Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] Skrzynia szarpie po wymianie oleju, przeciąga biegi

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
arek05123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 06 maja 2017, 17:02
Lokalizacja: Jarosław

[ TIP+Q] Skrzynia szarpie po wymianie oleju, przeciąga biegi

Post autor: arek05123 » 15 wrz 2017, 22:19

Witam
Skrzynia miała problemy, tryb awaryjny itd
Po wizycie u mechanika okazalo się że było mało oleju, filter cały zatkany + delikatne opiłki.
( wcześniej był robiony konwerter w styczniu w Wrocławiu i jest możliwość że wogle oleju filtru nie wymienili)
Mechanik zalał pierwszy olej z filtrem na płukanie na 200km, wszystko chodzilo jak nalezy
Teraz zalał docelowy olej z filtrem i skrzynia strasznie OSTRO, DRASTYCZNIE zmienia jak i redukuje biegi.
Dodatkowo przeciąga bieg 3, zmienia tak jak by dwa razy

Jakies rady ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 wrz 2017, 23:48

Jaki olej w ogóle zalałeś? Do Twojej skrzyni przeznaczony jest ZF Lifeguard Fluid 6. Po wymianie na bardzo czysty olej skrzynia ma prawo szarpać, ale z każdym kilometrem powinno być lepiej, aż skrzynia nauczy się nowych warunków. Jeśli nie, to niestety, ale musisz zrobić remont skrzyni :(.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 16 wrz 2017, 08:56

Jeśli za pracę odpowiadają zaworki i po zalaniu świeżym olejem syf który mógł wypłukać nowy olej może gdzieś przyblokował zaworki i stąd te szarpanie itd ja spróbowalbym odkręcenia tego elementu z zaworkami nie wiem dokładnie jak to się fachowo nazywa możliwe że "mechatronika" i ten element wyczyścił wtedy nie ma potrzeby rozbierania całej skrzyni i jej demontowania ale moge się mylić
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

arek05123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 06 maja 2017, 17:02
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: arek05123 » 16 wrz 2017, 13:04

mat1324 pisze:Jaki olej w ogóle zalałeś? Do Twojej skrzyni przeznaczony jest ZF Lifeguard Fluid 6.
Skąd pewność że ten olej ?

Wiem tyle że jest chyba żółty, nie wiem dokładnie jaki bo to mechanik zalewał.
tyle co widziałem to takie duże 20litrowe beczki, mówił że kupuje hurtowo i leje tylko ORY.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 wrz 2017, 13:14

Napisz ile zapłaciłeś za wymianę, to powiem Ci czy zalał oryginał :p. Producentem skrzyń tiptronic w C6 jest ZF i właśnie ten olej jest przeznaczony do skrzyni 6HP19. Jedynie w wersji poliftowej można zalać ZF Lifeguard Fluid 8, ale trzeba mieć najnowszy soft w skrzyni.

arek05123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 06 maja 2017, 17:02
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: arek05123 » 18 wrz 2017, 18:49

Olej był zalewany dwa razy, także i filter zostałdwa razy założony.
Pierwszy zestaw na płukanie drugi docelowy.

Gość ogólnie najlepszy w okolicy, robi same automaty kilkanaście lat.
Olej mówił że tylko Oryginalny zalewa.
Za cały pakiet ( po znajomości ) zapłaciłem 1200zł ( normalnie mówił że 1600zł by kasował.
Wcześniej przed tą awarią byłem umówiony na wymianę oleju i wychodziło bodajże 600zł + 100zł wymiana.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 wrz 2017, 19:01

Oryginału z ASO na pewno nie leje, ponieważ w serwisie litr kosztuje ok. 300 zł. Na 99% kupuje ZF Lfeguard Fluid 6 w dużych opakowaniach i wtedy za litr wychodzi ok. 70 zł. Do statycznej wymiany potrzeba ok. 5,5l oleju. Do tego trzeba doliczyć filtr i uszczelkę.

arek05123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 06 maja 2017, 17:02
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: arek05123 » 18 wrz 2017, 23:18

Miałdużą niebieską butelkę, około 15l.
Co do tego oleju, wart coś czy nie bardzo ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 wrz 2017, 09:53

Oryginał ZF lany jest w małe białe buteleczki (1 l), a większe opakowania wyglądają tak:

Obrazek.

Wydaję mi się, że koleś zalał Ci skrzynię takim olejem:

Obrazek

arek05123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 06 maja 2017, 17:02
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: arek05123 » 25 wrz 2017, 14:56

Czy to normalne że teraz szarpie skrzynią na zimnym ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 wrz 2017, 17:36

Jeśli zalał Ravenolem, to bardzo możliwe <uoee> . Sam pisałeś, że widziałeś dużą niebieską bulelkę...

arek05123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 06 maja 2017, 17:02
Lokalizacja: Jarosław

[ TIP+Q] Skrzynia szarpie na zimnym, głównie 2 i 3 bieg

Post autor: arek05123 » 31 paź 2017, 13:25

Witam
Skrzynia dziwnie zmienia biegi.
Zawsze na zimnym silniku jak ruszam bieg 2 i 3 strasznie szarpie.
Lub może inaczej, jak nie szarpnie to przeciągnie, tak jak by zmieni na dwa razy.
Sytuacja zawsze sie powtarza na zimnym silniku,
Co do cieplego silnika jak juz sie chwile jezdzi to zmienia lepiej, ale tez czasami szarpnie.

Ktoś miał podobną sytuacje czy moze to normalne za zimnym silniku ?

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2017-10-31, 17:19 ]
nie dubluj tematów!

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 paź 2017, 14:30

Na zimnym silniku skrzynia może trochę przeciągać, ale nie powinna szarpać. Z tego co kojarzę, to już poruszałeś ten temat i okazało się, że warsztat zalał Ci tani zamiennik. Zaproponowałem Ci wtedy zmianę oleju na ZF Lifeguard Fluid 6, ale chyba nadal tego nie zrobiłeś :).

Następnym razem pisz dalej w poprzednim wątku, a nie zakładaj drugiego <okok>.

arek05123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 06 maja 2017, 17:02
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: arek05123 » 31 paź 2017, 20:09

Szarpie zazwyczaj na 2 biegu, pierwsza zmiana jak tylko odpale i ruszę na zimnym silniku.
Póżniej jest juz ok

Zalał z tego co wiem ory ZF

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 paź 2017, 21:28

W takim razie wszystko jest <okok>. W skrzyni nie ma jeszcze wszędzie odpowiedniego ciśnienia ze względu na gęsty olej i pierwsze zmiany mogą być gwałtowniejsze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga