Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] szarpanie przy zmianie biegów

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
miron1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 13 lip 2009, 18:37
Lokalizacja: Inowrocław

[ TIP+Q] szarpanie przy zmianie biegów

Post autor: miron1974 » 14 maja 2013, 02:11

witam
Od ok roku jeżdżę A6 2,7 TDI 180 KM quatro, skrzynia jak wyżej zaznaczyłem. Problemy ze skrzynią zaczęły się mniej więcej 3 miesiące temu, a konkretnie przy zmianie z 2 na 3 bieg i z 4 na 5 czuć wyraÂźne szarpnięcie. To samo jest przy redukcji z 6 na 5 i z 4 na 3. Przy czym trzeba dodać, że dzieje się to tym jak silnik jest już rozgrzany. Na zimnym przerzuca idealnie. Auto ma przejechane 185 tyś i tyle ma ,bo sprawdziłem. Olej w skrzyni wymieniłem ok pół roku temu w dobrej firmie w Poznaniu wraz z filtrem. Co do adaptacji skrzyni po wymianie to powiedzieli, że nie trzeba robić, więc nie zrobiłem. Po wymianie oleju wszystko śmigało jak należy, aż tu ok trzy miesiące temu w trakcie jazdy zaczęły się szarpnięcia. byłem wtedy przed wymianą płynu chłodzącego . Po jego wymianie jak ręką odjął wszystko ustało znów przerzucał jak należy. Choć nie widziałem związku pomiędzy wymianą płynu a ustaniem szarpania dałem sobie spokój. Aż tu ok dwa tygodnie temu znowu to samo zaczął szarpać przy zmianie biegów w taki sposób jak już wyżej opisałem. Pojechałem więc do ASO tam fachowcy stwierdzili, że mechatronika pada koszt przy zdaniu starego sterownika 10 000 kosmos. Dalej znalazłem w necie firmę, która zajmuje się regeneracją mechatroniki, pojechałem tam chłopaki rozebrali złożyli i klapa jak szarpało tal szarpie. Chwała im za to że nic nie wzięli . Dalej zadzwoniłem do Poznania do firmy , która zajmuje się remontami automatów tam fachowiec przez telefon powiedział mikropęknięcie wałka sprzęgłowego zrobimy ale za 4500 to już nie tak Âźle myślę sobie. już prawie umawiałem się na remont skrzyni aż tu wczoraj jadąc wolno nagle zaczęło mi dmuchać ciepłym powietrzem mimo, że miałem ustawione na 18 stopni. Dojechałem do znajomych posiedziałem tam trochę i jadąc z powrotem cud znowu przestało szarpać, biegi wchodziły płynnie wszystko jak w najlepszym porządku. I teraz moje pytanie czy to że przestało szarpać ma jakiś związek z sytuacją, która miała miejsce wczoraj ? to gorące powietrze itd ? Dzisiaj zadzwoniłem do ASO i mówię o tym co mi się przytrafiło na co oni to nie ma związku. Dalej dzwonię do gościa od mechatroniki a on w drugą stronę mówi, że jak skrzynia jest Âźle chłodzona to może to powodować takie objawy. I bądÂź tu mądry. Na kompie żadnych błędów. Na razie jest dobrze ale jak długo. Liczę na to że na tym forum jakaś mądra głowa podsunie ciekawą teorię. Wiem, że skrzynia jest chłodzona cieczą z obiegu chłodniczego silnika. Pytałem czy jest tam jakiś czujnik który mógłby nawalać w ASO powiedzieli że nie ma. Sam już nie wiem co się dzieje . Proszę o pomoc w rozwiązaniu tej zagadki.. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 14 maja 2013, 09:51

miron1974 pisze:Co do adaptacji skrzyni po wymianie to powiedzieli, że nie trzeba robić, więc nie zrobiłem.
No właśnie... a instrukcja ZF'a jest napisana tak z nudów <zalamka>

miron1974 pisze:aż tu ok trzy miesiące temu w trakcie jazdy zaczęły się szarpnięcia. byłem wtedy przed wymianą płynu chłodzącego
Nie wiem czy czytałeś moje wątki i wyjaśnienia odnośnie wymiany oleju w ASB, ale zawsze sugerowałem, zgodnie z tym co robi jeden z najlepszych serwisów w .pl, tzw. próbę glikolową, aby wykluczyć wewnętrzny przeciek z chłodnicy silnika, do chłodnicy olejowej... U mnie tak było i zaczęło się właśnie szarpnięciami, przeciąganiem itp. Na szczęście od razu pojechałem na zdiagnozowanie tego problemu i wyszło to, o czym wspomniałem, dzięki czemu obyło się bez strat własnych. Wystarczyła płukanka, nowy ORI olej, update sterowników (zmiana oleju na nowszy - zalecany), adaptacja... no i oczywiście wymiana chłodnicy.
Moim zdaniem każda wymiana oleju powinna się zaczynać tą procedurą, aby za krótki okres czasu nie okazało się, że olej znów jest do wymiany, a skrzynia, lub jej elementy, bezpowrotnie uszkodzone... i nie patrz na przebieg... u mnie się to zdarzyło przy ok. 70kkm...

miron1974 pisze:już prawie umawiałem się na remont skrzyni aż tu wczoraj jadąc wolno nagle zaczęło mi dmuchać ciepłym powietrzem mimo, że miałem ustawione na 18 stopni.
Tu raczej nie doszukiwałbym się związku przyczynowo skutkowego wspomnianych wcześniej problemów... zawory, lub jak kto woli 'cylinderki' klimatyzacji, do przeczyszczenia/wypolerowania. Jeśli to nie pomoże, to do wymiany cały zespół zaworowy, sterujący temperaturą w lewej i prawej strefie wewnątrz auta. Oczywiście przy założeniu, że były takie amplitudy pomiędzy lewą, a prawą stroną...

Coś więcej w tym temacie: a6-c6-czyszczenie-cylinderkow-klimy-vt27521.htm


Podsumowując:

Co ja bym zrobił na Twoim miejscu? Zaczął od najprostszych i najtańszych rzeczy, jak wspomniana 'próba glikolowa'. Odpowie to na pytanie, w jakiej kondycji jest olej. Dodatkowo, warto sprawdzić jego stan (ilość).


Mam nadzieję, że choć trochę Ci pomogłem i czekamy na pomysły innych... <okok>

miron1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 13 lip 2009, 18:37
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: miron1974 » 14 maja 2013, 22:19

Pomogłeś i to bardzo dzięki. Jestem z okolic Bydgoszczy czy w tym rejonie jest jakiś odpowiedni warsztat, w którym mógłbym przeprowadzić tą próbe i sprawdzić olej ?

[ Dodano: 2013-05-14, 22:23 ]
Jeszcze jedno przed wymianą płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym płyn był bardzo brudny zastanawiałem się wtedy dla czego . Być może był wymięszany z olejem ? Czy taka teoria ma sens ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja