[ TIP+Q] Problem ze skrzynią - uderzenia przy zmianie biegów
[ TIP+Q] Problem ze skrzynią - uderzenia przy zmianie biegów
Witam, mam od dwuch tyg borykam się z problemem uderzeń przy zmianie biegów zarówno przy przyspieszaniu jak i redukcji, dzieje się tak przy rozgrzanym oleju, nie zależnie od temp. Zmiana z P-D-R odbywa się płynie . Kopię najbardziej na niskich obrotach, luzów w zawieszeniu wale itd brak, nie wiem czy olej był kiedyś zmieniany. Brak błędów silnika i skrzyni. Do tego wydaje mi się że na postoju po wrzuceniu biegu skrzynia głośniej pracuje.
Przydatna mi będzie bardzo informacja jaki powinienem mieć olej ponieważ autem jestem w Holandii i brak tu specjalistów od skrzyń .
Jutro sprawdzę stan oleju
Audi A6 C6 quattro 2006 modelowo 2.7 bpp 270tys przebiegu, wlepka w bagażniku wskazuje na HNN, HXM, Vin WAUZZZ4F76N079529
Dziękuję z góry z jakiekolwiek info
Przydatna mi będzie bardzo informacja jaki powinienem mieć olej ponieważ autem jestem w Holandii i brak tu specjalistów od skrzyń .
Jutro sprawdzę stan oleju
Audi A6 C6 quattro 2006 modelowo 2.7 bpp 270tys przebiegu, wlepka w bagażniku wskazuje na HNN, HXM, Vin WAUZZZ4F76N079529
Dziękuję z góry z jakiekolwiek info
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Respect, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Olej do wymiany oraz wykasowanie adaptacji i będzie
. Jeśli masz VCDSa, to zrobisz wszystko sam. Zamów sobie części z Polski, to zamkniesz się w okolicach 1100 zł z przesyłkami.
[ Dodano: 2018-10-19, 13:50 ]
Najlepiej jest kupić gotowy zestaw do wymiany, w którym jest wszystko co potrzebne, włącznie z korkami, śrubami i uszczelkami. Jak chcesz, to mogę podać co i jak.

[ Dodano: 2018-10-19, 13:50 ]
Najlepiej jest kupić gotowy zestaw do wymiany, w którym jest wszystko co potrzebne, włącznie z korkami, śrubami i uszczelkami. Jak chcesz, to mogę podać co i jak.
Jak możesz podać mi jaki powinien być olej w tej skrzyni to będę wdzięczny , niestety nie mam vcdsa , mam tylko kabel vag kkl, i wspomagam się interfejsem Delphi który mnie trochę ogranicza ale temp oleju w skrzyni akurat mogę sprawdzic, następny problem to kanał ale do polski jadę dopiero w grudniu więc coś się wymyśli
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Pamiętaj, że olej sprawdza się na odpalonym silniku, bo inaczej zleci sporo oleju po odkręceniu korka wlewowego.
Masz dwie opcje:
- kupno gotowego zestawu z oleje (ZF 1071.298.027) i robisz wymianę,
- kupno gotowego zestawu bez oleju (ZF 1071.298.039 ), który dokupujesz osobno (ZF Lifeguard Fluid 6 lub droższa opcja ZF Lifeguard Fluid 8) i robisz podwójną wymianę (pierwsza z filtrem, a druga sam olej).
Za każdym razem warto (z naciskiej na trzeba) wykonać ponowną adaptację albo zaktualizować soft w skrzyni. Oba zestawy są przygotowane przez ZFa, czyli producenta skrzyni. Różnią się tylko olejem, jest lub go nie ma
. W zestawie z olejem jest go 7 litrów, a do wymiany potrzeba 5,5 litra, więc trochę zostanie i nie będzie użyte. Dlatego lepiej jest kupić zestaw bez oleju i zamówić go osobno, np. 10 litrów i wykonać podwójną wymianę (druga np. po 1000-1500 km).
Masz dwie opcje:
- kupno gotowego zestawu z oleje (ZF 1071.298.027) i robisz wymianę,
- kupno gotowego zestawu bez oleju (ZF 1071.298.039 ), który dokupujesz osobno (ZF Lifeguard Fluid 6 lub droższa opcja ZF Lifeguard Fluid 8) i robisz podwójną wymianę (pierwsza z filtrem, a druga sam olej).
Za każdym razem warto (z naciskiej na trzeba) wykonać ponowną adaptację albo zaktualizować soft w skrzyni. Oba zestawy są przygotowane przez ZFa, czyli producenta skrzyni. Różnią się tylko olejem, jest lub go nie ma

Witam
Zakupiłem audi a6 c6 3.0 TDI Q z tiptronikiem jakiś 3 miesiące temu został wymieniony dynamicznie olej w skrzyni został zalany Rowe czy ktoś może mi powiedzieć czy został wlany dobry olej ponieważ od miesiąca mam problem ze skrzynia wchodzi w tryb awaryjny i są częste uderzenia przy zmianie biegów
Byłem w piątek na przeglądzie i diagnosta jak wszedł pod auto stwierdził ze prawdo podobnie uszczelniacze puściły ponieważ Był widoczny olej na misce tak jak by go wyrzuciło osobiście tego noe widziałem wiedz ciężko mo jest powiedzieć czy to uszczelka na misce czy uszczelniacze
Czasami mam tak jak wrzucę R czy D wyrzuca bieg obroty rosną a autko stoi w miejscu ale po zmianie na R i spowrotem na D auto rusza bardzo mocno
Zauważyłem tez pod czas jazdy jak daje jej gazu czuć i widać po obrotach ze rosną i po chwili tak jak by dopiero bieg wskoczył zaczyna ciągnąć
Czasami przy ruszaniu skrzynia rusza z 2/3 Przy zmianie z 4/5 czasami jest uderzenie i to dosyć mocne tak samo jak i z 2/3
Czy ktoś miał taki problem proszę o pomoc
Pozdrawiam
[ Dodano: 2019-01-06, 05:04 ]
Autko jest z 2005 roku Avant z Listopada
[ Dodano: 2019-01-06, 05:08 ]
Skrzynia wchodzi w stan awaryjny ale po wyłączeniu zapłonu jest już wszystko wporzadku
Za wymianę zapłaciłem około 3tys miska została wymoeniona i olej z tego co wiem bo nie miałem okazji być osobiście w warsztacie przy wymianie
Zakupiłem audi a6 c6 3.0 TDI Q z tiptronikiem jakiś 3 miesiące temu został wymieniony dynamicznie olej w skrzyni został zalany Rowe czy ktoś może mi powiedzieć czy został wlany dobry olej ponieważ od miesiąca mam problem ze skrzynia wchodzi w tryb awaryjny i są częste uderzenia przy zmianie biegów
Byłem w piątek na przeglądzie i diagnosta jak wszedł pod auto stwierdził ze prawdo podobnie uszczelniacze puściły ponieważ Był widoczny olej na misce tak jak by go wyrzuciło osobiście tego noe widziałem wiedz ciężko mo jest powiedzieć czy to uszczelka na misce czy uszczelniacze
Czasami mam tak jak wrzucę R czy D wyrzuca bieg obroty rosną a autko stoi w miejscu ale po zmianie na R i spowrotem na D auto rusza bardzo mocno
Zauważyłem tez pod czas jazdy jak daje jej gazu czuć i widać po obrotach ze rosną i po chwili tak jak by dopiero bieg wskoczył zaczyna ciągnąć
Czasami przy ruszaniu skrzynia rusza z 2/3 Przy zmianie z 4/5 czasami jest uderzenie i to dosyć mocne tak samo jak i z 2/3
Czy ktoś miał taki problem proszę o pomoc
Pozdrawiam
[ Dodano: 2019-01-06, 05:04 ]
Autko jest z 2005 roku Avant z Listopada
[ Dodano: 2019-01-06, 05:08 ]
Skrzynia wchodzi w stan awaryjny ale po wyłączeniu zapłonu jest już wszystko wporzadku
Za wymianę zapłaciłem około 3tys miska została wymoeniona i olej z tego co wiem bo nie miałem okazji być osobiście w warsztacie przy wymianie
Jack🐵🙈🙉
Nie pomyliłem kwoty co do skrzyń jestem zielony pierwszy raz mam automat posłuchałem się rodziny ale tak to już jest z rodzina wychodzi na to ze więcej zapłaciłem niż u obcego
Ale jestem pewny ze noe została przeprowadzona adaptacja skrzyni czy to ma jakieś znaczenie ?
Ale jestem pewny ze noe została przeprowadzona adaptacja skrzyni czy to ma jakieś znaczenie ?
Jack🐵🙈🙉
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Zawsze możesz spróbować - na pewno adaptacja nie zaszkodzi.
Ja u siebie pierwszy raz zmieniłem olej w TIP po zakupie, na liczniku było wtedy około 210000 km.
Z tego co sprawdzałem historię w serwisie nikt w niej wcześniej oleju nie wymieniał.
Wymiana odbyła się statycznie. Adaptacji skrzyni nie robiłem, ale przy następnej wymianie pewnie zrobię.
Następną wymianę planuję zrobić wcześniej niż po 60000km, tak mi nawet polecił człowiek który wymieniał skrzynię. Powiedział żeby przejechać tak max. 30000km i przyjechać do Niego na wymianę, a już następnym razem normalnie za 60000km.
Ja u siebie pierwszy raz zmieniłem olej w TIP po zakupie, na liczniku było wtedy około 210000 km.
Z tego co sprawdzałem historię w serwisie nikt w niej wcześniej oleju nie wymieniał.
Wymiana odbyła się statycznie. Adaptacji skrzyni nie robiłem, ale przy następnej wymianie pewnie zrobię.
Następną wymianę planuję zrobić wcześniej niż po 60000km, tak mi nawet polecił człowiek który wymieniał skrzynię. Powiedział żeby przejechać tak max. 30000km i przyjechać do Niego na wymianę, a już następnym razem normalnie za 60000km.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nieźle Cię ktoś wyru**ł
. Zalali Ci pewnie Ravenol, który nie jest zalecany do tej skrzyni i dodatkowo zrobili to dynamicznie, więc wymienili cały olej. Do tej skrzyni zalecany jest ZF Lifeguard Fluid 6 lub 8. Adaptacja nic nie da, ponieważ to olej jest przyczyną tego, a nie sterowanie.
[ Dodano: 2019-01-06, 15:01 ]
Wymiana statyczna kosztuje ok. 1200 zł, a dynamicznie góra 1500 zł.

[ Dodano: 2019-01-06, 15:01 ]
Wymiana statyczna kosztuje ok. 1200 zł, a dynamicznie góra 1500 zł.