[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
Witam! W moim tiptroniku czuć było zmianę biegów na 3 i na 5, więc postanowiłem pojechać do warsztatu wymienić olej w skrzyni (przebieg ponad 300 tys - nic w skrzyni nigdy nie ruszane). Okazało się, że do wymiany jest także konwerter. Wymiana statyczna, adaptacja nie była zerowana.
Teraz gdy samochód rozgrzeje się czuć uderzenie przy redukcji na 2 i lekkie wibrację podczas zmiany z 3 na 4.
I teraz pytanie: czy zerowanie adaptacji pomoże? Czy raczej podczas naprawy/wymiany coś poszło "nie tak"?
Znalazłem w internecie także poniższą instrukcję resetowania tiptronic ale nie wiem czy to działa - ja różnicy nie widzę. Może ktoś potwierdzić czy ta instrukcja ma sens czy to bujda?
Krok 1
Wcisnąć pedał gazu do samego dołu.
Krok 2
Przekręcić zapłon ale nie odpalać samochodu.
Krok 3
Trzymać pedał gazu przynajmniej 15 sekund.
Krok 4
Wyłączyć zapłon i puścić pedał gazu. Odczekać kilka minut i odpalić silnik.
Krok 5
Przez pierwsze 10 min jeździć samochodem ostrożnie, delikatnie na niskich obrotach.
Źródło: https://www.youcanic.com/wiki/audi-tran ... -procedure
Teraz gdy samochód rozgrzeje się czuć uderzenie przy redukcji na 2 i lekkie wibrację podczas zmiany z 3 na 4.
I teraz pytanie: czy zerowanie adaptacji pomoże? Czy raczej podczas naprawy/wymiany coś poszło "nie tak"?
Znalazłem w internecie także poniższą instrukcję resetowania tiptronic ale nie wiem czy to działa - ja różnicy nie widzę. Może ktoś potwierdzić czy ta instrukcja ma sens czy to bujda?
Krok 1
Wcisnąć pedał gazu do samego dołu.
Krok 2
Przekręcić zapłon ale nie odpalać samochodu.
Krok 3
Trzymać pedał gazu przynajmniej 15 sekund.
Krok 4
Wyłączyć zapłon i puścić pedał gazu. Odczekać kilka minut i odpalić silnik.
Krok 5
Przez pierwsze 10 min jeździć samochodem ostrożnie, delikatnie na niskich obrotach.
Źródło: https://www.youcanic.com/wiki/audi-tran ... -procedure
@mat1324 dzięki wielkie za odpowiedź. Tak myślałem że ten sposób to lipa, jednak trochę się łudziłem że działa bo wyczytałem, że jakiś chłopak zresetował tak swój tip w a4 b6 3.0 i się podniecał jaka to wielka różnica.
No nic, muszę teraz znaleźć magika który wgra co trzeba bo mój mechanik raczej tego nie ogarnie
Dzięki jeszcze raz za pomoc!
No nic, muszę teraz znaleźć magika który wgra co trzeba bo mój mechanik raczej tego nie ogarnie
Dzięki jeszcze raz za pomoc!
Panie i Panowie, mam nadzieje ze wybaczycie ze nie czytam 73 stron... Prosba, silnik BMK z tipem i quattro
przed zakupem auta sprzedajacy zapewnial o wymianie oleju w skrzyni... Wszystko fajnie, ale mineło 3-4k od zakupu i wymiany oleju w skrzyni i widze ze zostawiam slady. Olej wycieka ze skrzyni na łaczeniu skrzynia-miska. I tutaj pytanie bo juz nie moge sie polapac w tym wszystkim... Mam skrzynie 6hp19 21 czy 26? A przy okazji czy mógłby ktos polecic skąd w miare normalnych pieniadzach mogłbym dostac miske, uszczelke,olej i fitr. Juz wymienie przy okazji ze bede tam grzebał. Miske chce wymienic bo nie wyglada za ciekawie... jest jakby pokryta purchlami i cos ewindentnie nie zagralo przy wymianie skore leci teraz tam olej.
Druga sprawa... skrzynia przy delikatnym przyspieszaniu zmienia biegi dosyc plynnie. Przy ostrej jezdzie tez, ale gdy przyspieszam tak na 3/4 gazu to zachowuje sie jak CVT tylko cyferki sie zmieniaja a obroty stoja w granicy 2,5-3k. No i przy schodzeniu z biegów obroty faluja o ok 100-150 od 1600 obrotów az do redukcji. Jak sie trzyma gaz to nie ma falowania. Czy to konwerter?
Pozdrawiam i miłego życze
przed zakupem auta sprzedajacy zapewnial o wymianie oleju w skrzyni... Wszystko fajnie, ale mineło 3-4k od zakupu i wymiany oleju w skrzyni i widze ze zostawiam slady. Olej wycieka ze skrzyni na łaczeniu skrzynia-miska. I tutaj pytanie bo juz nie moge sie polapac w tym wszystkim... Mam skrzynie 6hp19 21 czy 26? A przy okazji czy mógłby ktos polecic skąd w miare normalnych pieniadzach mogłbym dostac miske, uszczelke,olej i fitr. Juz wymienie przy okazji ze bede tam grzebał. Miske chce wymienic bo nie wyglada za ciekawie... jest jakby pokryta purchlami i cos ewindentnie nie zagralo przy wymianie skore leci teraz tam olej.
Druga sprawa... skrzynia przy delikatnym przyspieszaniu zmienia biegi dosyc plynnie. Przy ostrej jezdzie tez, ale gdy przyspieszam tak na 3/4 gazu to zachowuje sie jak CVT tylko cyferki sie zmieniaja a obroty stoja w granicy 2,5-3k. No i przy schodzeniu z biegów obroty faluja o ok 100-150 od 1600 obrotów az do redukcji. Jak sie trzyma gaz to nie ma falowania. Czy to konwerter?
Pozdrawiam i miłego życze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Masz skrzynię 6HP19. Jeśli chodzi o numery części, to podaj VIN (może być na PW). Sprawdzę dokładnie, bo na początku były inne miski oraz uszczelki.
Przyspieszanie na 3/4 wygląda mnie więcej jak CVT, bo silnik ma spory moment obrotowy i to nim auto przyspiesza. Falowanie przy schodzeniu jest akceptowalne.
Przyspieszanie na 3/4 wygląda mnie więcej jak CVT, bo silnik ma spory moment obrotowy i to nim auto przyspiesza. Falowanie przy schodzeniu jest akceptowalne.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
miska: 09L321359
zestaw filtra, uszczelki i oleju: ZF 1071.298.027
Miska nie może mieć literki A na końcu, bo nie będzie pasowała, bo masz auto przez zmianą miski, czyli na 23 śruby. W zestawie masz wszystko co będzie potrzebne do wymiany. Moża oczywiście kupić inny zestaw, czyli zamiennik z olejem i uszczelką, ale lepszy będzie oryginał, bo ZF jest producentem skrzyni.
[ Dodano: 2020-04-03, 15:48 ]
Miska będzie ciężka do zdobycia. Nowa w ASO kosztuje ok. 1650 zł, a zamienników praktycznie nie ma. Pozostaje używka.
zestaw filtra, uszczelki i oleju: ZF 1071.298.027
Miska nie może mieć literki A na końcu, bo nie będzie pasowała, bo masz auto przez zmianą miski, czyli na 23 śruby. W zestawie masz wszystko co będzie potrzebne do wymiany. Moża oczywiście kupić inny zestaw, czyli zamiennik z olejem i uszczelką, ale lepszy będzie oryginał, bo ZF jest producentem skrzyni.
[ Dodano: 2020-04-03, 15:48 ]
Miska będzie ciężka do zdobycia. Nowa w ASO kosztuje ok. 1650 zł, a zamienników praktycznie nie ma. Pozostaje używka.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 04 lut 2019, 12:59
- Lokalizacja: świątki
Panowie mam pytanie.m W mojej skrzyni 6hp19 HYP po zdemontowaniu mechatroniki są zamiast tulejek łączących mechatronikę ze skrzynią są sprężyny zabezpieczone segerami. nie ma żadnych tulej skrzynia nie była rozbierana to Normalne jest?
Wywalić je i wsadzić tam tulejki czy zostawić jak jest. ?
A zawory solenoidy wymieniać czy zostawić stare?? jak się one objawiają
Wywalić je i wsadzić tam tulejki czy zostawić jak jest. ?
A zawory solenoidy wymieniać czy zostawić stare?? jak się one objawiają
regulamin
Mam tak samo, wymieniłem olej i dalej tak jest bo tak ma być. Po prostu nie znamy automatów, przynajmniej ja cały czas jeździłem manualem i po przesiadce na tipa trochę mi nie pasowała praca tej skrzyni, myślałem że coś jest nie tak ale ten typ tak ma, 6HP19, przejechałem się innym autem z taką samą skrzynią i było to samo, ten typ tak ma i trzeba się przyzwyczaić.arkos19 pisze: Przy ostrej jezdzie tez, ale gdy przyspieszam tak na 3/4 gazu to zachowuje sie jak CVT tylko cyferki sie zmieniaja a obroty stoja w granicy 2,5-3k. No i przy schodzeniu z biegów obroty faluja o ok 100-150 od 1600 obrotów az do redukcji. Jak sie trzyma gaz to nie ma falowania. Czy to konwerter?
Pozdrawiam i miłego życze
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga