[ MULTI] Wymiana oleju w skrzyni Multitronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 10:39
- Lokalizacja: Lubuskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Oczywiście olej nie oryginalny...?
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
Ehh panowie olej to olej czy ASO czy nie ASO ważne by sklad był ten sam. Beczka była czerwona z tego co kojarzę, warsztat calkkem spory i zajmują się tylko i wyłącznie skrzyniami automatycznymi. Wiedzieli co leja i co robią i jaki olej nalać tylko pilnować regularnej wymiany. Nasłuchałem się tyle bajek na ten temat, ze tragedia. Skrzynia śmiga pięknie aż miło wiec wszystko super 👍🏻😉
[ Dodano: 2018-02-17, 20:36 ]
Warsztat to Teo Motors w Swadzimiu koło Poznania
[ Dodano: 2018-02-17, 20:36 ]
Warsztat to Teo Motors w Swadzimiu koło Poznania
No tak ale co może stać się wtedy ? Jeśli specyfikacja oleju sie zgadza lub „taka może być” przecież łańcuch w multi sie nie rozpłynie 😂 co do tipa nie wiem, niektórzy mówią nie wymieniać inni ze wymieniać, inni robią po 500 k przebiegu bez wymiany i działa, a innym sypnie Się 🤔bendzji pisze:no właśnie nie do końca z tym olejem - bo do tipa wiadomo jaki olej wlać żeby był taki jak ori , co do multi to trudno stwierdzić kto jest producentem i jaki zamiennik jest w 100% zgodny z zamysłem
Wychodzę z założenia ze lepiej wymienic na niby zamiennik niż oryginal olej niż w ogóle, a za 130 zł Litr nie dam..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Gdybym miał multi, to kupiłbym oryginał w ASO . Wymieniasz olej raz na 60 tysięcy km, więc jeśli robisz 15 tysięcy km rocznie, to zmiana przypada raz na cztery lata, więc kolejną może zrobić już następny właściciel. Jeśli robisz spore przebiegi (powyżej 50 tysięcy km rocznie), to znaczy, że nie jeździsz autem do pracy lub dla zabawy, tylko służy jako narzędzie pracy. Wtedy takie auto zarabia na siebie, więc warto wymienić na oryginał, ponieważ nie opłaca się oszczędzać 300-400 zł na oleju, od którego zależy praca skrzyni.
W swoim tiptronicu zmieniam olej (ZF Lifguard Fluid 8 = oryginał) co 60 tysięcy km, a jest to dla mnie kwestia niecałego roku . Przy skrzyni nic nie robiłem, a mam na liczniku 405 tysięcy km . Skrzynia ma się dobrze, ale nie wiem co byłoby gdybym zalał zamiennikiem, który jest o połowę tańszy . Może szykowałbym się do drugiego remontu, ale tego nie wiadomo.
W swoim tiptronicu zmieniam olej (ZF Lifguard Fluid 8 = oryginał) co 60 tysięcy km, a jest to dla mnie kwestia niecałego roku . Przy skrzyni nic nie robiłem, a mam na liczniku 405 tysięcy km . Skrzynia ma się dobrze, ale nie wiem co byłoby gdybym zalał zamiennikiem, który jest o połowę tańszy . Może szykowałbym się do drugiego remontu, ale tego nie wiadomo.
Czyli już jeden remont miałeś skrzyni
Robię przebiegi rzędu 30 000km rocznie, wiec w tym przypadku interwał wymiany byłby co dwa lata. Teraz wymieniam olej zamiennikiem ale co 30 000km czyli co roku za kwotę znacznie mniejsza. Nie odczułem różnicy żadnej. A kto wie, pewnie przyszly rok i będzie zmiana autka i wtedy tak jak mówisz, nowy właściciel będzie dalej decydować
Robię przebiegi rzędu 30 000km rocznie, wiec w tym przypadku interwał wymiany byłby co dwa lata. Teraz wymieniam olej zamiennikiem ale co 30 000km czyli co roku za kwotę znacznie mniejsza. Nie odczułem różnicy żadnej. A kto wie, pewnie przyszly rok i będzie zmiana autka i wtedy tak jak mówisz, nowy właściciel będzie dalej decydować
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 15 lis 2017, 12:10
- Lokalizacja: Giżycko
Chciałbym wymienić samemu olej w skrzyni multitronic w A6C7, olej kupiłem oryginalny. Czy procedura jest taka sama jak kolega opisał kilka stron wcześniej?
"najważniejsze to:
1. instrukcja z ELSY
2. oryginalny olej AUDI! trzeba się przeprosić z ASO (cena katalogowa na dzień dzisiejszy 127 zł za literek - potrzeba 5 litrów)
3. odpowiedni klucz do korka spustowego - teoretycznie jest to klucz typu SPLINE ale z otworem na środku!!!
4. przewód do napełnienia skrzyni olejem, ja dorobiłem sobie go z przewodu powietrznego do ciężarówek i na końcówce dopasowałem wkrętke z gwintem pasującym idealnie zamiast korka do sprawdzania poziomu / napełniania skrzyni
5. szpryca do napełniania lub jakiś inny patent z bańką, ja miałem pod ręką szprycę do której wchodził prawie litr oleju
Spuszczamy stary olej i zakręcamy z powrotem korek spustowy.
Przez korek do napełniania ciśniemy jakieś 4,7 litra nowego oleju i zakręcamy korek do uzupełniania.
Odpalamy furmankę i na krótką chwilę dajemy po gazie na 2500 RPM (tak mówi ELSA, to nie mój wymysł)
Skaczemy przez wszystkie biegi na wolnych obrotach (P, R, N, D i S) i z powrotem, czekając na każdym biegu przez 2 sekundy.
Odpalamy VCDSa i mierzymy temperaturę oleju w skrzyni - nagrzewa się dość wolno...
Bloki wartości mierzonych, kanał 10, pozycja 3.
Silnik cały czas pracuje na wolnych obrotach.
Czekamy aż skrzynia złapie 35 stopni i odkręcamy korek do sprawdzania poziomu.
Najpierw zleci nam dość sporo oleju (ja u siebie trochę przelałem, bo wlałem 4,9 litra i wyciekło mi prawie 0,4 litra po odkręceniu korka).
Potem zaczyna lekko kapać i tak czekamy i obserwujemy jak kapie, obserwując też temperaturę.
Wg ELSY przy 40 stopniach zakręcamy korek, ja zakręciłem u siebie przy 39 stopniach.
"najważniejsze to:
1. instrukcja z ELSY
2. oryginalny olej AUDI! trzeba się przeprosić z ASO (cena katalogowa na dzień dzisiejszy 127 zł za literek - potrzeba 5 litrów)
3. odpowiedni klucz do korka spustowego - teoretycznie jest to klucz typu SPLINE ale z otworem na środku!!!
4. przewód do napełnienia skrzyni olejem, ja dorobiłem sobie go z przewodu powietrznego do ciężarówek i na końcówce dopasowałem wkrętke z gwintem pasującym idealnie zamiast korka do sprawdzania poziomu / napełniania skrzyni
5. szpryca do napełniania lub jakiś inny patent z bańką, ja miałem pod ręką szprycę do której wchodził prawie litr oleju
Spuszczamy stary olej i zakręcamy z powrotem korek spustowy.
Przez korek do napełniania ciśniemy jakieś 4,7 litra nowego oleju i zakręcamy korek do uzupełniania.
Odpalamy furmankę i na krótką chwilę dajemy po gazie na 2500 RPM (tak mówi ELSA, to nie mój wymysł)
Skaczemy przez wszystkie biegi na wolnych obrotach (P, R, N, D i S) i z powrotem, czekając na każdym biegu przez 2 sekundy.
Odpalamy VCDSa i mierzymy temperaturę oleju w skrzyni - nagrzewa się dość wolno...
Bloki wartości mierzonych, kanał 10, pozycja 3.
Silnik cały czas pracuje na wolnych obrotach.
Czekamy aż skrzynia złapie 35 stopni i odkręcamy korek do sprawdzania poziomu.
Najpierw zleci nam dość sporo oleju (ja u siebie trochę przelałem, bo wlałem 4,9 litra i wyciekło mi prawie 0,4 litra po odkręceniu korka).
Potem zaczyna lekko kapać i tak czekamy i obserwujemy jak kapie, obserwując też temperaturę.
Wg ELSY przy 40 stopniach zakręcamy korek, ja zakręciłem u siebie przy 39 stopniach.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga