Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ MULTI] Zakup nowego samochodu

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Drunx

[ MULTI] Zakup nowego samochodu

Post autor: Drunx » 20 maja 2012, 16:14

Jak w temacie przymierzam sie do zmiany samochodu obecnie mam a6 2005 2.0tdi manuala i bede wymienial na a4/a6 ale automat i prawdopodobnie bedzie to multi. Samochod rocznikowo bedzie 09-10 2.0 TDI. Czemu akurat 2.0 bo mi odpowiada to co mam i nie potzrebuje niczego mocniejszego. Mieszkam w Irlandii i teraz przeskok na cos mocniejszego bedzie sie wiazal z wiekszym podatkiem cos o okolo 700 euro a wiec mam pytanie w zwiazku z tym wszystkim. Jakiego silinika unikac bowiem nie chce sie wpakowac tak jak obecnie sie wpakowalem w BLB co parwda akurat u mnie wszystko ok ale nie chce juz jezdzic ze swiadomoscia ze moze zaraz mi pasc pompa. Wiec jakis ilnik poszukiwac jakiego unikac oraz pytanie o skrrzynie multi. Prosze tych co posiadaja ja. Czy faktycznie jest tak zle z nia jak sie czyta? Oraz jaki jest ewentualny koszt naprawy jej? Bowiem jezeli faktycznie jest zle z nia i pozniej za naprawe moge placic po te 700 euro rocznie to wtedy bede szukal Tipa bo na jedno wyjdzie. Przy okazji moze sa jakies alternatywne marki ktore posiadaja jakis dobry automat z podobnym silnikiem i klasa jak Audi A4/A6. Bowiem chcialbym zmienic samochod na jakis dluzszy okres 6-7 lat zanim bym znowu wymienial. Dzieki za pomoc.

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 21 maja 2012, 14:01

multitronic super skrzynia jak jest sprawna :) Jesli chodzi o naprawe to w irlandi nikt Ci tego nie zrobi, jedynie kurier i do Pl.wiem bo sam tak zrobilem co do kosztow to naprawde roznie moze to byc 2000zl lub 4000zl. Ale jesli autko kilku letnie olej na czas w skrzyni byl wymieniany to raczej nie powinno byc problemow. Co do 2.0TDI w c6 to usniesz :) Z tego co widze na forum sporo problemow z ta jednostka ....
pozdro

Drunx

Post autor: Drunx » 21 maja 2012, 16:34

No wlasnie juz nie wiem bo na forum a4 napisano mi ze silniki z common rail sa ok. Co do silnika moze i ma tylko 140 kucykow ale mi wiecej nie potrzeba, juz nie te lata zeby sie gdzies spieszyc. Ok to naprawa do 4tys a wymiana na przyklad w ASO w Irl? moze wiesz jaki jest tego koszt?

Hohe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 25 kwie 2009, 22:18
Lokalizacja: Killaloe

Post autor: Hohe » 21 maja 2012, 20:50

Drunx pisze:Ok to naprawa do 4tys a wymiana na przyklad w ASO w Irl? moze wiesz jaki jest tego koszt?
Masz na myśli nową? Jeśli tak, to na pewno przekracza wartość Twojego auta. Może dwukrotnie.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 21 maja 2012, 21:08

Hohe pisze:
Drunx pisze:Ok to naprawa do 4tys a wymiana na przyklad w ASO w Irl? moze wiesz jaki jest tego koszt?
Masz na myśli nową? Jeśli tak, to na pewno przekracza wartość Twojego auta. Może dwukrotnie.
Hohe, no nie przesadzajmy... wg. ETKI ok. 6000 EUR w zależności od rodzaju... W przypadku Tiptronica, cena też zależy czy jest w pełni nowa, czy regenerowana przez producenta...

Hohe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 25 kwie 2009, 22:18
Lokalizacja: Killaloe

Post autor: Hohe » 21 maja 2012, 21:14

No właśnie. 6k euro. Bez montażu.

"http://www.carzone.ie/search/results?se ... maxrows=10"

Te ceny są zawyżone o 1500-2000k moim zdaniem.

ps. sorry,że nie link ale się nie chciał wkleić.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 21 maja 2012, 21:18

Hohe, zgadza się... w każdym razie mało kto chyba kupuje nową ORI skrzynię... chyba, że autko na gwarancji... Ja zawsze twierdzę, że lepiej naprawić swoją, gdy się wie co i jak, niż kupować jakieś niepewne używki... ;|

Hohe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 25 kwie 2009, 22:18
Lokalizacja: Killaloe

Post autor: Hohe » 21 maja 2012, 21:22

0x4B25A pisze:Hohe, zgadza się... w każdym razie mało kto chyba kupuje nową ORI skrzynię... chyba, że autko na gwarancji... Ja zawsze twierdzę, że lepiej naprawić swoją, gdy się wie co i jak, niż kupować jakieś niepewne używki... ;|
Popieram w całej rozciągłości. Ja, mimo że też mieszkam w Irlandii, będąc w Polsce pojechałem do Sopy. Wymienili filtr, który jak wiadomo jest zabudowany, parę uszczelek i powiedzieli, że 100k pohula bez problemu. Jak na razie jest ok.

Drunx

Post autor: Drunx » 21 maja 2012, 22:35

to chyba bedzie trzeba tak zrobic jak kupie autko to przy okazji odwiedzin w Polsce oddam na sprawdzenie

Awatar użytkownika
rav1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 14 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav1982 » 22 maja 2012, 11:10

W moim przypadku na szafie niedługo stuknie 210 tys. km a mój multitronic spisuje się bez zarzutu zresztą tak jak cały samochód włącznie z silnikiem 2.0 tdi (bez żadnych modyfikacji, oryginał z fabryki, oczywiście serwisowany do koĂąca). Skrzynia jest bardzo komfortowa, pewnie się już do niej przyzwyczaiłem ponieważ samochodem jeżdżę już 2 lata ale jak wsiadam do BMW 520d e60 z 2008 roku gdzie jest zwykły automat to mimo tego, że pracuje on płynnie to jednak zmiana biegów jest wyczuwalna ale tak być musi.
Zdaje sobie sprawę natomiast, że multi sprawdzi się tylko w samochodach z niezbyt dużą mocą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja