Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 17 gru 2014, 22:12

igorw pisze:
rafal_m pisze:dobre 90% tipow wytrzymuje 300 tys bezproblemowo i bezobslugowo
A podasz źródło? Bo mnie się wydaje że to tylko Twoje wyobrażenia. Nie pierwszy raz zresztą wchodzisz w polemikę bazując wyłącznie na swoich przekonaniach - przynajmniej ja to tak odbieram.
Na codzien naprawiamy te skrzynie biegow, wiec wiem jakie samochody w jakim stanie i z jakim przebiegiem przyjezdzaja - takze jakie maja usterki. Moje przekonania podparte sa praca codzienna, Tobie wydarzyl sie jakis jeden przypadek i generalizujesz ze wszystkie sa be.

jak potrzebujesz szybkich statystyk Wejdz sobie statystycznie na mobile.de i zobacz ile aut ze skrzyniami 6HP (AUDI BMW JAGUAR I reszta) jest do sprzedania z uszkodzonymi skrzyniami a ile ze sprawnymi. Jako punkt odniesienia ze sa takie i takie w sprzedazy, mozesz wrzucic do porownania multitronika czy 5HP.


Co do wycofania adaptacji, w warszawie zrobi to i midparts i digitronik i samko.

igorw

Post autor: igorw » 18 gru 2014, 18:30

rafal_m pisze:Moje przekonania podparte sa praca codzienna
<rotfl>
rafal_m pisze:Tobie wydarzyl sie jakis jeden przypadek i generalizujesz ze wszystkie sa be.
To 100% nie? To wg mojej pracy codziennej.
rafal_m pisze:Wejdz sobie statystycznie na mobile.de i zobacz ile aut ze skrzyniami 6HP (AUDI BMW JAGUAR I reszta) jest do sprzedania z uszkodzonymi skrzyniami a ile ze sprawnymi.
Nooooo podstawy do robienia statystyk że hej!
Utwierdzasz mnie w przekonaniu że Twoje "teorie" to fantazja, szkoda z Tobą dyskutować.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 18 gru 2014, 22:57

igorw pisze:
rafal_m pisze:Moje przekonania podparte sa praca codzienna
<rotfl>
rafal_m pisze:Tobie wydarzyl sie jakis jeden przypadek i generalizujesz ze wszystkie sa be.
To 100% nie? To wg mojej pracy codziennej.
rafal_m pisze:Wejdz sobie statystycznie na mobile.de i zobacz ile aut ze skrzyniami 6HP (AUDI BMW JAGUAR I reszta) jest do sprzedania z uszkodzonymi skrzyniami a ile ze sprawnymi.
Nooooo podstawy do robienia statystyk że hej!
Utwierdzasz mnie w przekonaniu że Twoje "teorie" to fantazja, szkoda z Tobą dyskutować.
i nie zamierzam z Toba dyskutowac - bo nie mam o czym, nie masz stycznosci z tym tematem na codzien. Jedynymi Twoimi doswiadczeniami jest Twoj samochod, a to za malo by miec jakiekolwiek porownanie.
Masz swoj przypadek, ktory wynikl najprawdopodobniej ze zlej eksploatacji skrzyni biegow. Wspomniane skrzynie, poza 722.9 mercedesa, sa najmniej awaryjnymi skrzyniami biegow produkowanymi obecnie. Malo tego doczekaly sie swoich jeszcze bardziej ulepszonych wersji 6HP19 -> 6HP21, 6HP26->6HP28. Malo tego produkowane i montowane sa w dalszym ciagu (co prawda juz nie w niemczech tylko w chinach), mimo ze pierwsza seryjna skrzynia zjechala z linii montazowej w 2001 roku i zostala zamontowana w BMW E65 (6HP26) W SPAM do kontstrukcji chociazby DSG (zarowno produkcji VW Dl501 DQ200 DQ250) czy multi (01J/0AN), czy multi 0AW, skrzynie te praktycznie nie posiadaja problemow ze sterownikiem elektronicznym i relatywnie male problemy z mechatronika (wiekszosc mechatronik nie nadaje sie do uzytku po przejechaniu dobrych 250-350 tys km (dane z hydrotestu w koorelacji z odczytami przebiegu/roboczogodzin/statystyk temperaturowych zapisanych sterowniku). Skrzynie 6HP w wiekszosci przypadku przejezdzaja gruba ponad 300 tys km, w szczegolnosci w benzynach. Maja kilka mankamentow - jak uszkadzajacy sie kosz sprzegla, ale to jest nic w porownaniu z reszta. Wspomniane DSG DL501 (wzdluzne montowane np. w Q5) wymieniane sa na gwarancji przy przebiegach 60-90tys km ze wzgledu na uszkodzenia obudowy, mechatroniki, czujnika predkosci schowanego na samym koncu skrzyni. Podobne problemy z materialem uzytym do obudowy, maja multitroniki 0AW. Multi 01j/0an, w ktorych notorycznym uszkodzeniem po przebiegu >150tys sa TCU / wariatory / lancuch.

Skrzynie ZF'a sa stosowane w bardzo duzej ilosci aut roznych producentow, 6HP byla montowana glownie w AUDI / BMW ale tez: ROVER Aston Martin, Ford USA, Jaguar, Range Rover, ile samochodow tych marek z ta skrzynia biegow widziales z jej uszkodzeniem? W SPAM do tych, ktore jezdza po drogach europy zachodniej? Koorelacja odsetku uszkodzonych do wyprodukowanych. Ile z nich jest sprzedawanych w stanie uszkodzonym a iie sprawnych? Jakie maja srednie przebiegi sprzedawane auta?
Wystarczy wejsc na allegro czy jaki kolwiek inny portal aukcyjny, wpisac interesujaca nas rzecz ( nie koniecznie samochod) i dodac slowo uszkodzone i od razu widac, ktore rzeczy, ktorych producentow sa awaryjne, a ktore nie. Widac ile rzeczy jest trwalych a jedynymi uszkodzeniami sa uszkodzenia mechaniczne spowodowane przez uzytkownika (zalania uszkodzenia po upadku po nieprawidlowej eksploatacji).

Reasumujac - zarowno audi jak i bmw w swoich biuletynach nie przewiduja wymiany oleju, jako czynnosci eksploatacyjnej. Olej wymieniany byl ze LifeGuard6 na Lifeguard6+ jako akcja serwisowa w przypadkach, w ktorych klient skarzyl sie na komfort zmiany biegow, trzepotanie konwertera. Podczas tej wymiany, aktualizowane bylo tez oprogramowanie. Jest do tego odpowiedni biuletyn techniczny. ZF zaleca wymiane oleju po 150tys km. A czy ktos na zachodzie wymienia olej - to zalezy czy swoje czynnosci serwisowe opiera na ksiazce audi czy nie. Wiekszosc ludzi nie zmienia oleju, przejezdza samochodem, ponad 200tys po czym sprzedaje go turkowi, ten jezdzi kolejne 100 tys po czym cofa przebieg na 180 tys i sprzedaje do Polski. Pozniej sie biora te mity, ze skrzynie umieraja przy 190-200tys.

Pozdrawiam.

igorw

Post autor: igorw » 19 gru 2014, 11:27

rafal_m pisze:i nie zamierzam z Toba dyskutowac
Trzymając się tego nie przeczytałem reszty słowotoku.
Nie podałeś żadnych źródeł a jedynie próbujesz udowodnić swoje racje ilością słów. Jak zwykle zresztą.
Wracając do naszej wcześniejszej rozmowy o fabrycznej navi - teraz mam auto z taką navi i dalej uważam że to rozwiązanie dalekie jest od wygody zewnętrznego urządzenia typu Garimn.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 19 gru 2014, 11:32

igorw, rafal_m, wystarczy tych przepychanek.
Chcecie sobie do gardeł skakać, proszę to robić na PW! <nerwus>

igorw

Post autor: igorw » 19 gru 2014, 12:43

metyoo, ok, wydaje mi się, że nie jestem napastliwy itp - jednak jeśli tak to odebrano to ok, przestaję. <milczek>

Norbiak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 06 lis 2014, 18:57
Imię: Norbert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Norbiak » 28 gru 2014, 17:48

Witam.
Jutro jadę na dynamiczną wymianę oleju urządzeniem które posiada ów warsztat http://www.autowawer.pl/
Cena za jaką proponują mi wymianę (2000zł), jest chyba dość dobra. W zakres wymiany wchodzi: filtr, wymiana olej ori Audi, adaptacja.
Można też zrobić wszystko na oleju z poza ASO i wtedy jest sporo taniej.
Mam pytanie, czy ma ktoś z Was jakieś doświadczenie z tą firmą? ja byem tam tylko raz z moim drugi autem na wymianie oleju w skrzyni aut. i jak na razie bez zastrzeżeń.
Wszelkie spostrzeżenia, doświadczenia śmiało wyłuszczać :)

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 28 gru 2014, 18:07

Bez sensu. Dynamiczna wymiana ma sens np. w Volvo tam są skrzynie Aisina jak zresztą w saabie i oplu również, tam oleju schodzi ok 3l. filtra się nie da wyciągnąć. Po to robi się tam taką wymianę żeby wypłukać skrzynię. Do ok 1000 zł zrobisz wymianę 90-95% oleju w skrzyni z wymianą filtra w firmie midparts w Warszawie przy Aleji Krakowskiej zaraz przy nowej obwodnicy. Leją oryginalny olej zf lifeguard. Nie daj się nabrać :)
Tu się wykręca miskę filtr masz na wierzchu i wylewa się prawie cały olej :)

Norbiak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 06 lis 2014, 18:57
Imię: Norbert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Norbiak » 28 gru 2014, 18:28

No właśnie w Saabie z Aisinem robiłem u nich wymianę i zapłaciłem 1100zł.
Zbiłeś mnie z tropu teraz...
Ten warsztat który polecasz robi po wymianie adaptację, robiłeś może tam wymianę?

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 28 gru 2014, 18:31

Pewnie robi, mi wymieniali sterowanie i miałem nowy soft wgrywany. Po 2 tyś. km wymiana oleju, ale tu już nic nie robiliśmy. Skrzynia sama się uczy. Mają wiedze i sprzęt śmiało ich polecam. FACHOWCY 1000% i uczciwy i bardzo miły właściciel.

Norbiak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 06 lis 2014, 18:57
Imię: Norbert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Norbiak » 28 gru 2014, 18:41

Tak czytam opinie o Auto Wawer i Midparts, to ta druga stanowczo ma lepsze opinie.
Stary zabiłeś mi gwoździa :)

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 29 gru 2014, 09:48

Gdzies w tym watku powinny byc informacje o "dynamicznej" wymianie oleju....

Wymien statycznie, razem z filtrem uszczelka, wycofaniem adaptacji i bedziesz zadowolony.

Norbiak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 06 lis 2014, 18:57
Imię: Norbert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Norbiak » 29 gru 2014, 10:01

Właśnie odwołałem wizytę w Auto Wawer i będę próbował umówić sie w Midparts. Co masz na myśli pisząc " wycofać adaptację"?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 29 gru 2014, 10:33

Norbiak pisze: wycofać adaptację"?
Zresetowanie do ustawień bazowych. Procedurę tu także nieraz podawałem w postaci print screenów ;)

Norbiak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 06 lis 2014, 18:57
Imię: Norbert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Norbiak » 30 gru 2014, 09:37

0x4B25A pisze:
Norbiak pisze: wycofać adaptację"?
Zresetowanie do ustawień bazowych. Procedurę tu także nieraz podawałem w postaci print screenów ;)
Jeżeli byłbyś tak dobry i przsłał mi ta procedurę, lub wkleił ją tutaj to byłbym wdzięczny.
Olej statycznie dziś wymieniony w Midparts. Wrażenia po przejechaniu 20 km- chyba łagodniej zmienia biegi, zwłaszcza przy redukcjach, ale to może być efekt placebo, jak na razie za mało km przejechane :)
Olej nie zmieniany od nowości tj 2009 r, zresztą tak jak myślałem, bo nic nie było w historii auta którą wydrukowałem w ASO.
Przebieg obecny to 246tys.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga