igorw pisze:rafal_m pisze:Moje przekonania podparte sa praca codzienna
rafal_m pisze:Tobie wydarzyl sie jakis jeden przypadek i generalizujesz ze wszystkie sa be.
To 100% nie? To wg mojej pracy codziennej.
rafal_m pisze:Wejdz sobie statystycznie na mobile.de i zobacz ile aut ze skrzyniami 6HP (AUDI BMW JAGUAR I reszta) jest do sprzedania z uszkodzonymi skrzyniami a ile ze sprawnymi.
Nooooo podstawy do robienia statystyk że hej!
Utwierdzasz mnie w przekonaniu że Twoje "teorie" to fantazja, szkoda z Tobą dyskutować.
i nie zamierzam z Toba dyskutowac - bo nie mam o czym, nie masz stycznosci z tym tematem na codzien. Jedynymi Twoimi doswiadczeniami jest Twoj samochod, a to za malo by miec jakiekolwiek porownanie.
Masz swoj przypadek, ktory wynikl najprawdopodobniej ze zlej eksploatacji skrzyni biegow. Wspomniane skrzynie, poza 722.9 mercedesa, sa najmniej awaryjnymi skrzyniami biegow produkowanymi obecnie. Malo tego doczekaly sie swoich jeszcze bardziej ulepszonych wersji 6HP19 -> 6HP21, 6HP26->6HP28. Malo tego produkowane i montowane sa w dalszym ciagu (co prawda juz nie w niemczech tylko w chinach), mimo ze pierwsza seryjna skrzynia zjechala z linii montazowej w 2001 roku i zostala zamontowana w BMW E65 (6HP26) W SPAM do kontstrukcji chociazby DSG (zarowno produkcji VW Dl501 DQ200 DQ250) czy multi (01J/0AN), czy multi 0AW, skrzynie te praktycznie nie posiadaja problemow ze sterownikiem elektronicznym i relatywnie male problemy z mechatronika (wiekszosc mechatronik nie nadaje sie do uzytku po przejechaniu dobrych 250-350 tys km (dane z hydrotestu w koorelacji z odczytami przebiegu/roboczogodzin/statystyk temperaturowych zapisanych sterowniku). Skrzynie 6HP w wiekszosci przypadku przejezdzaja gruba ponad 300 tys km, w szczegolnosci w benzynach. Maja kilka mankamentow - jak uszkadzajacy sie kosz sprzegla, ale to jest nic w porownaniu z reszta. Wspomniane DSG DL501 (wzdluzne montowane np. w Q5) wymieniane sa na gwarancji przy przebiegach 60-90tys km ze wzgledu na uszkodzenia obudowy, mechatroniki, czujnika predkosci schowanego na samym koncu skrzyni. Podobne problemy z materialem uzytym do obudowy, maja multitroniki 0AW. Multi 01j/0an, w ktorych notorycznym uszkodzeniem po przebiegu >150tys sa TCU / wariatory / lancuch.
Skrzynie ZF'a sa stosowane w bardzo duzej ilosci aut roznych producentow, 6HP byla montowana glownie w AUDI / BMW ale tez: ROVER Aston Martin, Ford USA, Jaguar, Range Rover, ile samochodow tych marek z ta skrzynia biegow widziales z jej uszkodzeniem? W SPAM do tych, ktore jezdza po drogach europy zachodniej? Koorelacja odsetku uszkodzonych do wyprodukowanych. Ile z nich jest sprzedawanych w stanie uszkodzonym a iie sprawnych? Jakie maja srednie przebiegi sprzedawane auta?
Wystarczy wejsc na allegro czy jaki kolwiek inny portal aukcyjny, wpisac interesujaca nas rzecz ( nie koniecznie samochod) i dodac slowo uszkodzone i od razu widac, ktore rzeczy, ktorych producentow sa awaryjne, a ktore nie. Widac ile rzeczy jest trwalych a jedynymi uszkodzeniami sa uszkodzenia mechaniczne spowodowane przez uzytkownika (zalania uszkodzenia po upadku po nieprawidlowej eksploatacji).
Reasumujac - zarowno audi jak i bmw w swoich biuletynach nie przewiduja wymiany oleju, jako czynnosci eksploatacyjnej. Olej wymieniany byl ze LifeGuard6 na Lifeguard6+ jako akcja serwisowa w przypadkach, w ktorych klient skarzyl sie na komfort zmiany biegow, trzepotanie konwertera. Podczas tej wymiany, aktualizowane bylo tez oprogramowanie. Jest do tego odpowiedni biuletyn techniczny. ZF zaleca wymiane oleju po 150tys km. A czy ktos na zachodzie wymienia olej - to zalezy czy swoje czynnosci serwisowe opiera na ksiazce audi czy nie. Wiekszosc ludzi nie zmienia oleju, przejezdza samochodem, ponad 200tys po czym sprzedaje go turkowi, ten jezdzi kolejne 100 tys po czym cofa przebieg na 180 tys i sprzedaje do Polski. Pozniej sie biora te mity, ze skrzynie umieraja przy 190-200tys.
Pozdrawiam.