Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Nadeszła pora remontu tipa :)

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 12 wrz 2015, 23:41

Problemem nie jest tylko sam przebieg oleju, bo moj to ma nalatane x i jest super jezdzi zyleta i w ogole nowe audi sa do dupy bo te z 300 tys przebiegu jezdza jak nowe albo i lepiej. WAZNY jest tez WIEK oleju. Mozna miec nalatane i 20 tys a olej powinno sie wymienic ... bo minal juz jego czas... tylko kto by tam wydawal nie potrzebnie 1000zl... jezdzi ? to niech jezdzi..

marach8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 366
Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
Imię: Marek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Giżycko/Aachen

Post autor: marach8 » 13 wrz 2015, 02:26

Apophis pisze:Jak bys zerknał jak wyglada olej po tych 300tys to bys sie bał tym jeździć :]
Kolego wiem jaki mam olej-zjarany ale jak kupiłem auto to miało 238kk i juz się nie odważył em żeby wymienić
Odkładam na remont i tyle

Gość.

Post autor: Gość. » 13 wrz 2015, 09:49

No więc jestes świadom że odkładasz,i to jest w sumie normalne rozumowanie. Wykupujemy assitance,i skladamy na remont.
Ale wielu jest takich co radosnie się cieszy że jest wsio cacy to nie bede ruszał a potem płacza że z wakacji gdzieś w Chorwacji lawetą wracali...

marach8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 366
Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
Imię: Marek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Giżycko/Aachen

Post autor: marach8 » 13 wrz 2015, 12:14

Adac plus i bez paniki

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 03 lis 2015, 20:15

rafalpe,
jak wrazenia po naprawie? Jakieś zastrzeżenia? Skrzynia pracuje ładnie? Nie ma juz z nia problemów? Warto bylo wydac te 6,5klocka? Chyba i mnie czeka remont...
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 11 lis 2015, 14:52

Ja mam wlasnie to samo co Ty w punkcie 1 (po wymianie oleju jakies 25tys km bylo ok, a teraz znow sie zaczyna) i dlatego zastanawiam sie, czy nie zrobic od razu remontu tipa ;) no i u mnie tez na krotkich dystansach jest ok, po dluzszej trasie tak sie dzieje.

Jedz do SAMKO czym predzej... Szkoda, ze po remoncie dalej jakies problemy, to mnie troche zniecheca do remontu, bo z tego co tam gadalem to remont 6,5klocka, a za to kupie ze 3 uzywane skrzynie w razie co...

Daj koniecznie znac jak SAMKO się do tego ustosunkuje.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 11 lis 2015, 18:34

luk330 pisze:Ja mam wlasnie to samo co Ty w punkcie 1 (po wymianie oleju jakies 25tys km bylo ok, a teraz znow sie zaczyna) i dlatego zastanawiam sie, czy nie zrobic od razu remontu tipa ;) no i u mnie tez na krotkich dystansach jest ok, po dluzszej trasie tak sie dzieje.

Jedz do SAMKO czym predzej... Szkoda, ze po remoncie dalej jakies problemy, to mnie troche zniecheca do remontu, bo z tego co tam gadalem to remont 6,5klocka, a za to kupie ze 3 uzywane skrzynie w razie co...

Daj koniecznie znac jak SAMKO się do tego ustosunkuje.
Dolicz do kazdej skrzyni zalanie nowym olejem... i przekladki mechatroniki / kodowania / dopisywania / adaptacje i okaze sie ze nawet na 1.5 takie skrzyni Ci nie wystarczy ;)

BTW przeprowadz sobie adaptacje ponownie.

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 11 lis 2015, 20:14

no wlasnie czekam az kumpel wroci z wakacji i mi skasuje adaptacje bo nie wiem jak to VCDSem zrobic.

Wiesz, dla mnie to lipa konkretna, ze kupa siana wydana na remont a skrzynia szaleje... W razie co pomysle o wrzuceniu manuala :D
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 11 lis 2015, 20:57

Ja miałem mniej drastyczne objawy i posłuchałem się Rafała i ponowne wycofanie adaptacji i jazda adaptacyjna pomogła,,2 tygodnie i nic się nie dzieje.Ale jazda adaptacyjna na małym gazie.. :)

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 11 lis 2015, 22:02

Ale jak ma sie wychlastane sterowanie albo mutanta (swoją elektronikę i hydraulikę od czegos innego, bez przeniesionych kalibracji lub nie skalibrowana) to adaptacja może nie pomoc lub pomoc na krótko ( pózniej znów trzeba cofać i adaptować ( szybko osiągane sa limity adaptacji)

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 11 lis 2015, 22:08

U mnie wg faktury z Niemiec było wymienione 5 L oleju i aktualizacja oprogramowania a nic nie było o adaptacji...Chociaż nie wierzę że Niemiaszki nie zrobili.Żona zrobiła około 1500 km i mówi że bajka.Myślę jeszcze raz wymienić sam olej żeby był jak najczystrzy bo wiadomo że 5L to tylko połowa stanu..

peteair
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:30
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

Post autor: peteair » 18 lis 2015, 18:55

Witam.
U mnie wczoraj podczas jazdy do pracy skrzynia dawała już porządnie znać, tzn. do 3 biegu wszystko ok a dalej przeskakiwanie między 4 5 i 6 a gdy dodałem trochę więcej gazy na to skrzynia wchodziła w tryb awaryjny. Z polecenia odwiedziłem dziś Samko, diagnoza brak biegów 4 5 i 6 koszt maksymalny 7tyś. Mam nadzieję że po remoncie wszstko będzie grało. Dam znać co i jak gdy odbiorę auto

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 18 lis 2015, 20:50

rafalpe, czy już masz jakieś wieści z SAMKO? Zastanawiam się jak podejdą do tematu...
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 20 lis 2015, 21:15

hm, czyli jednym slowem to poszarpywanie przy zbijaniu na 3 i zapinanie dziwnie 3 to nie awaria?
Az niechce mi sie wierzyc... ale jesli tak mowia to oby tak bylo.

O jakiej przepustnicy oni mowia?

Ja mam takie same objawy z ta trojka i sie zastanwaiam czy oddawac od razu do remontu, czy jeszcze polatac...
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 21 lis 2015, 16:45

rafalpe, gdzie w dieslu masz przepustnicę? ;) stąd mnie dziwi i zastanawia o jakiej przepustnicy oni mówią.
Chyba, że chodzi o klapy w kolektorze (które są jakby przepustnicami) albo EGR, który też może być nazwany przepustnicą (chociaż chyba błędnie) albo klapę gaszącą? Ale jaki to by miało związek z poszarpywaniem skrzyni...
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja