Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 29 maja 2014, 09:04

nofear87 pisze:Kłaniam się po pas za pomoc :)

I teraz gwóźdź programu:
Czy adaptacja i wgranie nowego softu to konieczność? Nie mam pod ręką kogoś kto to ogarnie niestety.
Wymiana oleju będzie statyczna.
Jak zalejesz slomkowy to jazda adaptacyjna jest zalecana jak zalejesz zielonym to update jezeli masz sterownik 4f1 z literka d to wersja softu od 0040 jest na zielony olej no i adaptacja ktora mozesz na 99% wycofac vasem.

marek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 11 sie 2012, 21:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: marek85 » 17 cze 2014, 10:36

Naprawdę sam juz nie wiem co robić z tym olejem, skrzynia pracuje bardzo dobrze, chcialem wymienic profilaktycznie olej, u Sopy zalecają taka wymiane i usluga ta kosztuje 2000zl, czyli są to juz dosyc wielkie pieniądze, z drugiej strony jak czytam ze komus tam skrzynia padla po takim zabiegu to naprawdę nie wiem juz czy to robic czy nie... Doradźcie cos koledzy... Przebieg 220 tys i najprawdopodobniej olej nie byl w niej wymieniany. A narobić sobie dodatkowych kosztów bym nie chcial..

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 17 cze 2014, 11:01

marek85, prosiłem Cię, abyś nie pisał o tym samym w dwóch tematach, bo robi się bałagan!

marek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 11 sie 2012, 21:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: marek85 » 17 cze 2014, 11:06

Przepraszam, juz poprawiłem

wuja871
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 15 maja 2014, 16:21
Lokalizacja: Legnica

Post autor: wuja871 » 19 cze 2014, 01:37

Panowie, pytanie: olej w skrzyni kontrolujemy i zalewamy przez otwór po odkręceniu tej wielkiej śruby w misce czy tej mniejszej nieco nad miską?

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 19 cze 2014, 12:07

wuja871 pisze:Panowie, pytanie: olej w skrzyni kontrolujemy i zalewamy przez otwór po odkręceniu tej wielkiej śruby w misce czy tej mniejszej nieco nad miską?
Przez ta wielka srube umieszczonej w srodkowej pozycji na prawie samymy koncu miski.

wuja871
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 15 maja 2014, 16:21
Lokalizacja: Legnica

Post autor: wuja871 » 19 cze 2014, 12:31

Dzięki za odpowiedź. Z ciekawości, ta śruba zaraz nad miską to do czego służy?

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 14 lip 2014, 18:04

Rafal_m mam pytanie odnośnie mechatroniki??
Przymierzam się do wymiany tłoczków mechatroniki wraz z olejem i filtrem.
Wiem że trzeba uważać na ładunek elektrostatyczny.
Jak wygląda sprawa z immobilajzerem?
Czy jak wyciągnę mechatronikę to nie będzie później problemów z opaleniem auta ??
Czy odłączyć akumulator przed wymianą?? ( Etka mówi że trzeba odłączyć ) ??
Czy rozpołowiałeś mechatronikę na pół??
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 14 lip 2014, 21:45

krysti pisze:Rafal_m mam pytanie odnośnie mechatroniki??
Przymierzam się do wymiany tłoczków mechatroniki wraz z olejem i filtrem.
Wiem że trzeba uważać na ładunek elektrostatyczny.
Jak wygląda sprawa z immobilajzerem?
Czy jak wyciągnę mechatronikę to nie będzie później problemów z opaleniem auta ??
Czy odłączyć akumulator przed wymianą?? ( Etka mówi że trzeba odłączyć ) ??
Czy rozpołowiałeś mechatronikę na pół??
Immo Cie nie interesuje pod warunkiem, ze nie chcesz przekladac swojego elektronicznego sterownika nigdzie indziej ani jakiegos innego do siebie (ale tylko auta od rcznika modelowego 2006)
Jak ja pozniej dobrze wlozysz to nie
Mozesz odlaczyc, choc w audi ladnie Cie wyciaga i wklada wtyczke (jest sporo miejsca), w BMW jest mocno zalecane bo mozna krzywo wcisnac wtyczke i cos uszkodzic, tutaj w audi prawie sie tego zrobic nie da.
Tak rozbieralem kompletnie sterowanie hydrauliczne, jak je rozbierzesz na pol musisz wymienic metalowa uszczelke (blache). Musisz ja zamowic taka sama jaka masz (ma swoj numer).

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 14 lip 2014, 22:19

rafal_m pisze:
krysti pisze:Rafal_m mam pytanie odnośnie mechatroniki??
Przymierzam się do wymiany tłoczków mechatroniki wraz z olejem i filtrem.
Wiem że trzeba uważać na ładunek elektrostatyczny.
Jak wygląda sprawa z immobilajzerem?
Czy jak wyciągnę mechatronikę to nie będzie później problemów z opaleniem auta ??
Czy odłączyć akumulator przed wymianą?? ( Etka mówi że trzeba odłączyć ) ??
Czy rozpołowiałeś mechatronikę na pół??
Immo Cie nie interesuje pod warunkiem, ze nie chcesz przekladac swojego elektronicznego sterownika nigdzie indziej ani jakiegos innego do siebie (ale tylko auta od rcznika modelowego 2006)
Jak ja pozniej dobrze wlozysz to nie
Mozesz odlaczyc, choc w audi ladnie Cie wyciaga i wklada wtyczke (jest sporo miejsca), w BMW jest mocno zalecane bo mozna krzywo wcisnac wtyczke i cos uszkodzic, tutaj w audi prawie sie tego zrobic nie da.
Tak rozbieralem kompletnie sterowanie hydrauliczne, jak je rozbierzesz na pol musisz wymienic metalowa uszczelke (blache). Musisz ja zamowic taka sama jaka masz (ma swoj numer).
Dzięki za pomoc.
Płyta separacyjna, tłoczki, okular jest już zamówiony.
Trochę mam cykora wyciągać mechatronika.
Jak już będę miał na stole sterowanie to elektroniki nie odkręcam, tylko śruby które trzymają dwie połówki?
Powiedz mi jeszcze jak najlepiej rozpołowić, żeby nie pogubić kulek i sprężynek??
Może do Ciebie podjadę :>
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 15 lip 2014, 09:10

krysti pisze:
rafal_m pisze:
krysti pisze:Rafal_m mam pytanie odnośnie mechatroniki??
Przymierzam się do wymiany tłoczków mechatroniki wraz z olejem i filtrem.
Wiem że trzeba uważać na ładunek elektrostatyczny.
Jak wygląda sprawa z immobilajzerem?
Czy jak wyciągnę mechatronikę to nie będzie później problemów z opaleniem auta ??
Czy odłączyć akumulator przed wymianą?? ( Etka mówi że trzeba odłączyć ) ??
Czy rozpołowiałeś mechatronikę na pół??
Immo Cie nie interesuje pod warunkiem, ze nie chcesz przekladac swojego elektronicznego sterownika nigdzie indziej ani jakiegos innego do siebie (ale tylko auta od rcznika modelowego 2006)
Jak ja pozniej dobrze wlozysz to nie
Mozesz odlaczyc, choc w audi ladnie Cie wyciaga i wklada wtyczke (jest sporo miejsca), w BMW jest mocno zalecane bo mozna krzywo wcisnac wtyczke i cos uszkodzic, tutaj w audi prawie sie tego zrobic nie da.
Tak rozbieralem kompletnie sterowanie hydrauliczne, jak je rozbierzesz na pol musisz wymienic metalowa uszczelke (blache). Musisz ja zamowic taka sama jaka masz (ma swoj numer).
Dzięki za pomoc.
Płyta separacyjna, tłoczki, okular jest już zamówiony.
Trochę mam cykora wyciągać mechatronika.
Jak już będę miał na stole sterowanie to elektroniki nie odkręcam, tylko śruby które trzymają dwie połówki?
Powiedz mi jeszcze jak najlepiej rozpołowić, żeby nie pogubić kulek i sprężynek??
Może do Ciebie podjadę :>
Płyt separacyjnych jest kilka rodzajow, nie wiem ktora masz - to mozna stwierdzic po stuecklistenummer skrzyni.
Elektronike musisz odkrecic - ale nie mozesz jej zamienic z inna elektronika (z innej skrzyni) jak masz auto po polowie 2005 roku.

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 15 lip 2014, 10:49

rafal_m pisze:
krysti pisze:
rafal_m pisze: Dzięki za pomoc.
Płyta separacyjna, tłoczki, okular jest już zamówiony.
Trochę mam cykora wyciągać mechatronika.
Jak już będę miał na stole sterowanie to elektroniki nie odkręcam, tylko śruby które trzymają dwie połówki?
Powiedz mi jeszcze jak najlepiej rozpołowić, żeby nie pogubić kulek i sprężynek??
Może do Ciebie podjadę :>
Płyt separacyjnych jest kilka rodzajow, nie wiem ktora masz - to mozna stwierdzic po stuecklistenummer skrzyni.
Elektronike musisz odkrecic - ale nie mozesz jej zamienic z inna elektronika (z innej skrzyni) jak masz auto po polowie 2005 roku.
Cała mechatronika pozostaje ta sama tylko tłoczki będę zmieniał.
Dzięki za wskazówki.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

Hubert35
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 22 gru 2013, 17:28
Lokalizacja: Września

Post autor: Hubert35 » 23 lip 2014, 14:24

Panowie w mojej skrzyni występuje olej zielony oprócz oleju firmy ZF jaki najlepiej kupić na dolewkę około 1l kiedy okarze sie ze w mojej okolicy w żadnym ze sklepów nie będzie tego oleju a serwis 230zł/l?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 lip 2014, 14:37

Hubert35, moim zdaniem żaden inny, tylko ten z serwisu... tylko teraz pytanie - najnowszy olej LG8 to właśnie zielona ciecz... ale takiej nie było w 2005 roku... miałeś wymieniany olej, czy po prostu zapytałeś np. ASO, co tam powinno się wlać?

Hubert35
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 22 gru 2013, 17:28
Lokalizacja: Września

Post autor: Hubert35 » 23 lip 2014, 14:55

Dowiedziałem sie w serwisie po nr vin

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga