Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
cyso16
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 02 cze 2016, 13:58
Lokalizacja: Łuków

Post autor: cyso16 » 29 maja 2019, 12:52

shadix pisze:
mat1324 pisze:Możesz skasować i chociaż spróbuj wykonać jazdę adaptacyjną. Jeśli się nie uda zaadaptować wszystkich sprzęgieł, to skrzynia w ciągu kilkuset km sama to zrobi, gdy nadejdą odpowiednie warunki. Tiptronic cały się się adaptuje, ale z każdym kilometrem coraz rzadziej.

[ Dodano: 2019-05-15, 12:14 ]
Dlatego w tipie robi się wymianę statyczną i wymienia się trochę ponad połowę oleju. Dzięki temu skrzynia nie dostaje szoku i nie gubi się.
Dziś przed pracą pojeździłem bardziej dynamicznie i po pracy w drodze do domu skrzynia działała już dużo lepiej tak jak przed wymianą, nawet na zimnym oleju było lepiej. Także ja już nie wiem czy te skrzynie co dziennie się uczą zachowania kierowcy czy jak ? <lol>
Miałeś wymieniony olej A nie miałeś robionej adaptacji dlatego tak było.
Bez też będzie dobrze tylko skrzynia musi się dłużej uczyć.

zorro89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 22 lut 2011, 01:09
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: zorro89 » 06 cze 2019, 00:51

Podpowie ktoś jak za pomocą vcds skasować adaptacje skrzyni ? tiptronic 3.0 tdi 2005r. olej wymienilem 2 miesiące temu na revanol 8hp niby jest lepiej troche niż przed wymianą ale zdarzają sie jeszcze szarpniecia.... na zimnym jest idealnie tylko gdy się rozgrzeje. chce spróbować jeszcze skasować adaptację moze to coś pomoże. 60kkm byl wymieniany olej tez na revanol 8hp...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 cze 2019, 01:05

Zerowanie adaptacji jest możliwe dopiero od roku modelowego 2006 :). Po drugie adaptacja nie rozwiązuje wszystkich problemów ze skrzynią, a jedynie kamufluje przez pewien czas.

maniek07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 18 sty 2019, 17:23
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: maniek07 » 13 sie 2019, 19:39

Pozwólcie, że dołączę się do tematu.

Planuję w przyszłym tygodniu wymianę oleju i potrzebuję porady,
1. Poprzedni właściciel zalał przy ostatniej wymianie(ok. 40tys km temu) olej ATF VI, mogę go spuścić i zalać zf8(wersja softu 0070) czy jechać na dynamiczną wymianę z płukaniem, a może zalać zf6?

2. W sklepach występują dwa rodzaje filtrów metalowo-gumowy oraz papierowy, który kupić razem z filtrem?



Z góry dzięki!
Ostatnio zmieniony 19 sty 2020, 20:31 przez maniek07, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 sie 2019, 20:44

Wymień dynamicznie olej, aby pozbyć się tego ATFa, a uszczelkę masz gumowo-metalową. Po wymianie powinno wszystko się uspokoić. Warto też skasować adaptację.

maniek07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 18 sty 2019, 17:23
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: maniek07 » 13 sie 2019, 20:56

mat1324 pisze:Wymień dynamicznie olej, aby pozbyć się tego ATFa, a uszczelkę masz gumowo-metalową. Po wymianie powinno wszystko się uspokoić. Warto też skasować adaptację.
Mat jesteś pewny z tą uszczelką? Da się to jakoś sprawdzić przed zdjęciem miski? Np. po liczbie śrub mocujących? Bo z tego co widziałem ta papierowa ma prawie 2x tyle otworów.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 sie 2019, 21:26

Masz taką samą skrzynię jak ja, a olej już w niej wymieniałem i na 100% była metalowo-gumowa, bo jak kupiłem zestaw filtra od ZFa, to została mi papierowa uszczelka.

13 śrub -> metalowo-gumowa
23 śruby -> papierowa

[ Dodano: 2019-08-13, 21:26 ]
W razie czego możesz podesłać numer VIN, jeśli chcesz być pewien :).

maniek07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 18 sty 2019, 17:23
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: maniek07 » 13 sie 2019, 22:02

mat1324 pisze:Masz taką samą skrzynię jak ja, a olej już w niej wymieniałem i na 100% była metalowo-gumowa, bo jak kupiłem zestaw filtra od ZFa, to została mi papierowa uszczelka.

13 śrub -> metalowo-gumowa
23 śruby -> papierowa

[ Dodano: 2019-08-13, 21:26 ]
W razie czego możesz podesłać numer VIN, jeśli chcesz być pewien :).
Ostatnio zmieniony 19 sty 2020, 20:29 przez maniek07, łącznie zmieniany 2 razy.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 sie 2019, 22:58

Metalowo-gumowa -> 09L321371A :).

maniek07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 18 sty 2019, 17:23
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: maniek07 » 13 sie 2019, 23:17

mat1324 pisze:Metalowo-gumowa -> 09L321371A :).
Dziękuję Panie Adminie <rotfl>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 sie 2019, 23:30

<figielek>

piotr-gozdowiak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 04 sie 2019, 22:06
Lokalizacja: Toruń

Post autor: piotr-gozdowiak » 15 sie 2019, 09:30

Witam,

Zamierzam wymienic olej w tipe a6 c6 avant z 2009r 3.0tdi, nr VIN WAUZZZ4FX9N038266, czy ten zestaw bedzie ok https://allegro.pl/oferta/olej-filtr-us ... 6473968251 ?
:D

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 sie 2019, 12:09

Zamiast takiego zestawu, kup komplet filtra od ZFa, a olej dokup osobno :). W zestawie od ZFa masz dwie uszczelki (zużyjesz tylko metalowo-gumową, bo papierowa jest do wcześniejszych C6), magnesy, śruby, korek i oringi.

ZF 1071.298.039 + ZF Liffeguard Fluid 8

Obrazek

lub gotowy zestaw z 7 litrami oleju - ZF 1071.298.027

Barmaann
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 18 mar 2019, 21:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Barmaann » 16 sie 2019, 22:58

Witam.
Mam C6 4.2 335km. Skrzynia działała w miarę OK, ale na rozgrzanej przy ostrej jeździe dość długo musiałem czekać na redukcję. Postanowiłem wymienić olej metodą dynamiczną. Po wymianie charakterystyka zmiany biegów się poprawiła. Biegi wchodzą lepiej i redukcja też już działa ok, ale skrzynia wydaje inny odgłos. Mianowicie lekko wyje. Podskoczyły również obroty o około 50-100 rmp/min na biegu jałowym. Samochód dodatkowo wydaje mi się, że drży. Miał ktoś coś podobnego?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 sie 2019, 23:31

A jaki olej wlałeś?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga