[ TIP+Q] Quattro dołączane automatycznie czy stałe
[ TIP+Q] Quattro dołączane automatycznie czy stałe
Witam zakupiłem audi a6 c6 3.0 TDI V6 silnik BMK 224 KM. Interesuje mnie w nim napęd Quattro czy jest on dołączany automatycznie czy stały nigdzie w doc nie mogę znaleźć info na ten temat czy można to jakoś indywidualnie sprawdzić ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie napisałem, że napęd jest symetryczny
. Wszystko zależy od torsena i jego proporcji kół zębatych. Jeśli kolega Inter pierwszy raz ma quattro, to już więcej nie będzie chciał ośki
. Niektórzy mówią, że napęd na cztery koła potrzebny jest tylko zimą
. Chyba nie jeździli z quattro trochę szybciej w zakrętach
.




-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
Napisałem że to nie jest 50/50 żeby potem właściciel psów nie wieszał na napędzie Q. Sam z doświadczenia wiem że nie ma co do końca ufać quattro...podstawa to dobre opony, i nie mówię tu tylko o marce ale też o wysokości bieżnika. Zimą, na oponach, moim zdaniem na 3+ , postawiło mnie bokiem, przy prędkości około 10-15 km/h... chyba w przypadku c6 to 70/30 tak mi się wydaje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W A6 C6 rozkład jest 40/60 (przód/tył) przy jeździe bez poślizgu żadnej z osi. Jeśli chodzi o obracanie bokiem, pamiętaj, że to auto waży blisko 2 tony
. Obraca tylko na bardzo śliskiej powierzchni (np. lód na parkingu) podczas gwałtownego ruszania, ale głównie wtedy, gdy kierowca nie ma żadnej wyobraźni
. Taką masę ciężko jest wyprowadzić z równowagi, ale gdy to zrobisz, to ciężko to opanować (fizyki nie oszukasz
). Gdy auto zaczyna uciekać wystarczy odpuścić gaz i w ciągu sekundy zaczyna odzyskiwać przyczepność. Ten sposób działa tylko przy niskich prędkościach, przy większych nawet najgłębszy bieżnik Ci nie pomoże.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Mając porządne szerokie opony o dość niskim profilu, które bardzo dobrze kleją, to w zakrętach jedziesz jak po szynach. Przy węższych oponach, które muszą mieć wyższy profil, aby zachować odpowiedni obwód, podczas szybszego pokonywania zakrętu odczuwalne jest pływanie za sprawą wysokiego boku opony
.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W wersji przed liftem jest 50:50, a wersja po lifcie ma inny torsen i jest 40:60. Elektronika w żaden sposób nie ingeruje w napęd. Jest to samoblokujący się dyfer (szczegóły na youtube). W nowszych wersjach quattro ingeruje tylko hamulec danego koła, ponieważ jeśli cała oś zawiśnie w powietrzu, to auto nie ruszy (zasada działania torsena). Dlatego jedno koło jest przyhamowane (udawana przyczepność) i moc jest przenoszona na drugą oś. Takie małe oszustwo, ale w 99,99% jest to napęd czysto mechaniczny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice