Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Duży problem po wyminie oleju

Układ napędowy i skrzynie biegów
0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 22 mar 2012, 17:29

Bo nie trzeba słuchać zaleceĂą Audi, który tej skrzyni nie wyprodukował, a firmy ZF... producenta <okok>

igorw

Post autor: igorw » 23 mar 2012, 09:51

MaTyS, ja mówiłem o opinii jaką można spotkać na rynku: zapytaj kto ma najlepsza skrzynię wybierając między BMW, Mercem a Audi. Ze zdumieniem ostatnio dowiedziałem się że BMW ma skrzynię ZF i uchodzi za najlepszą z tej trójki. Audi samo strzela sobie w kolano bo ja kupiłe autko serwisowane do koĂąca - skrzynia umarła podczas jazdy próbnej ;D cud że jeszcze nie w "moim" aucie. Po 124 tys km nie powinno się tak stać żeby nie wiem jak źle traktować autko.

Awatar użytkownika
bullmania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 13 sty 2011, 17:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bullmania » 23 mar 2012, 10:42

igorw, niby mam porównanie obu tych skrzyĂą w BMW mam 140tys. w Audi 200tys., obie są ok nic się nie dzieje ale też spotkałem sie z opiniami, że ZF w BMW jest wytrzymalszy, leję tam Ravenol zamiennik ZF6 i jest super, zastanawiałem się, czy ta mityczna podatność Tipów na awarie nie wynika z napędu Q i większego obciążenia skrzyni?
było: Skoda Superb 1.8T
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)

igorw

Post autor: igorw » 23 mar 2012, 15:15

bullmania, teoretycznie chip daje więcej popalić skrzyni ale moja jest bez chipa serwisowana jak chce producent, bez quattro były MULTI. Zdechła mi po 124 tys km.
Oczywiście są takie które sie nie psują oby było więcej niż popsutych ;) mówię jak było u mnie

pawlosso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 04 gru 2009, 15:48
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: pawlosso » 06 kwie 2012, 08:58

Witam wszystkich

Panie i Panowie samochód trafił na reklamacje, zawiozłem go w sobotę, w poniedziałek Pan Mirek dzwoni że wymienił sterownik hydrauliczny bez elektroniki i samochód jeździ jak trzeba i tu kolejna kanapka bo sterownik hydrauliczny to 3900 netto + druga wymiana oleju 1200 zł ale utargowałem wiec za wszytko zapłaciłem kolejne 5200zł

Co mnie moje audi nauczyło:
1. Pierwszy i ostatni automat za 16 000 zł bo tyle to z dojazdami wyszło mogę sobie sam pozmieniać biegi
2. Samochodem tej mocy bardzo przyjemnie się jeździ ale czy to jest warte takich wydatków

Matys ciesze się, że Twoja skrzynia jeszcze jeździ, byłem w tej firmie i Pan Mirek pokazał mi bmw z taką skrzynia ja moja 6hp19 po 77000 po 110000 i skrzynia do remontu
Co tu dużo mówić moża trafić na kogoś kto jeżdzi automatami całe życie i tak jak Matys jego skrzynia jeździ a można trafić na samochód gdzie i po 40 000 tys skrzynia leży. Moj ma przejechane ponad 200000 i remont porostu był konieczny

Czy bym drugi raz remontował skrzynie myślę, że nie jest tyle tego na alledrogo że bym kupił zminił olej i za 8000 miał też półroczną gwarancję

Co do samej naprawy: samochód jeździ zaprzeczyć się nie da, ale wszystkie redukcje czuje mam nadzieje ze się to ułoży dotrze czy jak to się nazywa. Na pewno napisze jak skrzynia będzie sprawowała się dalej. Cały czas chodzi mi po głowie zasadność wymiany tylu części w mojej skrzyni okiem laika był pęknięty kosz uszkodzony konwerter i uszkodzony mechatronik bez hydrualiki

wiec koszty powinny być
1. 1400 za regenerowany konwerter po 2500 kosztuje nowy ZF a mi wstawili regenerowany
2. 1200 kosz
3 3900 mechatronik
4. 2200 2 wymiany oleju
to brutto wynosi koło 10700

Mam nadzieję że komuś mój wątek pomorze w podjęciu decyzji, bo uczmy się na doświadczeniach (błędach) innych.

Aha przypomniało mi się mój wątek powinien się nazywać skrzynia w stanie agonalnym a wymiana oleju na zf8 chyba było by trafniejsze tylko czemu jeździła bezbłędnie? Nikomu nie życzę takich przeżyć z tymi automatami co ja przeszedłem bo może człowieka krew zalać ale wszystkim życzę Wesołych i zdrowych świąt Wielkiej nocy oraz braku awarii automatu :)

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 06 kwie 2012, 09:05

Naprawdę wywaliłeś kasy, że ... <szok> Bezapelacyjnie temat pomoże wielu osobom w podejmowaniu decyzji co do remontu skrzyni, ale także co do wyboru fachowców ;)

Mimo wszytko wesołego jajka życzę

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 06 kwie 2012, 09:43

bullmania pisze:igorw, niby mam porównanie obu tych skrzyĂą w BMW mam 140tys. w Audi 200tys., obie są ok nic się nie dzieje ale też spotkałem sie z opiniami, że ZF w BMW jest wytrzymalszy, leję tam Ravenol zamiennik ZF6 i jest super, zastanawiałem się, czy ta mityczna podatność Tipów na awarie nie wynika z napędu Q i większego obciążenia skrzyni?
z tego co ja sie orientuje to BMW ma skrzynię 6HP26

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 06 kwie 2012, 10:04

no ale używki chyba nie zalejesz starym olejem z poprzedniej...
więc i tak dochodzi Ci koszt oleju plus robocizna za wymianę skrzyni ;)

skrzynia w naszych audikach jest OK jedynie sprzęgło jest słabe i czasem chłodnica popusci...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja