Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MULTI] Wymiana oleju w skrzyni Multitronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
puchaty106
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 wrz 2012, 10:39
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: puchaty106 » 06 lut 2018, 19:14

Witam
Potrzebuje namiar na warsztat w Żarach Lubukskie ktory wymieni olej w DSG.

hadzio7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 18 gru 2017, 22:23
Lokalizacja: Zbąszyń

Post autor: hadzio7 » 14 lut 2018, 15:53

Witam
Wymieniłem olej w skrzyni koszt 365zl brutto z wymiana i olejem około 5L weszło :) okolice Poznania 👍🏻 Wymiana z tego co mówili to koło 60 000 ale raczej prędzej to zrobię 😂
Pozdrawiam.

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 14 lut 2018, 22:39

Oczywiście olej nie oryginalny...?
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 lut 2018, 22:40

Za taką cenę na pewno :p. Wydaje mi się, że zalali Febi lub Swag. Obstawiam 49 zł/l + 120 zł robocizna <radocha> .

W ASO olej kosztuje ok. 130 zł za litr :) .

hadzio7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 18 gru 2017, 22:23
Lokalizacja: Zbąszyń

Post autor: hadzio7 » 17 lut 2018, 20:36

Ehh panowie olej to olej czy ASO czy nie ASO ważne by sklad był ten sam. Beczka była czerwona z tego co kojarzę, warsztat calkkem spory i zajmują się tylko i wyłącznie skrzyniami automatycznymi. Wiedzieli co leja i co robią i jaki olej nalać tylko pilnować regularnej wymiany. Nasłuchałem się tyle bajek na ten temat, ze tragedia. Skrzynia śmiga pięknie aż miło wiec wszystko super &#128077;&#127995;&#128521;

[ Dodano: 2018-02-17, 20:36 ]
Warsztat to Teo Motors w Swadzimiu koło Poznania ;)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 lut 2018, 20:49

Serwisuję tam swoją skrzynię i znam dobrze ten warsztat, ale widzę, że zaczynają obniżać swoją jakość <uoee> .

hadzio7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 18 gru 2017, 22:23
Lokalizacja: Zbąszyń

Post autor: hadzio7 » 17 lut 2018, 21:18

mat1324 pisze:Serwisuję tam swoją skrzynię i znam dobrze ten warsztat, ale widzę, że zaczynają obniżać swoją jakość <uoee> .
Pewnie idą pomału na ilość, a nie jakość :/ jak kiedyś...

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 lut 2018, 21:40

no właśnie nie do końca z tym olejem - bo do tipa wiadomo jaki olej wlać żeby był taki jak ori , co do multi to trudno stwierdzić kto jest producentem i jaki zamiennik jest w 100% zgodny z zamysłem ;)

hadzio7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 18 gru 2017, 22:23
Lokalizacja: Zbąszyń

Post autor: hadzio7 » 17 lut 2018, 22:29

bendzji pisze:no właśnie nie do końca z tym olejem - bo do tipa wiadomo jaki olej wlać żeby był taki jak ori , co do multi to trudno stwierdzić kto jest producentem i jaki zamiennik jest w 100% zgodny z zamysłem ;)
No tak ale co może stać się wtedy ? Jeśli specyfikacja oleju sie zgadza lub &#8222;taka może być&#8221; :) przecież łańcuch w multi sie nie rozpłynie &#128514; co do tipa nie wiem, niektórzy mówią nie wymieniać inni ze wymieniać, inni robią po 500 k przebiegu bez wymiany i działa, a innym sypnie Się &#129300;
Wychodzę z założenia ze lepiej wymienic na niby zamiennik niż oryginal olej niż w ogóle, a za 130 zł Litr nie dam..

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 lut 2018, 22:50

Gdybym miał multi, to kupiłbym oryginał w ASO :). Wymieniasz olej raz na 60 tysięcy km, więc jeśli robisz 15 tysięcy km rocznie, to zmiana przypada raz na cztery lata, więc kolejną może zrobić już następny właściciel. Jeśli robisz spore przebiegi (powyżej 50 tysięcy km rocznie), to znaczy, że nie jeździsz autem do pracy lub dla zabawy, tylko służy jako narzędzie pracy. Wtedy takie auto zarabia na siebie, więc warto wymienić na oryginał, ponieważ nie opłaca się oszczędzać 300-400 zł na oleju, od którego zależy praca skrzyni.
W swoim tiptronicu zmieniam olej (ZF Lifguard Fluid 8 = oryginał) co 60 tysięcy km, a jest to dla mnie kwestia niecałego roku :p. Przy skrzyni nic nie robiłem, a mam na liczniku 405 tysięcy km <okok>. Skrzynia ma się dobrze, ale nie wiem co byłoby gdybym zalał zamiennikiem, który jest o połowę tańszy <mysli> . Może szykowałbym się do drugiego remontu, ale tego nie wiadomo.

hadzio7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 18 gru 2017, 22:23
Lokalizacja: Zbąszyń

Post autor: hadzio7 » 18 lut 2018, 09:07

Czyli już jeden remont miałeś skrzyni :)
Robię przebiegi rzędu 30 000km rocznie, wiec w tym przypadku interwał wymiany byłby co dwa lata. Teraz wymieniam olej zamiennikiem ale co 30 000km czyli co roku za kwotę znacznie mniejsza. Nie odczułem różnicy żadnej. A kto wie, pewnie przyszly rok i będzie zmiana autka i wtedy tak jak mówisz, nowy właściciel będzie dalej decydować :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 lut 2018, 10:09

Nie robiłem jeszcze remontu skrzyni, ale pisałem, że gdybym zalewał zamiennikiem, to może już drugi raz byłby robiony remont. O to mi chodziło :).

hadzio7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 18 gru 2017, 22:23
Lokalizacja: Zbąszyń

Post autor: hadzio7 » 18 lut 2018, 18:08

mat1324 pisze:Nie robiłem jeszcze remontu skrzyni, ale pisałem, że gdybym zalewał zamiennikiem, to może już drugi raz byłby robiony remont. O to mi chodziło :).
A teraz czaje &#128521; nie dokońca zgadzam się z Tobą ale niech będzie &#128516;

sledziu1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 15 lis 2017, 12:10
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: sledziu1987 » 30 mar 2018, 18:46

Chciałbym wymienić samemu olej w skrzyni multitronic w A6C7, olej kupiłem oryginalny. Czy procedura jest taka sama jak kolega opisał kilka stron wcześniej?

"najważniejsze to:
1. instrukcja z ELSY <lol>
2. oryginalny olej AUDI! trzeba się przeprosić z ASO (cena katalogowa na dzień dzisiejszy 127 zł za literek - potrzeba 5 litrów)
3. odpowiedni klucz do korka spustowego - teoretycznie jest to klucz typu SPLINE ale z otworem na środku!!!
4. przewód do napełnienia skrzyni olejem, ja dorobiłem sobie go z przewodu powietrznego do ciężarówek i na końcówce dopasowałem wkrętke z gwintem pasującym idealnie zamiast korka do sprawdzania poziomu / napełniania skrzyni :)
5. szpryca do napełniania lub jakiś inny patent z bańką, ja miałem pod ręką szprycę do której wchodził prawie litr oleju

Spuszczamy stary olej i zakręcamy z powrotem korek spustowy.
Przez korek do napełniania ciśniemy jakieś 4,7 litra nowego oleju i zakręcamy korek do uzupełniania.
Odpalamy furmankę i na krótką chwilę dajemy po gazie na 2500 RPM (tak mówi ELSA, to nie mój wymysł)
Skaczemy przez wszystkie biegi na wolnych obrotach (P, R, N, D i S) i z powrotem, czekając na każdym biegu przez 2 sekundy.
Odpalamy VCDSa i mierzymy temperaturę oleju w skrzyni - nagrzewa się dość wolno...
Bloki wartości mierzonych, kanał 10, pozycja 3.

Silnik cały czas pracuje na wolnych obrotach.
Czekamy aż skrzynia złapie 35 stopni i odkręcamy korek do sprawdzania poziomu.
Najpierw zleci nam dość sporo oleju (ja u siebie trochę przelałem, bo wlałem 4,9 litra i wyciekło mi prawie 0,4 litra po odkręceniu korka).
Potem zaczyna lekko kapać i tak czekamy i obserwujemy jak kapie, obserwując też temperaturę.
Wg ELSY przy 40 stopniach zakręcamy korek, ja zakręciłem u siebie przy 39 stopniach.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 mar 2018, 18:57

Korek zakręca się przy temperaturze 45*C :). Procedurę przeskakiwania przez wszystkie biegi robimy trzy razy i można trochę dłużej potrzymać na danym przełożeniu.

Zapomniałeś o wymianie filtra :p.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga