Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 2.0 TFSI] - lepszy manual czy multitronic?

Układ napędowy i skrzynie biegów
Kitapl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 09 lut 2010, 13:09
Lokalizacja: Warszawa

[A6 2.0 TFSI] - lepszy manual czy multitronic?

Post autor: Kitapl » 10 lut 2010, 13:11

Witam. za 1,5 miesiąca będę szczęśliwym (mam nadzieję) posiadaczem nowego A6 Avant w 2.0 TFSI. Zamówiłem skrzynię manualną ale ciągle mam czas aby jeszcze to podmienić na multitronica. Nigdy nie miałem z tym do czynienia. Poczytałem tylko trochę opinii o starszych rozwiązaniach tego typu ale nie były mocno pochlebne. Prosba o poradę użytkowników a najlepiej oób które miały styczność i z tym i z tym. Dodam że zaraz po zakupie będę chciał modyfikować elektronikę w V-tech, i podobno w manualu łatwiej. oczywiście ma deko lepsze osiągi ale za to komfort automatu nie do przecenienia. Z góry dziękuję.
Paweł
Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, 14:19 przez Kitapl, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam posiadaczy Audi
2.0 TFSI + virus => 248KM / 360Nm :-) można? hehe

Kitapl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 09 lut 2010, 13:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kitapl » 10 lut 2010, 20:52

hmm, a coś więcej? np dlaczego? ja słyszałem że te po faceliftigu w 2008 sa b.dobre. oczywiście ja jestem za manualem ale chciałbym zgłębić temat bo na manuala ciągle nie mam 100% że będe miał homologację więc żeby Vat odliczyć możliwe że będę musiał sie zdecydować na multitronica i zmienić zamówienie, który takową ma (absurd polskich normalizacji uzależnienie budy od silinika i skrzyni w kontekście homologacji na ciężarowe lub nie)

ps. tiptronica nie ma z silnikiem 2.0 TFSI
Pozdrawiam posiadaczy Audi
2.0 TFSI + virus => 248KM / 360Nm :-) można? hehe

Kitapl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 09 lut 2010, 13:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kitapl » 11 lut 2010, 09:45

Styknąc to mi na pewno styknie, 8,5 do 100 to całkiem niezły wynik, szczególnie że obgadany mam temat programu na 200KM i osiągów o sekundę lepszych. w tych klimatach podobno manual jet najlepszy. no nic, chciałem podpytać o jakies bardziej detaliczne kwestie.
Pozdrawiam posiadaczy Audi
2.0 TFSI + virus => 248KM / 360Nm :-) można? hehe

Kitapl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 09 lut 2010, 13:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kitapl » 11 lut 2010, 09:52

podobno ogarniają (V-tech) ale mówili że na pewno wiecej problemu i mniejsze osiągi uda sie na multi. Pytam dlatego że jest opcja że nie będę miał wyboru, i pomimo ze zamówiłem manuala to ozenią mnie z multi bo póki co ciągle na manualu nie ma oficjalnej homologacji na ciężarowy, a tylko przy odliczeniu VAT'U mnie na niego stać :-)

co do multi to jechałem na jeździe próbnej 2.0 TDI z multi i to był po prostu nie tylko melex ale muł. WIęc ciężko porównac z benzyną turbo.
Pozdrawiam posiadaczy Audi
2.0 TFSI + virus => 248KM / 360Nm :-) można? hehe

Kitapl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 09 lut 2010, 13:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kitapl » 11 lut 2010, 13:48

Też nie będzie źle. Mówili że z 280 Nm podnoszą do 320-330 i ok 200-210 KM. ciężko mi orzec bo póki nie wjadę na hamownię nic nie będę wiedział. Tak czy siak zarżnąć nie chcę :) póki co nawet go nie odebrałem. no nic, dzieki za kwestie związane z pytaniem.
Pozdrawiam posiadaczy Audi
2.0 TFSI + virus => 248KM / 360Nm :-) można? hehe

axial
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 29 wrz 2008, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: axial » 06 kwie 2010, 22:16

Na pewno już zamówiłeś autko...
Ja miałem ten sam dylemat: manual czy multitronic.
Wybrałem multitronica i nie żałuję :)
Już chyba nigdy nie kupię auta z manualną skrzynią biegów (i to powie chyba większość "automatyków").
Co do multitronika, to na razie działa sprawnie: nie szarpie, biegi można "zmieniać" też ręcznie (symulacja), a po osiągnięciu określonej prędkości obroty sapdają do ok. 1200, więc silnika nie słyszysz.

PS. Strasznie drogo dałeś za to autko, nie mogłeś kupić w Niemczech?
Na dzień dobry dostaniesz 15% rabatu i pełen bak paliwa :),
ogólnie to kultura odbioru auta w Polsce a za zachodnią granicą to jak bar mleczny do restauracji.

Kitapl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 09 lut 2010, 13:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kitapl » 07 kwie 2010, 07:54

zamówiłem, ale ciągle czekam, ma być na przełomie kwietnia i maja. Niby też wolałbym może z automatem ale chyba potrzebę osiągów mam większą niż komfort zmiany biegów, a mówili mi że z multi jest problem przy chiptunningu.
Czy drogo. No na pewno w porównaniu do używanych to drogo, ja to rozpatruję jednak w kwotach netto, po odjęciu Vatu wychodzi ok 150 tys. za nowe auto w pełnej opcji i z wyższej pólki. planuję tym pojeździć ładnych parę lat. kolejna rzecz że gdybym nawet chciał z niemiec ściągnąć to robią problem w polsce z homologacją, urzędy skarbowe kwestionują odliczanie 22%, nie chciałbym ryzykować.
Pozdrawiam posiadaczy Audi
2.0 TFSI + virus => 248KM / 360Nm :-) można? hehe

axial
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 29 wrz 2008, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: axial » 07 kwie 2010, 09:03

I tu jest właśnie problem z kupowaniem w "Polskich Salonach". Nie dotrzymują terminów, a zawsze jest jeszcze podejrzenie, że autko gdzieś spadło z lawety i teraz je klepią...
Zanim je odbierzesz, sprawdź jaka jest data produkcji, bo raczej auto nie jedzie do polski kilka miesięcy... I zawsze wleją tylko kilka litrów paliwa...
Co do chiptuningu, to co ma wspólnego chipowanie do skrzyni biegów?
Na pewno do pomiarów jest potrzbna hamownia na 2 osie, nawet jak masz napęd na przednią oś, bo na jednoosiowej hamowni auto dostaje "elektronicznej gorączki", zaczyna piszczeć i świecić lampkami jak choinka.
Z multitronikiem jest problem na hamowni, ale można go obejść stosując (w pewnym zakresie) tryb sportowy, bo działa/symuluje działanie 7/8 stopniowej skrzyni biegów.

Co do ceny to mi wyszło ok. 130tys. netto (z akcyzą) za autko z pneumatycznym zawieszeniem, skóra/alcantara, ogrzewanie postojowe, parktronic p/t i kilkanaście innych "bajerów".
Ale wtedy Euro było po 3,50....
Najtańsze oferta na to samo autko, jaką dostałem od Kulczyka była o 35 tys. wyższa, Pan w salonie zaproponował mi ponad 260 tys. (brutto) i zero rabatu, choć dodał, że (w ramach łaski :)) dorzuci komplet kół zimowych :) :) :)

Co do homologacji, to myślę że w Niemczech zapłaciłbyś po prostu taniej, niż to co sobie teraz będziesz chciał odliczyć, a na odlicznie samego paliwa są sposoby :)

Tomas

Post autor: Tomas » 07 kwie 2010, 10:48

Kitapl,a nie lepiej poczekac na budę c7 jeszcze roczek, tym bardziej ze masz zamiar jezdzic parę latek autkiem :-D na pewno cena bedzie podobna ;-)

[ Dodano: 2010-04-07, 11:55 ]
ps.jesli bedzie w c7 silniczek 2.0 TFSI na pewno w seri bedzie mial 200 KM :mrgreen:

axial
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 29 wrz 2008, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: axial » 14 kwie 2010, 10:54

A jaki sens ma czekanie :)
Mój znajomy prawie dwa lata kupował plazmę/LCD (nie mógł się zdecydować),
a jak już się zdecydował (prawie) to zawsze doczytał się gdzieś, że "już za chwileczkę, już za momencik" wejdzie nowa generacja z większę liczbą bajerów, lepszym obrazem etc.
W końcu jego żona się wkurzyła i kupiła jakieś "g_wno" w hipermarkecie na wyprzedaży, więc już marzenia o super TV przepadły :):):)
"Nowa buda" to tylko "nowa buda"...

Tomas

Post autor: Tomas » 14 kwie 2010, 11:39

Zrobisz jak uwarzasz to tylko taka moja mala sugestia, ja tylko nigdy nie rozumialem ludzi ktorzy kupowali (stara bude) roznych marek a lada chwila mialy wychodzic nowe modele ,w przypadku audi bedzie to a6 c7 i bedzie wychodzil przez najblizsze 7 lat pewnie jak zobaczysz nowszy model jadac swoim c6 to pomyslisz ze moglem go miec,ale to tylko takie tam moje przemyslenia zawsze mozna sprzedac autko i kupic nowsze :-D , na plus jedynie przemawia za modelem c6 ostatni rok produkcji i mam nadzieje ze pozbyto sie wszystkich wad wieku mlodzienczego a w c7 dopiero zaczniemy odkrywac te wady :lol:

Kitapl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 09 lut 2010, 13:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kitapl » 27 kwie 2010, 20:53

Myślałem już o tym czekaniu, ale ja z natury niecierpliwy jestem. wiem ze potem będe marudził. tak mam zresztą z obecnym Avensisem, jeżdżę w budzie z 2007 jak w 2008u wyszła nowa, ale brałem po faceliftingu tak jak teraz A6 i miałem świadomość. historia lubi się powtarzać :) ale jakbym miał czekac to bym poczekał na BMW 5 w kombii, bo od sedana Vatu nie odlicze :) Tak czy siak, prawdopodobnie uda mi się w piątek odebrać. Ostatnio oglądałem u dealera w garażu bo już stoi i czeka :) fajny. 3 miesiące kurde. cenią się
Pozdrawiam posiadaczy Audi
2.0 TFSI + virus => 248KM / 360Nm :-) można? hehe

cameleon741

Post autor: cameleon741 » 29 kwie 2010, 13:01

Kitapl, u kogo kupowałeś ? Chyliński, szewczyk ?

Kitapl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 09 lut 2010, 13:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kitapl » 30 kwie 2010, 09:42

Auto viva, na połczyńskiej. Wczoraj odebrałem :) spoko, miałem trochę zabawy z ręcznym bo nie wiedziałem że trzeb nacisnąć hamulec żeby go zwolnić, ale się w końcu udało. niewiedza boli :-)
Pozdrawiam posiadaczy Audi
2.0 TFSI + virus => 248KM / 360Nm :-) można? hehe

cameleon741

Post autor: cameleon741 » 30 kwie 2010, 10:29

trzeba naciskać ? :shock: myślałem, że się automatycznie zwalnia jak się rusza...

no to szczęśliwego i bezawaryjnego użytkowania :)
może wrzucisz jakieś fotki ? <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja