[A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie
Panowie szukam kogoś ogarniętego w tych sprawach kto mi zdiagnozuje co powoduje drgania. Szukam kogoś z wlkp lub dolnośląskiego ?
Wibracje mam tylko na rozgrzanym aucie. Na zimnym jest okej.
Przy cofaniu wibruje
przy skręconych koła i jeździe do przodu wibruje
przy prędkościach 60/70km/h słychać podobny dźwięk przy wibrowaniu i delikatnie wibruje
później przy 90km/h do 130km/h wibruje ale mocniej fotel pasażera jak i kanapa tylnia drga. Co jeszcze z moich obserwacji gdy jadę ok. 50km/h gdy chcę nagle przyspieszyć i uderzę w pedał gazu to słychać uderzenie w skrzyni, czasami ale nie zawsze dziwnie przerzuca biegi i tak jakby trochę przeciągnie i urwie np. z biegu 3/4 4/5 /5/6
gdy jadę ile fabryka dała skrzynia pracuje normalnie natomiast przy powolnym przyspieszaniu zaczyna się coś dziać. Sam nie wiem co może być przyczyną i od czego zacząć sprawdzanie także proszę o pomoc.
Wibracje mam tylko na rozgrzanym aucie. Na zimnym jest okej.
Przy cofaniu wibruje
przy skręconych koła i jeździe do przodu wibruje
przy prędkościach 60/70km/h słychać podobny dźwięk przy wibrowaniu i delikatnie wibruje
później przy 90km/h do 130km/h wibruje ale mocniej fotel pasażera jak i kanapa tylnia drga. Co jeszcze z moich obserwacji gdy jadę ok. 50km/h gdy chcę nagle przyspieszyć i uderzę w pedał gazu to słychać uderzenie w skrzyni, czasami ale nie zawsze dziwnie przerzuca biegi i tak jakby trochę przeciągnie i urwie np. z biegu 3/4 4/5 /5/6
gdy jadę ile fabryka dała skrzynia pracuje normalnie natomiast przy powolnym przyspieszaniu zaczyna się coś dziać. Sam nie wiem co może być przyczyną i od czego zacząć sprawdzanie także proszę o pomoc.
project by dziii
Witam. U mnie również drgania przy ostrym skręcie ale tylko w lewo i tarka w lewym kole ( drgania przypominaja tarcie kola z przerywanym bierznikiem o rame w rowerze ) czesto przy zmianie z R na D i ruszaniu lewe kolo jakby sie sliznie z 3 centy zanim auto ruszy( takie odczucie ) a6 c6 3.0 tdi quattro opony 245/40 r18 co to moze byc ?
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
W moim A6 C6 przy dynamicznym ruszeniu i skręconych kołach też słychać ząbkowanie. To samo miałem w A4 B5 gdzie wymieniłem wszystko, podporę wału, łączniki wału, zawieszenie dyfra, przeguby itp. Nie pomogło, ten typ ma tak mieć. Torsen jest uszkodzony jak przy jeździe prosto czuć drgania albo na zakręcie przy 100 na godzine pojawiające się dragania bez powodu to właśnie wina torsena. Nie mniej jednak jak ktoś wie na 100% co to jest w tym Quattro że tak ma to z chęcią poczytam 

Torsen
Ja mialem takie objawy przy parkowaniu ,uszkodzony byl torsen ,zrobil sie luz na zebatkach i z oleju zrobila sie smola,po wymianie problemu nie ma.przy wyzszych predkosciach od 20 do gory nic nie bylo czuc .tylko na skreconych kolach.uczucie takie jakby sie kola uslizgiwalysystem616 pisze:Witam. U mnie również drgania przy ostrym skręcie ale tylko w lewo i tarka w lewym kole ( drgania przypominaja tarcie kola z przerywanym bierznikiem o rame w rowerze ) czesto przy zmianie z R na D i ruszaniu lewe kolo jakby sie sliznie z 3 centy zanim auto ruszy( takie odczucie ) a6 c6 3.0 tdi quattro opony 245/40 r18 co to moze byc ?
Proponuje wam na pocztek sprawdzic jaki macie stan oleju i czy nie jest juz smola
Olej w torsenie
Mam nadzieję że nie zalałeś torsen tym samym olejem co asb?mat694 pisze:Wymieniłem olej w skrzyni a co za tym idzie to i w torsenie. Jak ręką odjął.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 284
- Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
dobra Panowie a jaki olej do torsena zapodać?
[ Dodano: 2017-05-12, 20:46 ]
I jeszcze jedno, czy ktoś z Was posiada C6 z quattro OD NOWOŚCI? Czy tak to wyglądało po zakupie? Bo śmiem uważać, że nie. Widocznie cały "nieśmiertelny" torsen okazał się niezbyt mocnym ogniwem naszego napędu 4x4 (a bynajmniej ten montowany między innymi w naszych C6)
[ Dodano: 2017-05-12, 20:46 ]
I jeszcze jedno, czy ktoś z Was posiada C6 z quattro OD NOWOŚCI? Czy tak to wyglądało po zakupie? Bo śmiem uważać, że nie. Widocznie cały "nieśmiertelny" torsen okazał się niezbyt mocnym ogniwem naszego napędu 4x4 (a bynajmniej ten montowany między innymi w naszych C6)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Do torsenu należy wlać olej o numerze G 055 145, którego litr w ASO kosztuje ok. 460 zł, a potrzeba ok. 0,5 litra. Niedawno wymieniałem olej w dyfrach oraz torsenie i powiem szczerze, że warto wydać kasę na oleje, ponieważ po wymianie jest
. Drgania z napędu znikają i można bez problemu manewrować na parkingu
. Nie wiem jak jest po wymianie z wykorzystaniem zamienników. Zresztą przeczytaj mój post << link >>.
W fabrycznej C6 nie ma tego problemu, ponieważ torsen jest nowy oraz olej, w którym jest zanurzony. Z biegiem przejechanych kilometrów olej przestaje odpowiednio smarować torsen i ten zaczyna się zużywać, czego skutkiem są drgnia, przeskakiwanie, tarcie podczas ruszania na skręconych kołach. Dopóki w oleju nie ma opiłków, to wymiana oleju jest w stanie pomóc.


W fabrycznej C6 nie ma tego problemu, ponieważ torsen jest nowy oraz olej, w którym jest zanurzony. Z biegiem przejechanych kilometrów olej przestaje odpowiednio smarować torsen i ten zaczyna się zużywać, czego skutkiem są drgnia, przeskakiwanie, tarcie podczas ruszania na skręconych kołach. Dopóki w oleju nie ma opiłków, to wymiana oleju jest w stanie pomóc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Opcja numer 1: odkręcenie wału i pokrywy obudowy torsenu oraz jego wyjęcie. Przy okazji oczywiście wyleci cały olej. Po złożeniu wszystkiego z powrotem należy wlać olej przez korek.
Opcja numer 2: odkręcenie korka wlewowego i odessanie całego oleju za pomocą wężyka i pompki. Potem wystarczy wlać tylko nowy olej.
Jak wymieniałem olej w torsenie, to oczywiście zastosowałem metodę numer 2
.
Opcja numer 2: odkręcenie korka wlewowego i odessanie całego oleju za pomocą wężyka i pompki. Potem wystarczy wlać tylko nowy olej.
Jak wymieniałem olej w torsenie, to oczywiście zastosowałem metodę numer 2

Przez wielu obalano mity rozwalenia toresnu w audi jak pokazują fakty rzeczywistość jest całkiem inna. Dobrze, że po długi zmagania i nie kończenie tanich zmaganiach udało się choć w kilku przypadka na kierunkować innych na sprawdzenie oleju w torsenie lub choć wskazanie przyczyny drgań.
project by dziii