściej na zimnej skrzyni na ciepłej rzadko) - po ok. 3 tygodniach te szarpnięcie zniknęło. W AZet powiedziano mi że auto-adaptacja będzie jeszcze się działa (wiadomo skrzynia się uczy zawsze) i najczęściej drobne niedociągnięcia po kalibracji ułożą się po 1,5-2 miesiącach). Obecnie wszystko jest jak należy i jestem bardzo zadowolony jak skrzynia pracuje.
Z racji pracy, miałem niedawno szkolenie z przedstawicielem dużej firmy olejowej - na wymianę statyczną się raczej nigdy nie zdecyduję, z racji tego że mimo że dolanie oleju (już ok. 30%) wyraźnie poprawia własności oleju (przy statycznej trochę więcej się wymienia niż te 30%) to degradacja jego własności postępuje bardzo szybko.