Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Zaczynam sie obawiać...

Układ napędowy i skrzynie biegów
Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

[ TIP+Q] Zaczynam sie obawiać...

Post autor: Deniro » 29 sie 2013, 21:58

Witam po problemach z położeniem lewarka w pozycji P ( Komputer widział ze skrzynia jest w pozycji N a była w pozycji P przez co nie chciał zamknąć auta) teraz doszedł dziwny objaw , nie wiem czy to moje poprostu przemęczenie dzisiejszym dniem czy ten typ tak ma. mianowicie:

- Tiptronic pozno reaguje na redukcje zmiany biegów , jadąc pod gore dzis wg mnie powinien dawno zmienic z 5 na 4 , jade dalej gorka wieksza dodam wiecej gazu minie 1,5sec zanim tip wrzuci na nizszy bieg - jade dalej na 6 biegu kolo 100km/h puszczam gaz obroty spadaja na 900-1000 czy to normalnie nie za nisko ?, wczesniej zauwazylem ze czesto tip redukuje biegi o 2 polozenia przy pedale w polowie , teraz przy pedale glebiej niz polowa tip redukuje ale o 1 bieg i ogolnie cos pozno , mulowaty sie zrobil ten samochod. czy to objawy konca zywota tipa?

Dodam ze na S tego objawu niema , w trybie sport skrzynia odrazu reaguje.

PS. ostatnie kilka tygodni jezdze glownie jedna trasa ktora jest w przebudowie i na odleglosci 20km jest zwezka wszystko idzie jednym pasem , i tak sie auto czolga 60-70 70-80km/h czy to mozliwe ze skrzynia "nauczyla sie" takiego stylu jazdy i teraz tak opieszale zmienia biegi?
Ostatnio zmieniony 29 sie 2013, 22:23 przez Deniro, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 29 sie 2013, 22:22

Deniro, Chyba po prostu przyzwyczaiłeś się do mocy :). U mnie też czasami jak puszczę gaz to obroty spadają tak jakby auto było na luzie. Ale nie mam na razie żadnych obaw co do tipa działa normalnie. Na D jak jadę np 100km/h i wdepnę gaz w podłogę to zrzuca na niższy dość szybko i ciągnie do przodu

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 29 sie 2013, 22:28

Chodzi o to poprostu ze wczesniej nie musialem tak gwaltownie wciskac gaz dosc gleboko , wystarczylo troszke przycisnac ( 1/3 gazu) i odrazu byl kick down i ogien :D

laser19821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: laser19821 » 29 sie 2013, 22:29

auto przy prędkośći ok 100km/h nie powinno dopuścić żeby obroty spadły na 1000/9000 może się tak dziąć jedynie rano do nagrzania się oleju w skrzyni zdiagnozuj vcdsem pewie coś pokaże pozdro albo sterownik albo konwenter

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 29 sie 2013, 22:35

laser19821 pisze:auto przy prędkośći ok 100km/h nie powinno dopuścić żeby obroty spadły na 1000/9000
Ale tutaj nam chodzi, że jak jedziemy 100km/h i puścimy gaz to spadają obroty. Chociaż nawet się nie przyglądałem ile razy mi się coś takiego działo. Ale jakoś mi to nie przeszkadza. Jak dodam lekko gazu obroty pójdą znów w górę i już potem jest normalnie

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 29 sie 2013, 22:35

Moze czas wymienic olej? jutro sprawdze vagiem

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 29 sie 2013, 22:37

Deniro pisze:Moze czas wymienic olej
Ile masz przebiegu?

Ja mam 300359km i nie zmieniałem oleju i nie mam zamiaru. U Ciebie jak masz też coś ponad 200tys to lepiej oleju nie ruszaj jak działa. Chyba, że wymienisz olej to za chwilę szykuj się na wymianę konwertera :)

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 29 sie 2013, 23:00

W akcie desperacji poszlem podlaczyc teraz pod vcds , zadnych bledow nie ma jedynie slynne "bank 2" ale nie wiem czy klapki moga miec wplyw na prace skrzyni ?

przebieg to 270tys , wg poprzedniego wlasciciela mowil ze zmienial olej 2 razy , raz zmienil a potem wlasnie padl mu konwerter i znow wymienil

[ Dodano: 2013-08-29, 23:32 ]
Jakie sa wogole objaw padajacego tipa?

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 30 sie 2013, 07:23

Sama wymiana może Ci nie pomóc.

Najlepiej jechać na diagnozę do kogoś od skrzyń.

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 30 sie 2013, 08:19

Ale co mi da diagnoza gdyby cos bylo nie tak to vcds by pokazal mnie poprostu nie podoba sie jak ta skrzynia zmienia biegi flegmatycznie. Moze to wina tego bank 2?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 30 sie 2013, 08:48

Deniro pisze:Ale co mi da diagnoza gdyby cos bylo nie tak to vcds by pokazal
Absolutnie! Nie zawsze Ci pokaże błędy... często różnych mechanicznych niedomagań, nie jest w stanie stwierdzić. Dopiero wnikliwa analiza danych z różnych czujników, jest w stanie przybliżyć diagnozę...
Jesteś ze ÂŚląska. Masz tam jeden z lepszych w Polsce serwisów - Sopa Serwis. Ja z Warszawy tam jechałem na wymianę oleju, a Ty masz praktycznie na miejscu...

Być może wystarczy sama adaptacja, ale jak wspomniał nikos - diagnostyka wskazana...

Deniro pisze:Moze to wina tego bank 2?
Możesz rozwinąć?

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 30 sie 2013, 09:06

Pojawia mi sie blad klapek kolektorow. Bank 2. Czy on moze powodowac ze auto jest mulowate? Bylem teraz sie przejechac skrzynia jednak ok zmienia biegi tylko doszlem do tego ze wczesniej zrzucajac z 5 na 4 juz auto pieknie szlo a teraz niema tej dynamiki na nizszych obrotach i trzeba albo mocniej dodac gazu lub recznie z manetki zredukowac na 3

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 30 sie 2013, 10:06

Deniro pisze:Pojawia mi sie blad klapek kolektorow. Bank 2. Czy on moze powodowac ze auto jest mulowate? Bylem teraz sie przejechac skrzynia jednak ok zmienia biegi tylko doszlem do tego ze wczesniej zrzucajac z 5 na 4 juz auto pieknie szlo a teraz niema tej dynamiki na nizszych obrotach i trzeba albo mocniej dodac gazu lub recznie z manetki zredukowac na 3
Bank 2 - nie ma wg mnie na to żadnego wpływu !

laser19821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: laser19821 » 30 sie 2013, 11:15

zapodaj logi to powiemy ci co jest nie tak

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 30 sie 2013, 12:04

Z jakich kanalow zrobic te logi?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja