[ TIP+Q] Nadeszła pora remontu tipa :)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
- Lokalizacja: Olkusz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Numery części:
» G 052 145 S2 - olej przekładniowy do skrzyni rozdzielczej (torsen), koszt w ASO ok. 150 zł za litr;
» 01V 321 381 A - uszczelka, koszt w ASO ok. 45 zł.
Nie wiem jaką masz dokładnie skrzynię, dlatego nie napiszę Ci ile potrzebujesz oleju. Według ETKI od 0,8 do 0,9 litra w zależności od typu skrzyni. Przy wpisywaniu numeru uszczelki w google musisz usunąć z niego spacje (01V321381A). Jeśli tego nie zrobisz, to znajdziesz uszczelkę do innej skrzyni, która ma oznaczenie bez literki A na końcu. Jedyne wyjście to zakup wszystkiego w ASO, ponieważ na rynku nic nie kupisz. Poniżej znajduje się schemat z zaznaczoną uszczelką.
» G 052 145 S2 - olej przekładniowy do skrzyni rozdzielczej (torsen), koszt w ASO ok. 150 zł za litr;
» 01V 321 381 A - uszczelka, koszt w ASO ok. 45 zł.
Nie wiem jaką masz dokładnie skrzynię, dlatego nie napiszę Ci ile potrzebujesz oleju. Według ETKI od 0,8 do 0,9 litra w zależności od typu skrzyni. Przy wpisywaniu numeru uszczelki w google musisz usunąć z niego spacje (01V321381A). Jeśli tego nie zrobisz, to znajdziesz uszczelkę do innej skrzyni, która ma oznaczenie bez literki A na końcu. Jedyne wyjście to zakup wszystkiego w ASO, ponieważ na rynku nic nie kupisz. Poniżej znajduje się schemat z zaznaczoną uszczelką.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
- Lokalizacja: Olkusz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
- Lokalizacja: Olkusz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
No i moja padlina wylądowała w SAMKO z objawem drżenia na 3,4,5 biegu.
Zapinania na 2 razy trzeciego biegu nie udało się odtworzyć podczas jazdy próbnej i twardych redukcji na 5 i na 3 też nie (zazwyczaj to się dzieje jak jest gorąco na dworzu i po jeździe w korku albo bardzo szybkiej trasie).
Chcę wykupić sobie rok gwarancji tak na wszelki wypadek, mam nadzieję, że w razie co problemu nie będzie, wszyscy zapewniają, że gwarancja jest na całą skrzynię a nie na naprawiane elementy, na co w tym wątku również można znaleźć potwierdzenie.
Jestem dobrej myśli.
[ Dodano: 2016-10-08, 13:45 ]
I już po wszystkim. Regenerowany konwerter i zregenerowana skrzynia. Póki co jest super, pracuje fajnie. Z gwarancja na rok wyszło 5,6k brutto.
Zapinania na 2 razy trzeciego biegu nie udało się odtworzyć podczas jazdy próbnej i twardych redukcji na 5 i na 3 też nie (zazwyczaj to się dzieje jak jest gorąco na dworzu i po jeździe w korku albo bardzo szybkiej trasie).
Chcę wykupić sobie rok gwarancji tak na wszelki wypadek, mam nadzieję, że w razie co problemu nie będzie, wszyscy zapewniają, że gwarancja jest na całą skrzynię a nie na naprawiane elementy, na co w tym wątku również można znaleźć potwierdzenie.
Jestem dobrej myśli.
[ Dodano: 2016-10-08, 13:45 ]
I już po wszystkim. Regenerowany konwerter i zregenerowana skrzynia. Póki co jest super, pracuje fajnie. Z gwarancja na rok wyszło 5,6k brutto.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
Generalnie te drgania głównie były jak lockup spinał. Na 6 drgania były jak np pusciłem gaz przy prędkościach poniżej 80 i potem znów dodawałem gazu. Jak się spięło to już zazwyczaj nie drgało, ewentualnie jak mocniej zaczynałem przyspieszać.
U mnie jest jeszcze jeden problem z drganiami w przedziale prędkości 120-140, po odpuszczeniu gazu nie znikają. Tutaj nic po remoncie skrzyni się nie zmieniło - ani się nie pogorszyło ani nie polepszyło. Wrażenie jest niewyważonych kół, ale to nie to. Mój kolega w c6 miał taki sam problem i po wymianie piast i tarcz z tyłu problem zupełnie ustąpił i od 20tys km jest ok. Jedna piasta pdoobno miała bicie (mierzone czujnikiem zegarowym).
U mnie jest jeszcze jeden problem z drganiami w przedziale prędkości 120-140, po odpuszczeniu gazu nie znikają. Tutaj nic po remoncie skrzyni się nie zmieniło - ani się nie pogorszyło ani nie polepszyło. Wrażenie jest niewyważonych kół, ale to nie to. Mój kolega w c6 miał taki sam problem i po wymianie piast i tarcz z tyłu problem zupełnie ustąpił i od 20tys km jest ok. Jedna piasta pdoobno miała bicie (mierzone czujnikiem zegarowym).
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Przód 1630 zł za sztukę, tył 1500 zł za sztukę. Przed chwilą sprawdziłem w ETCE . Dzisiaj jadąc autostradą zauważyłem, że podczas jazdy pod wzniesienie lub po łuku wibracje są bardziej odczuwalne. Dlatego obstawiam, że to przeguby się kończą. Dodatkowo podczas ruszania lub dodawania i ujmowania gazu czuć uderzenia. Przeguby były wymieniane w ASO rok temu we wrześniu przy przebiegu 253 tysięcy km. Teraz na liczniku jest 323 tysięcy km, więc trochę już zrobiły, ale nie tyle, aby paść.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga