[ TIP+Q] szrpniecia i przeciagania biegow co robic??
[ TIP+Q] szrpniecia i przeciagania biegow co robic??
Na wstepie witam wszytkich. problem w miare widoczny na filmiku.
Chodzi o to ze na poczatku na zimnym zmiana biegow jest strasznie sztywna i na biegu 2 gdy obroty dochodza do ok 1800 nagle spada o jakies 200 i na 3 biegu to samo tylko przy okolo 2000 i spada okolo 400 nie majac zadnego wplywu na predkosc. Ten problem jest znacznie mniej odczuwalny przy rozgrzanej skrzyni. przebieg to 160tys i nic nie bylo robione ze skrzynia od nowosci. Planowalem wymiane oleju dynamiczna w soch serwis ale po czytaniu komentarzy na forum juz sie troche pogubilem. Czy moze ma ktos podobny problem?
Prosze o sugestie.
Chodzi o to ze na poczatku na zimnym zmiana biegow jest strasznie sztywna i na biegu 2 gdy obroty dochodza do ok 1800 nagle spada o jakies 200 i na 3 biegu to samo tylko przy okolo 2000 i spada okolo 400 nie majac zadnego wplywu na predkosc. Ten problem jest znacznie mniej odczuwalny przy rozgrzanej skrzyni. przebieg to 160tys i nic nie bylo robione ze skrzynia od nowosci. Planowalem wymiane oleju dynamiczna w soch serwis ale po czytaniu komentarzy na forum juz sie troche pogubilem. Czy moze ma ktos podobny problem?
Prosze o sugestie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
To wyglada na spalone tarczki / glikol. Nie chce Cie martwic ale najprawdopodobniej kapitalka.
Powiedz mi jeszcze, jak dajmy na to stoisz w miejscu i dasz wiecej gazu, obroty rosna do jakiejs wartosci a jak przyspiesza auto? bo tutaj na filmiku widac ze obroty doszly szybko do 2tys ale samochod sie rozpedzal bardzo powoli...
Powiedz mi jeszcze, jak dajmy na to stoisz w miejscu i dasz wiecej gazu, obroty rosna do jakiejs wartosci a jak przyspiesza auto? bo tutaj na filmiku widac ze obroty doszly szybko do 2tys ale samochod sie rozpedzal bardzo powoli...
powiem tak... nie wiem jak powinien sie automat zachowywac bo jest to moj pierwszy i od samego poczatku jest tak a juz zrobilem nim okolo 30 tys. Jesli stoje w miejscu i chce gwaltownie ruszyc ze swiatel to nie mam zadnych problemow z tym czyli nie mam wrazenia ze sie slizga czy cos tylko jedeny mankament to to ze na 2 i 3 jak dochodzi do ok 2 tys to na 2 troszke spadna obroty na sekunde a na 3 spadna i zostaja.
ponizej jest link jak reaguje na ruszanie z miejsca ...co prawda troszke go przytrzymalem na hamulcu ale nie znacznie....
[ Dodano: 2014-05-15, 23:58 ]
co do sprawdzenia to juz szukam jakiegos warsztatu co robia asb ale tutaj w uk to albo wymieniaja na nowe albo czekaja az sie spieprzy i wtedy dopiero szukaja problemu. Szukam wlasnie jakiegos warsztatu do zaczynaja od diagnostyki ale narazie to jak ze swieca....
[ Dodano: 2014-05-16, 00:11 ]
link...
nakrecony na poczekaniu a ze mieszkam na gorce to bylo z gorki
ponizej jest link jak reaguje na ruszanie z miejsca ...co prawda troszke go przytrzymalem na hamulcu ale nie znacznie....
[ Dodano: 2014-05-15, 23:58 ]
co do sprawdzenia to juz szukam jakiegos warsztatu co robia asb ale tutaj w uk to albo wymieniaja na nowe albo czekaja az sie spieprzy i wtedy dopiero szukaja problemu. Szukam wlasnie jakiegos warsztatu do zaczynaja od diagnostyki ale narazie to jak ze swieca....
[ Dodano: 2014-05-16, 00:11 ]
link...
nakrecony na poczekaniu a ze mieszkam na gorce to bylo z gorki

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Nie wyglada jakby sie slizgal (jezdziesz z gorki wiec jest mniejsze obciazenie), szczerze mowiac tak zdalnie to nie potrafie Ci pomoc, przydaloby sie odczytac zawartosc sterownika (ale nie za pomoca VAS'a tylko diagnozy ZF'a) bo problem masz w sumie dosc dziwny, a zarazem ciekawy. Szczerze mowiac to poczatek, diagnoza + jazda probna, mimowolnie proba glikolowa i test sterownika hydraulicznego, to na poczatek co bym zrobil. Gdybym nic nie znalazl to niestety trzeba byloby wyrwac "chwasta" i rozebrac i szukac.
I właśnie tu pojawia się problem.... zrobiłem scan vagie i zero błędów.... ale nie chce dopuścić do sytuacji ze mi skrzynia padnie czy coś dlatego wolę zareagować wcześniej tylko problem w tym ze nie wiem jak... a teraz pytanie jak wygląda test sterownika hydraulicznego ? Czy do tej czynności nie trzeba "wydzierac chwasta "?:-)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Diagnoza VW wielu rzeczy nie pokazuje, zeby nie bylo duzego odsetku gwarancji. Krotko mowiac diagnoza VW sporo faktow przemilcza... co wychodzi na diagnozie ZF'a... sa nawet skasowane bledy i kiedy byly skasowanemarmsn pisze:I właśnie tu pojawia się problem.... zrobiłem scan vagie i zero błędów.... ale nie chce dopuścić do sytuacji ze mi skrzynia padnie czy coś dlatego wolę zareagować wcześniej tylko problem w tym ze nie wiem jak... a teraz pytanie jak wygląda test sterownika hydraulicznego ? Czy do tej czynności nie trzeba "wydzierac chwasta "?:-)

Myslac nad tym przypadkiem, na mysl przychodza mi dwie opcje = problem w sterowniku hydraulicznym (elektrozaworki sie skonczyly / tudziez cale sterowanie jest juz zmeczone); masz nieszczelnosc na ktoryms sprzegle, dlatego przy wiekszym gazie jest okej.
No i sie dowiedzialem....tak jak myslalem.... Madry brytyjczyk ale nie az tak.....auto odebrane i jedyne co sie dowiedzialem ze olej byl wymieniany bo podobno powinien byc przezroczysty czy czysty a jest czerwony ale bdb jakosci tak jakby mial 10 km przejechane. A ich czytanie bledow to masakra... poprostu podpial vaga i Mega sukces , nie ma bledow wiec dla nich jest wszystko idealnie a problemu dla nich nie ma wiec 450 poszlo w bloto........najwidoczniej bede musial tak jezdzic az bede w PL i tam chyba do SSOCHY podjechac...chyba ze ktos zna jakis dobrych specow z poludnia polski (podkarpacie , malopolska)
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
Czerwony?marmsn pisze:No i sie dowiedzialem....tak jak myslalem.... Madry brytyjczyk ale nie az tak.....auto odebrane i jedyne co sie dowiedzialem ze olej byl wymieniany bo podobno powinien byc przezroczysty czy czysty a jest czerwony ale bdb jakosci tak jakby mial 10 km przejechane. A ich czytanie bledow to masakra... poprostu podpial vaga i Mega sukces , nie ma bledow wiec dla nich jest wszystko idealnie a problemu dla nich nie ma wiec 450 poszlo w bloto........najwidoczniej bede musial tak jezdzic az bede w PL i tam chyba do SSOCHY podjechac...chyba ze ktos zna jakis dobrych specow z poludnia polski (podkarpacie , malopolska)
Oj to chyba nie jest dobry olej do tipa..
Bo czerwony? ? Juz sprawdziłem i jest kilkanaście marek ...producentów oleji i każdy ma inne kolory lecz pod te same specyfikacje. .. oczywiście tutaj może zacząć się dyskusja ze do tipa najlepiej ZF LONGLIFE 6 BĄDŹ 8 I TU TEŻ beda opinię o producentach. Ale suma suma sumarum przynajmniej sprawdził olej pochodzenie i jego stan zużycia ( o czym dowiedziałem się wczoraj listownie) ze olej jest jak w specyfikacja fabrycznych. A jakie to są to już inna kwestia.
Dokładnie tak... poniżej lista kolorów i rodzajów olejów od ZFa:Robert74 pisze:Czerwony?
Oj to chyba nie jest dobry olej do tipa..
----------------------------------------------------------------------------
ZF Lifeguardfluid 6 G 055005A2 (żółty)
ZF Lifeguardfluid 6+ G 055162A2 (niebieski)
ZF Lifeguardfluid 8 G 060162A2 (zielony)
----------------------------------------------------------------------------
Jesteś pewny w 100%, że piszą o 6HP19A i spełniają wszystkie wymogi producenta skrzyni - ZFa? Jeszcze niedawno nie było takowych, a Ty piszesz: 'kilkanaście marek'...marmsn pisze:Juz sprawdziłem i jest kilkanaście marek ...producentów oleji i każdy ma inne kolory lecz pod te same specyfikacje. ..
