[ MANUAL] Numery łożysk mechanizmu różnicowego skrzynia jmc
[ MANUAL] Numery łożysk mechanizmu różnicowego skrzynia jmc
Witam. wyją mi łożyska mechanizmu różnicowego w skrzyni biegów jmc i ma ktoś ich numery?? i jak wyjąć te flansze z skrzyni??bo nie są na imbus...potrzebny ściągacz??
dodam łożyska tylko wyją na biegu pod obciążeniem i mają luzy i z lewej strony już puszcza oring
dodam łożyska tylko wyją na biegu pod obciążeniem i mają luzy i z lewej strony już puszcza oring
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Łożysko stożkowe (50x80x20): 01X 409 123 - ok. 230 zł
Uszczelniacz: 016 409 399 B - ok. 85 zł
Oring obudowy mechanizmu: N 905 144 01 - ok. 25 zł
Podkładki dystansowe (0.45-0.85): ok. 8 zł za sztukę
Olej (ok. 3 litry): G 052 911 » np. FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80
Oba łożyska i uszczelniacze są takie same, a oring jest oczywiście tylko z lewej strony. Podkładki trzeba tak dopasować, aby nie było luzu, ale mechanizm nadal pracował. Możliwe, że będzie można użyć fabrycznego dystansu, ale będzie dopiero wiadomo przy składaniu. Numerów podkładek nie podawałem, ponieważ jest ich sporo.
Flansze demontuje się za pomocą ściągacza albo można włożyć między flanszę a obudowę dwa metalowe klocki (każdy z jednej strony) i wkręcać na przemian śruby, aby zapierały się o te klocki. Zamiast klockó╔w może być przecinak lub coś innego twardego. Oczywiście za pomocą ściągacza będzie najszybciej i najwygodniej.[/b]
Uszczelniacz: 016 409 399 B - ok. 85 zł
Oring obudowy mechanizmu: N 905 144 01 - ok. 25 zł
Podkładki dystansowe (0.45-0.85): ok. 8 zł za sztukę
Olej (ok. 3 litry): G 052 911 » np. FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80
Oba łożyska i uszczelniacze są takie same, a oring jest oczywiście tylko z lewej strony. Podkładki trzeba tak dopasować, aby nie było luzu, ale mechanizm nadal pracował. Możliwe, że będzie można użyć fabrycznego dystansu, ale będzie dopiero wiadomo przy składaniu. Numerów podkładek nie podawałem, ponieważ jest ich sporo.
Flansze demontuje się za pomocą ściągacza albo można włożyć między flanszę a obudowę dwa metalowe klocki (każdy z jednej strony) i wkręcać na przemian śruby, aby zapierały się o te klocki. Zamiast klockó╔w może być przecinak lub coś innego twardego. Oczywiście za pomocą ściągacza będzie najszybciej i najwygodniej.[/b]
A gdzie kupić te łożyska? mogą być różne tzn żeby miały takie same wymiary?np takie:
http://allegro.pl/lozysko-stozkowe-3201 ... 38669.html
http://allegro.pl/lozysko-stozkowe-3201 ... 38669.html
Ogólnie obie flansze mają luz wzdłużny ok 3mm i praktycznie flansze dotykają obudowy...aż tak by się te łożyska wyjechały?zamierzam to ogarnąć w sobotę .jutro odbieram klamoty z sklepu oprócz podkładek dystansowych.ale to najpierw sprawdzić na sucho czy będzie luz?bez nabijania bieżni w obudowę?ogólnie w niedzielę ostatnio coś tam grzebałem i patrzyłem co i jak i odkręciłem półosie i bez nich na każdym biegu cisza...tylko z nimi jest hałas i prawą coś tam próbowałem wyciągać ale zrezygnowałem i skręciłem wszytko i jakby gorzej już sie zrobiło..flansza +półosie=mega luz na boki i do środka i nawet jak ruszam jedną to druga też się rusza...to wada w a6 z tymi łożyskami w 6biegów skrzyni?
przy hamowaniu moze cos tam bije ale z prędkości dużych
[ Dodano: 2018-06-08, 21:40 ]
Witam.rozebrałem całość. Uszkodzone prawe łożysko masakrycznie aż wchodzi bieżnia łożyska luźno...i tu Pytanie czy ktoś tulejował to gniazdo?
[ Dodano: 2018-06-10, 13:53 ]
Niestety potwierdzam że zamienniki o tych samych wymiarach nie pasują bo nie mają zatoczenia w które wchodzi na mechanizm różnicowy.tak więc tylko Aso trzeba zamawiać
[ Dodano: 2018-06-11, 15:13 ]
Nr łożysk oryginał skf 32010x/qcl7cvb491
[ Dodano: 2018-06-17, 13:26 ]
temat do zamknięcia.łożyska kupione w serwisie audi w bydgoszczy, wszystko złożone, koniec hałasu w aucie i brak drgań przy hamowaniu. więc nie zawsze hałasująca skrzynia 6 biegowa to uszkodzone łożysko na wałku atakującym.
[ Dodano: 2018-06-08, 21:40 ]
Witam.rozebrałem całość. Uszkodzone prawe łożysko masakrycznie aż wchodzi bieżnia łożyska luźno...i tu Pytanie czy ktoś tulejował to gniazdo?
[ Dodano: 2018-06-10, 13:53 ]
Niestety potwierdzam że zamienniki o tych samych wymiarach nie pasują bo nie mają zatoczenia w które wchodzi na mechanizm różnicowy.tak więc tylko Aso trzeba zamawiać
[ Dodano: 2018-06-11, 15:13 ]
Nr łożysk oryginał skf 32010x/qcl7cvb491
[ Dodano: 2018-06-17, 13:26 ]
temat do zamknięcia.łożyska kupione w serwisie audi w bydgoszczy, wszystko złożone, koniec hałasu w aucie i brak drgań przy hamowaniu. więc nie zawsze hałasująca skrzynia 6 biegowa to uszkodzone łożysko na wałku atakującym.