[ TIP+Q] Zaczynam sie obawiać...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 954
- Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
[ TIP+Q] Zaczynam sie obawiać...
Witam po problemach z położeniem lewarka w pozycji P ( Komputer widział ze skrzynia jest w pozycji N a była w pozycji P przez co nie chciał zamknąć auta) teraz doszedł dziwny objaw , nie wiem czy to moje poprostu przemęczenie dzisiejszym dniem czy ten typ tak ma. mianowicie:
- Tiptronic pozno reaguje na redukcje zmiany biegów , jadąc pod gore dzis wg mnie powinien dawno zmienic z 5 na 4 , jade dalej gorka wieksza dodam wiecej gazu minie 1,5sec zanim tip wrzuci na nizszy bieg - jade dalej na 6 biegu kolo 100km/h puszczam gaz obroty spadaja na 900-1000 czy to normalnie nie za nisko ?, wczesniej zauwazylem ze czesto tip redukuje biegi o 2 polozenia przy pedale w polowie , teraz przy pedale glebiej niz polowa tip redukuje ale o 1 bieg i ogolnie cos pozno , mulowaty sie zrobil ten samochod. czy to objawy konca zywota tipa?
Dodam ze na S tego objawu niema , w trybie sport skrzynia odrazu reaguje.
PS. ostatnie kilka tygodni jezdze glownie jedna trasa ktora jest w przebudowie i na odleglosci 20km jest zwezka wszystko idzie jednym pasem , i tak sie auto czolga 60-70 70-80km/h czy to mozliwe ze skrzynia "nauczyla sie" takiego stylu jazdy i teraz tak opieszale zmienia biegi?
- Tiptronic pozno reaguje na redukcje zmiany biegów , jadąc pod gore dzis wg mnie powinien dawno zmienic z 5 na 4 , jade dalej gorka wieksza dodam wiecej gazu minie 1,5sec zanim tip wrzuci na nizszy bieg - jade dalej na 6 biegu kolo 100km/h puszczam gaz obroty spadaja na 900-1000 czy to normalnie nie za nisko ?, wczesniej zauwazylem ze czesto tip redukuje biegi o 2 polozenia przy pedale w polowie , teraz przy pedale glebiej niz polowa tip redukuje ale o 1 bieg i ogolnie cos pozno , mulowaty sie zrobil ten samochod. czy to objawy konca zywota tipa?
Dodam ze na S tego objawu niema , w trybie sport skrzynia odrazu reaguje.
PS. ostatnie kilka tygodni jezdze glownie jedna trasa ktora jest w przebudowie i na odleglosci 20km jest zwezka wszystko idzie jednym pasem , i tak sie auto czolga 60-70 70-80km/h czy to mozliwe ze skrzynia "nauczyla sie" takiego stylu jazdy i teraz tak opieszale zmienia biegi?
Ostatnio zmieniony 29 sie 2013, 22:23 przez Deniro, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mrągowo
Ale tutaj nam chodzi, że jak jedziemy 100km/h i puścimy gaz to spadają obroty. Chociaż nawet się nie przyglądałem ile razy mi się coś takiego działo. Ale jakoś mi to nie przeszkadza. Jak dodam lekko gazu obroty pójdą znów w górę i już potem jest normalnielaser19821 pisze:auto przy prędkośći ok 100km/h nie powinno dopuścić żeby obroty spadły na 1000/9000
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 954
- Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
W akcie desperacji poszlem podlaczyc teraz pod vcds , zadnych bledow nie ma jedynie slynne "bank 2" ale nie wiem czy klapki moga miec wplyw na prace skrzyni ?
przebieg to 270tys , wg poprzedniego wlasciciela mowil ze zmienial olej 2 razy , raz zmienil a potem wlasnie padl mu konwerter i znow wymienil
[ Dodano: 2013-08-29, 23:32 ]
Jakie sa wogole objaw padajacego tipa?
przebieg to 270tys , wg poprzedniego wlasciciela mowil ze zmienial olej 2 razy , raz zmienil a potem wlasnie padl mu konwerter i znow wymienil
[ Dodano: 2013-08-29, 23:32 ]
Jakie sa wogole objaw padajacego tipa?
Absolutnie! Nie zawsze Ci pokaże błędy... często różnych mechanicznych niedomagań, nie jest w stanie stwierdzić. Dopiero wnikliwa analiza danych z różnych czujników, jest w stanie przybliżyć diagnozę...Deniro pisze:Ale co mi da diagnoza gdyby cos bylo nie tak to vcds by pokazal
Jesteś ze ÂŚląska. Masz tam jeden z lepszych w Polsce serwisów - Sopa Serwis. Ja z Warszawy tam jechałem na wymianę oleju, a Ty masz praktycznie na miejscu...
Być może wystarczy sama adaptacja, ale jak wspomniał nikos - diagnostyka wskazana...
Możesz rozwinąć?Deniro pisze:Moze to wina tego bank 2?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 954
- Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Pojawia mi sie blad klapek kolektorow. Bank 2. Czy on moze powodowac ze auto jest mulowate? Bylem teraz sie przejechac skrzynia jednak ok zmienia biegi tylko doszlem do tego ze wczesniej zrzucajac z 5 na 4 juz auto pieknie szlo a teraz niema tej dynamiki na nizszych obrotach i trzeba albo mocniej dodac gazu lub recznie z manetki zredukowac na 3
Bank 2 - nie ma wg mnie na to żadnego wpływu !Deniro pisze:Pojawia mi sie blad klapek kolektorow. Bank 2. Czy on moze powodowac ze auto jest mulowate? Bylem teraz sie przejechac skrzynia jednak ok zmienia biegi tylko doszlem do tego ze wczesniej zrzucajac z 5 na 4 juz auto pieknie szlo a teraz niema tej dynamiki na nizszych obrotach i trzeba albo mocniej dodac gazu lub recznie z manetki zredukowac na 3
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mrągowo