przeguby wewnętrzne stukają
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
przeguby wewnętrzne stukają
Witam,
od początku wyczuwałem delikatne szarpania i uderzenia podczas łagodnego przyspieszania (do ok. 1500 obrotów). Początkowo myślałem, że winna jest ASB, ale po diagnozie w serwisie skrzyń, mechanik stwierdził, że jest w bardzo dobrym stanie, tylko czuć luz na półosiach. Z racji tego, że w czasie skręcania nie słychać hałasów, przeguby zewnętrzne są w porządku. Wczoraj pojechałem do mechanika sprawdzić wewnętrzne. Chwyciłem za przednią półoś i podczas obracania było słychać stukanie i wyczuwalny luz. Na drugiej to samo. I teraz pytanie. Czy można dostać same przeguby wewnętrzne (opis auta obok), czy tylko serwis? Ktoś już przerabiał ten temat?
od początku wyczuwałem delikatne szarpania i uderzenia podczas łagodnego przyspieszania (do ok. 1500 obrotów). Początkowo myślałem, że winna jest ASB, ale po diagnozie w serwisie skrzyń, mechanik stwierdził, że jest w bardzo dobrym stanie, tylko czuć luz na półosiach. Z racji tego, że w czasie skręcania nie słychać hałasów, przeguby zewnętrzne są w porządku. Wczoraj pojechałem do mechanika sprawdzić wewnętrzne. Chwyciłem za przednią półoś i podczas obracania było słychać stukanie i wyczuwalny luz. Na drugiej to samo. I teraz pytanie. Czy można dostać same przeguby wewnętrzne (opis auta obok), czy tylko serwis? Ktoś już przerabiał ten temat?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Podczas przyspieszania całe auta wibruje, potem jest już mniej więcej dobrze. Ale jak ruszałem półosiami to słychać było stukanie i luz na nich.
Dodano: 2015-09-29, 09:18
Na kierownicy również czuć wibracje mimo, że koła zostały wyważone. Inna kwestiajest take, że mam opony 245/40/18, ale to nie powód do wibracji. Dlatego obstawiam przeguby wewnętrzne.
Dodano: 2015-09-29, 09:18
Na kierownicy również czuć wibracje mimo, że koła zostały wyważone. Inna kwestiajest take, że mam opony 245/40/18, ale to nie powód do wibracji. Dlatego obstawiam przeguby wewnętrzne.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Zamówiłem już przeguby w ASO (tylko tam dostępne), jeśli u nich wymienię będę miał połowę taniej, bo stare zabierają. Najpierw poproszę ich o sprawdzenie czy to w ogóle są przeguby. Według mojego mechanika nie powinno być tam luzu, to powoduje wibracje na niskich obrotach. Jak byłem wymieniać olej w skrzyni biegów, to stwierdzili również, że luz jest na półosiach, ponieważ skrzynia jest w bardzo dobrym stanie (po jeździe próbnej). Skrzynia zmienia biegi gładko, jedynie podczas łagodnego przyspieszania i odpuszczania gazu czuć wibracje., tak jakby półosie się cofały.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wstępnie niecałe 890 zł za stronę. Umówiony jestem w ASO na wtorek rano. Po rabacie będzie trochę mniej. Trochę boli cena, bo razy dwa
. Przy okazji wymieniam też czujnik temperatury spalin (ten przed filtrem). Oczywiście również niedostępny poza ASO, a używanego nie chcę, bo może być w tym samym stanie co mój. A co mi po tym, że go wyczyszczą i się błyszczy.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
To jest cena za sam przegub wewnętrzny, niestety. Jak nie zostawię im starych, to cena wynosi 1900 zł za sztukę. Za przełożenie nie wiem, nie pytałem. Ile wezmą to wezmą. Prowadzę firmę i mam dość spory dochód, a za mało kosztów. Jak mam płacić podatek, to wolę zrobić sobie za to autko. I tak muszę wydać kasę i tak. Czujnik koszt 'tylko' 499,92 zł, prawie jak za darmo
. Zostały mi tylko te przeguby i czujnik, a tak poza tym, to auto jak z fabryki.

Ostatnio zmieniony 02 paź 2015, 23:20 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Tylko teraz jest problem przy zamawianiu części w ASO, ponieważ czekasz albo dzień albo dwa tygodnie
. Jakaś modernizacja systemu dostaw, ale szczerze jest gorzej niż było wcześniej. Zewnętrzne przeguby są jeszcze ok. Ogólnie to w mojej okolicy trudno o dobrego mechanika, dlatego wolę zapłacić trochę więcej, ale na 99% wiem, że jest zrobione jak być powinno.
Dodano: 2015-10-07, 19:15
Przeguby wymienione w ASO - koszt 2500 zł z robicizną i rabatem
. Przy okazji okazało się, że miałem koniec klocków z przodu, też wymieniłem. Z racji tego, że mieli wszystko rozebrane koszt wymiany klocków był mniejszy. Tak przy okazji to przebuby i tak długo wytrzymały, mimo że samochód młody to na liczniku jest 250 kkm.

Dodano: 2015-10-07, 19:15
Przeguby wymienione w ASO - koszt 2500 zł z robicizną i rabatem

Ostatnio zmieniony 18 paź 2015, 00:40 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Niestety, ale po wymianie przegubów, zostały minimalne, ale wyczuwalne drgania, lecz jest lepiej niż było. Wydaje mi się, że przez wibracje uszkodziły się poduszki silnika lub/i skrzyni. Wiadomo, że przeguby nie uszkadzają się z dnia na dzień, to trwało dłuższy czas. Komputer nie zgłasza jeszcze błędu, ale nie wiem czy każda poduszka jest monitorowana. Wtryski są w dobrym stanie, olej i filtry wymienione. Drgania występują przy delikatnym przyspieszaniu do 1200 obrotów oraz przy odpuszczeniu gazu. Przy wyższej prędkości tzn. 120-140 km/h czuć wibracje podczas przyspieszania i odpuszczania gazu. Przy tych prędkościach winne mogą być opony, ale przy 30 km/h już raczej nie. Co jeszcze warto sprawdzić? Zaznaczam, że wystarczy tylko minimalnie dotknąć gazu i już występują drgania. Na postoju też czuć wibracje, ale mniej. Co do luzu, to nie powinno go być. U mnie można było ruszać półosią do przodu i do tyłu, także luz był spory.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szkocja
A czy do 1200 obrotow I w przedziale 120-140 km/h jak nie przyspieszasz to tez masz wibracje czy ustaja? Na ktorym biegu przyspieszasz do 1200 obrotow?
Czy wtryski miales sprawdzone na stole, czy tylko na odczycie?
U mnie 2 tygodnie temu wymienili dwumase I kompletne sprzeglo a wibracje pozostaly podczas przyspieszania. Bede chyba musial wymienic cala oske, a jak to nie pomoze wyciagnac wtryski( jak znajde jakis warsztat na polnocy Szkocji!) Pozostanie mi jeszce rozrzad przed marcem I przy okazji sprawdze pompe oleju!
Czy wtryski miales sprawdzone na stole, czy tylko na odczycie?
U mnie 2 tygodnie temu wymienili dwumase I kompletne sprzeglo a wibracje pozostaly podczas przyspieszania. Bede chyba musial wymienic cala oske, a jak to nie pomoze wyciagnac wtryski( jak znajde jakis warsztat na polnocy Szkocji!) Pozostanie mi jeszce rozrzad przed marcem I przy okazji sprawdze pompe oleju!