Witam wszystkich. Wiem że ten temat jest wałkowany, oraz uwieście mi że już przeczytałem tyle postów i forów, że można by było napisać grubą "Trylogie". A chciał bym się dokładnie dowiedzieć co rzeczywiście może być przyczyną no i oraz żeby nie wpakować się w jakieś koszta i wymysły naszych wspaniałych czarodziejów "Mechaników". Zmierzamy do tematu...
Auto Audi A6 C6 2005r. 3.0 tdi quattro silnik BMK 193 tys. Objawy:
Jadąc z górki np. 70 km/h noga z gazu jest ściągnięta występuje falowanie ok 200rpm czuć jak silnik wyhamowuję, dodatkowo przy zmianie biegu 3 na 4 oraz 4 na 5 przy trzymaniu obrotów 1800-1900 trzęsie budą, i czuć to tak od spodu, widać też jak te obroty podskakują. Nic więcej w sumie nie zauważyłem, jeżeli chodzi o jakieś ślizganie czy coś podobnego, oczywiście robi się to tylko jak silnik już lekko się zagrzeje (80 C). Komputer był podpinany nic nie wykazało.
Mechanik z Lublinca powiedział 100% konwerter, drugi zaś tu z Bytomia elektrozawory, Sopa przedstawił mi rachunek 1650 olej, filtr, uszczelka, śr. czyszczący, diagnoza skrzyni, dynamiczna wymiana z czyszczeniem , adaptacja skrzyni na hamowni, test glikolu + ew wgranie oprogramowania 250. Proszę o wyrozumiałość,wiem że ten temat był już robiony, pozdrawiam Arek.
[ TIP+Q] Problem z skrzynią Audi A6 C6 3.0 TDI Tip.
[ TIP+Q] Problem z skrzynią Audi A6 C6 3.0 TDI Tip.
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2015, 22:33 przez Arekbtm, łącznie zmieniany 1 raz.
czy udało wam się ustalić co było przyczyną ?
mam podobne objawy i czytałem że to niekoniecznie skrzynia tylko EGR lub intecooler a nawet filtry pow i paliwa mogą być przyczyną. Ktoś miał np takie objawy i okazało się intercooler był pęknięty. był jeszcze przypadek iż to wynikało z turbiny bo coś z nią było nie tak
mam podobne objawy i czytałem że to niekoniecznie skrzynia tylko EGR lub intecooler a nawet filtry pow i paliwa mogą być przyczyną. Ktoś miał np takie objawy i okazało się intercooler był pęknięty. był jeszcze przypadek iż to wynikało z turbiny bo coś z nią było nie tak