Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] Nadeszła pora remontu tipa :)

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
yezozwierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: yezozwierz » 16 wrz 2016, 22:23

Czyli rozumiem to wyciek z torsena :D Gdzie uszczelkę do tego dorwę? Mogłabyś podrzucić jakiś numer części i w jaki olej się zaopatrzyć :D ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 wrz 2016, 00:06

Numery części:
» G 052 145 S2 - olej przekładniowy do skrzyni rozdzielczej (torsen), koszt w ASO ok. 150 zł za litr;
» 01V 321 381 A - uszczelka, koszt w ASO ok. 45 zł.

Nie wiem jaką masz dokładnie skrzynię, dlatego nie napiszę Ci ile potrzebujesz oleju. Według ETKI od 0,8 do 0,9 litra w zależności od typu skrzyni. Przy wpisywaniu numeru uszczelki w google musisz usunąć z niego spacje (01V321381A). Jeśli tego nie zrobisz, to znajdziesz uszczelkę do innej skrzyni, która ma oznaczenie bez literki A na końcu. Jedyne wyjście to zakup wszystkiego w ASO, ponieważ na rynku nic nie kupisz. Poniżej znajduje się schemat z zaznaczoną uszczelką.

Obrazek

yezozwierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: yezozwierz » 17 wrz 2016, 09:42

Hmm wydaje mi sie że wyciek jest z uszczelek oznaczonych jako 3 i 31.. ale nie mam pewności. Co to za moduł pomiędzy tymi uszczelkami?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7166
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 wrz 2016, 10:12

To jest przekładnia która przekazuje napęd że skrzyni wałem w skrzyni do przedniego mechanizmu różnicowego i na tył.

yezozwierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: yezozwierz » 17 wrz 2016, 13:29

Dzięki koledzy i koleżanki za informacje :) obydwie uszczelki zamówione w ASO (koszt ok 90zł za komplet), do tego olej wrzucę wg katalogu Motula (3xtaniej niż aso) i będzie żyć :) No ale i tak nieco się uspokoiłem bo lepszy wyciek z mechanizmu różnicowego niż ze skrzyni..

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 08 paź 2016, 13:45

No i moja padlina wylądowała w SAMKO z objawem drżenia na 3,4,5 biegu.
Zapinania na 2 razy trzeciego biegu nie udało się odtworzyć podczas jazdy próbnej i twardych redukcji na 5 i na 3 też nie (zazwyczaj to się dzieje jak jest gorąco na dworzu i po jeździe w korku albo bardzo szybkiej trasie).
Chcę wykupić sobie rok gwarancji tak na wszelki wypadek, mam nadzieję, że w razie co problemu nie będzie, wszyscy zapewniają, że gwarancja jest na całą skrzynię a nie na naprawiane elementy, na co w tym wątku również można znaleźć potwierdzenie.
Jestem dobrej myśli.

[ Dodano: 2016-10-08, 13:45 ]
I już po wszystkim. Regenerowany konwerter i zregenerowana skrzynia. Póki co jest super, pracuje fajnie. Z gwarancja na rok wyszło 5,6k brutto.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

Awatar użytkownika
dziii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 25 kwie 2013, 12:54
Lokalizacja: wlkp

Post autor: dziii » 24 paź 2016, 19:49

luk330, kolego a czy miałeś może takie nie równomierne drgania czasami większe czasami mniejsze na 4,5,6 biegu ?
project by dziii

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 24 paź 2016, 20:54

Tak. To generalnie był główny powód remontu bo w ostatnim czasie się to mocno nasiliło.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 paź 2016, 21:17

A wraz z prędkością drgania nasilały się, czy nie? Czy po odpuszczeniu gazu np. przy 100km/h drgania nadal były?

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 24 paź 2016, 21:38

Generalnie te drgania głównie były jak lockup spinał. Na 6 drgania były jak np pusciłem gaz przy prędkościach poniżej 80 i potem znów dodawałem gazu. Jak się spięło to już zazwyczaj nie drgało, ewentualnie jak mocniej zaczynałem przyspieszać.

U mnie jest jeszcze jeden problem z drganiami w przedziale prędkości 120-140, po odpuszczeniu gazu nie znikają. Tutaj nic po remoncie skrzyni się nie zmieniło - ani się nie pogorszyło ani nie polepszyło. Wrażenie jest niewyważonych kół, ale to nie to. Mój kolega w c6 miał taki sam problem i po wymianie piast i tarcz z tyłu problem zupełnie ustąpił i od 20tys km jest ok. Jedna piasta pdoobno miała bicie (mierzone czujnikiem zegarowym).
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 paź 2016, 21:48

Właśnie takie drgania mam. Po wstępnej diagnozie w TeoMotors stwierdzono, że winne są przeguby wewnętrzne. Za tydzień w czwartek jadę do warsztatu w Poznaniu na potwierdzenie diagnozy.

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 24 paź 2016, 23:38

mat1324, a nie wspominałeś przez tel, że już je wymieniałeś?
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 paź 2016, 23:52

Wymieniałem przednie, ale drgania pochodzą chyba od tych z tyłu albo przednie już padły.

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 25 paź 2016, 14:51

te tylne też takie drogie?

Wątpię, żeby przednie nowe z aso tak szybko Ci padły.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 paź 2016, 22:49

Przód 1630 zł za sztukę, tył 1500 zł za sztukę. Przed chwilą sprawdziłem w ETCE <uoee> . Dzisiaj jadąc autostradą zauważyłem, że podczas jazdy pod wzniesienie lub po łuku wibracje są bardziej odczuwalne. Dlatego obstawiam, że to przeguby się kończą. Dodatkowo podczas ruszania lub dodawania i ujmowania gazu czuć uderzenia. Przeguby były wymieniane w ASO rok temu we wrześniu przy przebiegu 253 tysięcy km. Teraz na liczniku jest 323 tysięcy km, więc trochę już zrobiły, ale nie tyle, aby paść.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga