[ TIP+Q] Trzęsie budą po wymianie sprzęgła i oleju
[ TIP+Q] Trzęsie budą po wymianie sprzęgła i oleju
Witam. Po wymianie konwertera zalanie mi skrzynię olejem Revanol 6hp FLUID. Podczas przyspieszenia trzęsie budą. Wymienić olej na inny? I czy znacie może kogoś z województwa POMORSKIEGO kto ogarnąłby adaptację skrzyni?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jeśli nigdy tego nie robiłeś, to zleć to firmie zajmującej się serwisem automatów, ponieważ przy napełnianiu trzeba przy odpowiedniej temperaturze sprawdzić stan oleju.
[ Dodano: 2017-10-03, 14:19 ]
Przy spuszczeniu z miski i jej odkręceniu zleci niecałe 6 litrów, czyli niecałe 60% całości. Dużo oleju jest w konwerterze, więc bez zdjęcia skrzyni nie spuścisz sporej ilości oleju. Reszta ukryta jest w zakamarkach skrzyni, głównie w mechatronice. Teoretycznie mógłbyś wymienić dynamicznie, ale wtedy potrzeba ok. 10-12 litrów oleju i wymienisz wszystko. Przeważnie rozłączany jest przewód od chłodnicy oleju i w powrotny wtłacza się nowy olej, a przez drugi wypływa stary. Ogólnie maszyna podłączona jest szeregowo w układ. Poszukaj warsztatu, który oferuje takie coś, ale upewnij się, że zalewają ZFa. Oczywiście taka wymiana będzie sporo kosztować i nie powiedziane, że pomoże
.
[ Dodano: 2017-10-03, 14:19 ]
Przy spuszczeniu z miski i jej odkręceniu zleci niecałe 6 litrów, czyli niecałe 60% całości. Dużo oleju jest w konwerterze, więc bez zdjęcia skrzyni nie spuścisz sporej ilości oleju. Reszta ukryta jest w zakamarkach skrzyni, głównie w mechatronice. Teoretycznie mógłbyś wymienić dynamicznie, ale wtedy potrzeba ok. 10-12 litrów oleju i wymienisz wszystko. Przeważnie rozłączany jest przewód od chłodnicy oleju i w powrotny wtłacza się nowy olej, a przez drugi wypływa stary. Ogólnie maszyna podłączona jest szeregowo w układ. Poszukaj warsztatu, który oferuje takie coś, ale upewnij się, że zalewają ZFa. Oczywiście taka wymiana będzie sporo kosztować i nie powiedziane, że pomoże

Jestem właśnie po wymianie oleju i filtru na właściwe czyli olej zf lifeguard fluid 6 i mogę śmiało powiedzieć że to zły olej był powodem dużych wibracji w moim samochodzie. Jakoże wymieniałem olej metoda statyczną to wymieniłem tylko połowę oleju dlatego za jakiś czas planuje na wszelki wypadek wymienić raz jeszcze. Chciałbym wszystkich uświadomić że skrzynie w naszych samochodach uczulone są na olej i naprawdę nie warto na tym oszczędzać. Chciałbym również podziękować wszystkim którzy dali mi dobre rady pod tym tematem. Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Mówiłem, że winny jest olej
. Do naszych skrzyni leje się tylko i wyłącznie ZF Lifeguard Fluid 6 (żółty), a po lifcie można zalać ZF Lifeguard Fluid 8 (zielony), ale skrzynia musi mieć najnowszy soft. Mogłeś najpierw zlać tylko olej z miski i wlać nowy. Potem przejechać 1000 km i wymienić jeszcze raz, ale już z filtrem. Wszyscy próbują oszczędzać, ale niestety w tym przypadku nie można
.
[ Dodano: 2017-10-07, 17:56 ]
Wymieniłeś 60% oleju
.


[ Dodano: 2017-10-07, 17:56 ]
Wymieniłeś 60% oleju
