Cześć,
Moja skrzynia często zmienia biegi z silnymi szarpnięciami i stukiem. Dokładnie tak samo jak w wątku tutaj: https://a6klub.pl/szarpanie-z-2-na-3-pr ... htm#924433 . Zdarzają się zmiany zupełnie niezauważalne, ale czasem słychać jakby ktoś młotkiem uderzył w podwozie. Dziś miałem okazję zajrzeć pod auto i zauważyłem, że wał ma luz kątowy oraz góra-dół. Nagrałem filmiki aby wam pokazać. Czy to normalny luz w Quattro? Porównałem sobie luz w napędzie Audi z Subaru Legacy Outback i tam luzy były znacznie mniejsze ( z tą różnicą, że wał miał krzyżak, a tu takowego nie widziałem). Link do filmów:
https://megawrzuta.pl/filesgroup/955862 ... 75486.html
[Tip+Q] Stuki i szarpanie - luz na wale
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Luz góra-dół może być tylko taki, na ile pozwala guma w podporze. Luz przód-tył jest normalny, bo wał jest zbudowany z trzech przegubów jak w półosiach. Natomiast nie powinno być luzu na środkowym przegubie. Łatwo go wyczuć chwytając jedną ręką przed, a drugą za podporą. Ruszając w przeciwne strony słychać głuche stukanie. Można to wyeliminować, ale na długo nie pomoże. Sam to przerabiałem jak remontowałem wał
. Stuk słychać tylko podczas ruszania w przód lub w tył. W czasie jazdy tego nie wyczujesz, bo wał jest praktycznie non stop naprężony (chyba, że zjeżdżasz z górki). Szarpanie w czasie jazdy, to niestety, ale skrzynia powoduje. U mnie jest podobny luz kątowy i szarpnięć nie mam. Jedynie czasami dość twardo skrzynia zmieni bieg z 2 na 3 lub odwrotnie, ale to już wina skrzyni, a dokładnie przebiegu jaki zrobiła (ok. 460 tysięcy km) bez remontu. Jedynie wymieniam olej
.


No u mnie słuchać stuki jak obracam wałem (tak jakby luz był w samej skrzyni lub moście) oraz jak szarpie nim góra-dół. Przód - tył wał nie ma luzów. Tak samo chwytając za podpora i przed nią nie da się obrócić części względem siebie. Mówisz, że nie powinno być luzu nad podporą ruszając jedną stronę w górę a druga w dół jednocześnie?