witam wszystkich serdecznie. Po krótce opiszę mój problem.
Od kilku miesięcy miałem problem z ślizgającym się sprzęgłem i falującymi obrotami od 1000-2000 obr. W związku z powyższym zdecydowałem się na wymianę konwertera i oleju w skrzyni. Po odebraniu samochodu z warsztatu obroty co prawda nie falowały i wszystko wydawać mogło by się że jest ok aż po przejechaniu ok 10km zauważyłem że sprzęgło nadal się ślizga i co gorsza przy dodawaniu gazu mniej więcej około 2000 tyś obrotów samochód wpada w silne wibracje. Ma ktoś pomysł co może powodować te wibracje i ślizganie sprzęgła? dodam jeszcze że np jak przytrzymam gazu na tyle żeby zmieniał bieg na około 3000 tyś obrotów to ze skrzyni wydobywa się dziwny dzwięk trwający około sekundy. ktoś coś poradzi?
[ Dodano: 2017-10-01, 14:22 ]
chciałbym dodać, że problem wibracji nie występuje dopóki silnik nie jest zagrzany. może zbieg okoliczności albo poprostu przez ten czas co zdąży sie nagrzać silnik to olej w skrzyni też się nagrzewa. w związku z tym przegóby chyba można wykluczyć. jeśli ktoś ma może jakieś spostrzeżenia to proszę o info. pozdrawiam
[ TIP+Q] ślizganie sprzęgła i silne drgania po wymianie konw
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Niech poprawią źle zregenerowany konwerter. Jeśli przed naprawą było tylko falowanie, a po wymianie również występują wibracje, to ewidentnie winny jest warsztat, który to robił.
[ Dodano: 2017-10-01, 15:02 ]
Jeśli można wiedzieć, gdzie robiłeś konwerter? Nie zdziwiłbym się, gdyby założono Ci używany konwerter, bo klient chciał mieć tanio
. Niestety, ale znam takie przypadki
.
[ Dodano: 2017-10-01, 15:02 ]
Jeśli można wiedzieć, gdzie robiłeś konwerter? Nie zdziwiłbym się, gdyby założono Ci używany konwerter, bo klient chciał mieć tanio


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie chce Cię martwić, ale przy statycznej wymianie oleju do skrzyni wchodzi ok. 5,5 litra oleju, który kosztuje ok. 80 zł za litr, więc 5,5*80 zł daje 440 zł. Przy wymianie konwertera wchodzi więcej, ponieważ jego też trzeba napełnić, a gdzie jeszcze uszczelka, filtr oraz robocizna. Na Twoim miejscu zmieniłbym olej na ZF Lifeguard Fluid 6. Zapytaj się ich jaki olej stosują.