Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Przekaźnik sterownika tiptronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
GBH
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 15 sty 2017, 22:58
Lokalizacja: Grd.

Przekaźnik sterownika tiptronic

Post autor: GBH » 10 cze 2018, 15:05

Witam. Pytanię kieruję do fachowców czy wiecie który przekaźnik odpowiada za dostarczenie napięcia do sterownika skrzyni 6hp19? Z góry dziękuję za odpowiedź.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 cze 2018, 15:19

Według schematu zasilanie idzie od dwóch bezpieczników, ale jeden z nich odpowiedzialny jest również za przepływkę i przełącznik wstecznego światła. Ten drugi jest w podszybiu po stronie kierowcy i ma numer 10 oraz jest 10A.

GBH
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 15 sty 2017, 22:58
Lokalizacja: Grd.

Post autor: GBH » 10 cze 2018, 17:20

Mat1324 Bardzo Ci dziękuję a wiesz gdzie znajduję się ten od przepływki i wstecznego? I jeszcze dziwna sprawa bo na tym bezpieczniku 10 mam bardzo niskie napięcie dochodzące rzendu 2 voltów co może być nie tak? Silnik nie odpala i ecu nie widzi wybieraka w jakiej jest pozycji pewnie dlatego nie moze odpalić. Auto stało miesiąc w suchym dobrze wentylowanym garażu i czekało na wymianę nastawnika. Poszedłem odpalić żeby sobie pochodził a tu parking brake malfunction i brak połączenia ze sterem tipa :shock: Czyszczę wszystkie wiązki i sprawdzam po kolei ale to trochę zajmie. Czy jest możliwe ,że sterownik piardł? Adela jeździła jak marzenie zero probÄşemów ze skrzynią nawet nie wiadomo było kiedy biegi przerzuca tak ładnie wchodziły i nigdy przedtem nie było problemów. Ma najechane 170kk i przebieg orginalny auto norweskei z pełną dokumentacją potwierdzoną w tutejszym Statensvegvesen. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 cze 2018, 17:26

Ten od przepływki znajduje się z lewej strony deski rozdzielczej i ma numer 31. Zasilanie drugiego sprawdzę później (ok. 20-21).

GBH
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 15 sty 2017, 22:58
Lokalizacja: Grd.

Post autor: GBH » 10 cze 2018, 20:39

Ok. Super, dzięki.

[ Dodano: 2018-06-10, 20:39 ]
Sprawdzałem napięcie teraz i wychodzi 0,6 V na bezpieczniku 10 reszta po 12V mało tego aku dobre sprawdzane naładowane a na fisie komunikat że słaba bateria? Ręce opadają i mam załamkę. Skąd biegnie zasilanie do sterownika skrzyni na ten bezpiecznik 10 czerwono-różowy przewód,wiesz może?Parking brake malfunction zaciski chodzą przewody całe czyżby sterownik siadł? I czy może on powodować spadek napięci na zasilanie stera od skrzyni? Pozatym doszedł błąd ABS . Postaram sie jutro wrzucić wszystkie błędy jakie się pojawiły. Za udzielenie pomocy jestem nawet w stanie zrekompensować sie finansowo w jakiś ustalony sposób. Potrzebóje samochód a tu lipa.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 cze 2018, 21:17

Czerwono-różowy przewód idzie do sterownika skrzyni, więc na nim nie będzie napięcia. Musiałbym zobaczyć czy jest napięcie na drugiej nóżce bezpiecznika. Włącz zapłon, ponieważ może się tam nie pojawiać napięcie.

GBH
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 15 sty 2017, 22:58
Lokalizacja: Grd.

Post autor: GBH » 10 cze 2018, 21:24

Ale on przecież idzie przez bezpiecznik 10A to musi być zasilanie na nim . Wszystkie mierzyłem w tej skrzynce i mają po 12V tylko ten ma 0,6Vto raczej za mało dla sterownika? I wszystkie mierzyłem na włączonym zapłonie. Chodzi o przewód który idzie do bezpiecznika nr 10 skąd on idzie bo drugi czerwony idzie do sterownika. Może wiesz skąd można ściągnąć schemat instalacji elekt.do c6?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 cze 2018, 21:29

bezp. 10 ma jest zasilany stałym plusem z wiązki komory silnika - w tej puszcze po stronie kierowcy powinny być śrubki ze stałym plusem , właśnie stamtąd powienien iść kabel czerwony na jedną z nózek bezp.10

[ Dodano: 2018-06-10, 21:29 ]
schematy to najlepiej ELSAwin w sieci poszukać

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 cze 2018, 21:33

Tak jak napisał bendzji, z głównej wiązki idzie czerwony przewód na bezpiecznik 10, z którego wychodzi czerwono-różowy idący do sterownika skrzyni.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 cze 2018, 21:38

I tam powinien być stały plus jak pisałem wcześniej <okok>

GBH
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 15 sty 2017, 22:58
Lokalizacja: Grd.

Post autor: GBH » 10 cze 2018, 22:13

Ok sprawdzę to a jakie na nim powinno być napięcie chyba 12V ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 cze 2018, 22:14

no takie jak na akumulatorze ;)

GBH
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 15 sty 2017, 22:58
Lokalizacja: Grd.

Post autor: GBH » 10 cze 2018, 22:31

Byłem zerknąć jest tam gruby czerwony przewód przykręcony to jest stały plus. Przewody od bezpiecznika idą w jednej wiąsce do komory silnika żaden nie jest bezpośrednio połączony ze stałym plusem i teraz skoro czerwono-różowy idzie do skrzyni to z czym łączy się czerwony bo już głupi jestem naprawdę. Coś kradnie prąd z tego przewodu albo jestprzerwany jak to sprawdzić? Błagam o pomoc <beczy> <beczy>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 cze 2018, 22:34

Po kolei :).

Stały plus +12V -> czerwony przewód -> bezpiecznik 10 -> czerwono-różowy przewód -> sterownik skrzyni (14 pin we wtyczce)

W którym miejscu nie masz napięcia?

GBH
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 15 sty 2017, 22:58
Lokalizacja: Grd.

Post autor: GBH » 10 cze 2018, 22:45

Czyli one muszą się łączyć (te czerwone) gdzieś w komorze silnika bo w skrzynce się nie łączą idą w dwóch osobnych wiązkach. Napięcie jest 0,6V (czyli go nie ma) na bezpieczniku nr10 na wejściu i na wyjściu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl