Po wymianie opon w Audi A6 C6 2011 F4 Multitronic z 245/45 R17 na 225/45R17 skrzynia przestała przełączać na 7 pozycję. Post jako informacja dla użytkowników. Brak błędów w komputerze, adaptacja skrzyni nie przyniosła rezultatu. Serwisy Audi specjalizujące się w naprawie skrzyń nie potrafiły jednoznacznie stwierdzić przyczyny problemu.
Rozwiązanie to powrót na profil oryginalny 245/45 R17.
Multitronic - wymiana opon
Zmieniłem wszystkie cztery koła na mniejszy rozmiar. Manualnie i na tempomacie było ok, w trybie S już na 6 pozycji zaczynał się problem.
Już teraz wiem, że to napewno problem profilu opony. Czujnik sprawdza prędkość każdego koła i wystarczy jedno o innym profilu, żeby skrzynia zaczęła tak się zachowywać.
Teraz jak mam oryginalny profil to działa jak nowa - a przy okazji dowiedziałem się że brakuje wiedzy w warsztatch na ten temat, dlatego dzielę się spostrzeżeniami. I olej mam świeży bo w jednym z zakładów od razu kazali wymieniać i adaptacja komputerowa zrobiona:)
Już teraz wiem, że to napewno problem profilu opony. Czujnik sprawdza prędkość każdego koła i wystarczy jedno o innym profilu, żeby skrzynia zaczęła tak się zachowywać.
Teraz jak mam oryginalny profil to działa jak nowa - a przy okazji dowiedziałem się że brakuje wiedzy w warsztatch na ten temat, dlatego dzielę się spostrzeżeniami. I olej mam świeży bo w jednym z zakładów od razu kazali wymieniać i adaptacja komputerowa zrobiona:)
Jest wrażliwy na rozmiar opony bo zostało to sprawdzone i potwierdzone
Jak to się dzieje nie wiem ale wiedzy na ten temat nie mają nawet doświadczone serwisy Audi. Nie chce tutaj pisać jak działają czujniki i oprogramomwanie samochodu ze skrzynią Multitronic, chcę tylko podzielić się doświadczeniami które miałem. Uwierz że wystarczy zmienić jedno koło na mniejsze i skrzynia już nie zmienia wirtualnego biegu przy 1800 obrotach tylko przy okolo 2500 oraz całkowicie nie wrzuca pozycji 7 w trybie D oraz 6 i 7 w trybie S.
Gdy to nie przekonuje zapraszam do siebie na testy, chętnie pokażę. Uważam ten przypadek za bardzo istotny ponieważ dwa zakłady zaproponowały wymianę sterownika, co wiąże się ze zbędnym wydatkiem. Nie wszyscy od razu wpadną na to, że zmiana profilu opony spowoduje taką usterkę.

Gdy to nie przekonuje zapraszam do siebie na testy, chętnie pokażę. Uważam ten przypadek za bardzo istotny ponieważ dwa zakłady zaproponowały wymianę sterownika, co wiąże się ze zbędnym wydatkiem. Nie wszyscy od razu wpadną na to, że zmiana profilu opony spowoduje taką usterkę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Z technicznego punktu widzenia zmiana jednego koła na mniejsze (w sensie obwodu) spowoduje zniwelowanie różnicy w przednim mechanizmie różnicowym, a jeśli będzie inne koło z tyłu, to nie będzie żadnej różnicy, ponieważ tylne koła nie są mechanicznie połączone ze skrzynią (w przypadku napędu FWD). Ewentualnie może być problem z czujnikiem ABS, który przy mniejszym obwodzie przekłamuje prędkość.
Niech się wypowie kolega Bart-S, ponieważ ogarnia on multitroniki
. Możesz też do niego napisać
.
Niech się wypowie kolega Bart-S, ponieważ ogarnia on multitroniki

