Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ TIP+Q] szrpniecia i przeciagania biegow co robic??

Układ napędowy i skrzynie biegów
marmsn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 18 wrz 2013, 20:29
Lokalizacja: londyn

[ TIP+Q] szrpniecia i przeciagania biegow co robic??

Post autor: marmsn » 14 maja 2014, 22:11

Na wstepie witam wszytkich. problem w miare widoczny na filmiku.



Chodzi o to ze na poczatku na zimnym zmiana biegow jest strasznie sztywna i na biegu 2 gdy obroty dochodza do ok 1800 nagle spada o jakies 200 i na 3 biegu to samo tylko przy okolo 2000 i spada okolo 400 nie majac zadnego wplywu na predkosc. Ten problem jest znacznie mniej odczuwalny przy rozgrzanej skrzyni. przebieg to 160tys i nic nie bylo robione ze skrzynia od nowosci. Planowalem wymiane oleju dynamiczna w soch serwis ale po czytaniu komentarzy na forum juz sie troche pogubilem. Czy moze ma ktos podobny problem?

Prosze o sugestie.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 15 maja 2014, 14:37

marmsn, zacząłbym od dwóch rzeczy:

- diagnostyka (przejazd z VCDSem/VASem z kimś, kto dobrze zna się na ASB);
- próba glikolowa.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 15 maja 2014, 15:49

To wyglada na spalone tarczki / glikol. Nie chce Cie martwic ale najprawdopodobniej kapitalka.

Powiedz mi jeszcze, jak dajmy na to stoisz w miejscu i dasz wiecej gazu, obroty rosna do jakiejs wartosci a jak przyspiesza auto? bo tutaj na filmiku widac ze obroty doszly szybko do 2tys ale samochod sie rozpedzal bardzo powoli...

marmsn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 18 wrz 2013, 20:29
Lokalizacja: londyn

Post autor: marmsn » 16 maja 2014, 00:12

powiem tak... nie wiem jak powinien sie automat zachowywac bo jest to moj pierwszy i od samego poczatku jest tak a juz zrobilem nim okolo 30 tys. Jesli stoje w miejscu i chce gwaltownie ruszyc ze swiatel to nie mam zadnych problemow z tym czyli nie mam wrazenia ze sie slizga czy cos tylko jedeny mankament to to ze na 2 i 3 jak dochodzi do ok 2 tys to na 2 troszke spadna obroty na sekunde a na 3 spadna i zostaja.
ponizej jest link jak reaguje na ruszanie z miejsca ...co prawda troszke go przytrzymalem na hamulcu ale nie znacznie....

[ Dodano: 2014-05-15, 23:58 ]
co do sprawdzenia to juz szukam jakiegos warsztatu co robia asb ale tutaj w uk to albo wymieniaja na nowe albo czekaja az sie spieprzy i wtedy dopiero szukaja problemu. Szukam wlasnie jakiegos warsztatu do zaczynaja od diagnostyki ale narazie to jak ze swieca....

[ Dodano: 2014-05-16, 00:11 ]
link...



nakrecony na poczekaniu a ze mieszkam na gorce to bylo z gorki :)

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 16 maja 2014, 09:18

Nie wyglada jakby sie slizgal (jezdziesz z gorki wiec jest mniejsze obciazenie), szczerze mowiac tak zdalnie to nie potrafie Ci pomoc, przydaloby sie odczytac zawartosc sterownika (ale nie za pomoca VAS'a tylko diagnozy ZF'a) bo problem masz w sumie dosc dziwny, a zarazem ciekawy. Szczerze mowiac to poczatek, diagnoza + jazda probna, mimowolnie proba glikolowa i test sterownika hydraulicznego, to na poczatek co bym zrobil. Gdybym nic nie znalazl to niestety trzeba byloby wyrwac "chwasta" i rozebrac i szukac.

marmsn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 18 wrz 2013, 20:29
Lokalizacja: londyn

Post autor: marmsn » 16 maja 2014, 09:55

I właśnie tu pojawia się problem.... zrobiłem scan vagie i zero błędów.... ale nie chce dopuścić do sytuacji ze mi skrzynia padnie czy coś dlatego wolę zareagować wcześniej tylko problem w tym ze nie wiem jak... a teraz pytanie jak wygląda test sterownika hydraulicznego ? Czy do tej czynności nie trzeba "wydzierac chwasta "?:-)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 16 maja 2014, 11:23

marmsn pisze:zrobiłem scan vagie i zero błędów
To kompletnie o niczym nie świadczy! Trzeba odczytać konkretne parametry ze skrzyni podczas jej pracy... i zrób próbę glikolową, tak jak sugerowałem ja i kolega rafal_m...

marmsn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 18 wrz 2013, 20:29
Lokalizacja: londyn

Post autor: marmsn » 16 maja 2014, 15:35

No i umówiony na jutro na "cala diagnostykę "skrzyni i i napędu. Zobaczymy co zaoferują tzn. Fachowcy z audi dealers. Tylko cena za samą diagnostykę coś podejrzanie wysoka 450£!!?? I w dodatku samochód zatrzymują na ok.3dni.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 16 maja 2014, 18:30

marmsn pisze:I właśnie tu pojawia się problem.... zrobiłem scan vagie i zero błędów.... ale nie chce dopuścić do sytuacji ze mi skrzynia padnie czy coś dlatego wolę zareagować wcześniej tylko problem w tym ze nie wiem jak... a teraz pytanie jak wygląda test sterownika hydraulicznego ? Czy do tej czynności nie trzeba "wydzierac chwasta "?:-)
Diagnoza VW wielu rzeczy nie pokazuje, zeby nie bylo duzego odsetku gwarancji. Krotko mowiac diagnoza VW sporo faktow przemilcza... co wychodzi na diagnozie ZF'a... sa nawet skasowane bledy i kiedy byly skasowane ;)

Myslac nad tym przypadkiem, na mysl przychodza mi dwie opcje = problem w sterowniku hydraulicznym (elektrozaworki sie skonczyly / tudziez cale sterowanie jest juz zmeczone); masz nieszczelnosc na ktoryms sprzegle, dlatego przy wiekszym gazie jest okej.

marmsn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 18 wrz 2013, 20:29
Lokalizacja: londyn

Post autor: marmsn » 16 maja 2014, 23:32

czyli co ...vw /audi graja w hu..? przy diagnozach??to z twoich podpowiedzi wynika ze tak czy siak kapitalka skrzyni mnie czeka bo o wymianie raczej nie mysle gdyz kupujac druga tez nie wiadomo co sie kupi....

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 17 maja 2014, 07:39

marmsn pisze:czyli co ...vw /audi graja w hu..? przy diagnozach??to z twoich podpowiedzi wynika ze tak czy siak kapitalka skrzyni mnie czeka bo o wymianie raczej nie mysle gdyz kupujac druga tez nie wiadomo co sie kupi....
Wszyscy tak robia w dobie chinskich klonow wszystkiego

marmsn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 18 wrz 2013, 20:29
Lokalizacja: londyn

Post autor: marmsn » 20 maja 2014, 21:37

No i sie dowiedzialem....tak jak myslalem.... Madry brytyjczyk ale nie az tak.....auto odebrane i jedyne co sie dowiedzialem ze olej byl wymieniany bo podobno powinien byc przezroczysty czy czysty a jest czerwony ale bdb jakosci tak jakby mial 10 km przejechane. A ich czytanie bledow to masakra... poprostu podpial vaga i Mega sukces , nie ma bledow wiec dla nich jest wszystko idealnie a problemu dla nich nie ma wiec 450 poszlo w bloto........najwidoczniej bede musial tak jezdzic az bede w PL i tam chyba do SSOCHY podjechac...chyba ze ktos zna jakis dobrych specow z poludnia polski (podkarpacie , malopolska)

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 22 maja 2014, 11:54

marmsn pisze:No i sie dowiedzialem....tak jak myslalem.... Madry brytyjczyk ale nie az tak.....auto odebrane i jedyne co sie dowiedzialem ze olej byl wymieniany bo podobno powinien byc przezroczysty czy czysty a jest czerwony ale bdb jakosci tak jakby mial 10 km przejechane. A ich czytanie bledow to masakra... poprostu podpial vaga i Mega sukces , nie ma bledow wiec dla nich jest wszystko idealnie a problemu dla nich nie ma wiec 450 poszlo w bloto........najwidoczniej bede musial tak jezdzic az bede w PL i tam chyba do SSOCHY podjechac...chyba ze ktos zna jakis dobrych specow z poludnia polski (podkarpacie , malopolska)
Czerwony?
Oj to chyba nie jest dobry olej do tipa..

marmsn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 18 wrz 2013, 20:29
Lokalizacja: londyn

Post autor: marmsn » 22 maja 2014, 15:33

Bo czerwony? ? Juz sprawdziłem i jest kilkanaście marek ...producentów oleji i każdy ma inne kolory lecz pod te same specyfikacje. .. oczywiście tutaj może zacząć się dyskusja ze do tipa najlepiej ZF LONGLIFE 6 BĄDŹ 8 I TU TEŻ beda opinię o producentach. Ale suma suma sumarum przynajmniej sprawdził olej pochodzenie i jego stan zużycia ( o czym dowiedziałem się wczoraj listownie) ze olej jest jak w specyfikacja fabrycznych. A jakie to są to już inna kwestia.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 22 maja 2014, 15:52

Robert74 pisze:Czerwony?
Oj to chyba nie jest dobry olej do tipa..
Dokładnie tak... poniżej lista kolorów i rodzajów olejów od ZFa:

----------------------------------------------------------------------------
ZF Lifeguardfluid 6 G 055005A2 (żółty)
ZF Lifeguardfluid 6+ G 055162A2 (niebieski)
ZF Lifeguardfluid 8 G 060162A2 (zielony)
----------------------------------------------------------------------------

marmsn pisze:Juz sprawdziłem i jest kilkanaście marek ...producentów oleji i każdy ma inne kolory lecz pod te same specyfikacje. ..
Jesteś pewny w 100%, że piszą o 6HP19A i spełniają wszystkie wymogi producenta skrzyni - ZFa? Jeszcze niedawno nie było takowych, a Ty piszesz: 'kilkanaście marek'... <mysli>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl