
[ TIP+Q] Duży problem po wyminie oleju
MaTyS, ja mówiłem o opinii jaką można spotkać na rynku: zapytaj kto ma najlepsza skrzynię wybierając między BMW, Mercem a Audi. Ze zdumieniem ostatnio dowiedziałem się że BMW ma skrzynię ZF i uchodzi za najlepszą z tej trójki. Audi samo strzela sobie w kolano bo ja kupiłe autko serwisowane do koĂąca - skrzynia umarła podczas jazdy próbnej ;D cud że jeszcze nie w "moim" aucie. Po 124 tys km nie powinno się tak stać żeby nie wiem jak źle traktować autko.
igorw, niby mam porównanie obu tych skrzyĂą w BMW mam 140tys. w Audi 200tys., obie są ok nic się nie dzieje ale też spotkałem sie z opiniami, że ZF w BMW jest wytrzymalszy, leję tam Ravenol zamiennik ZF6 i jest super, zastanawiałem się, czy ta mityczna podatność Tipów na awarie nie wynika z napędu Q i większego obciążenia skrzyni?
było: Skoda Superb 1.8T
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)
Witam wszystkich
Panie i Panowie samochód trafił na reklamacje, zawiozłem go w sobotę, w poniedziałek Pan Mirek dzwoni że wymienił sterownik hydrauliczny bez elektroniki i samochód jeździ jak trzeba i tu kolejna kanapka bo sterownik hydrauliczny to 3900 netto + druga wymiana oleju 1200 zł ale utargowałem wiec za wszytko zapłaciłem kolejne 5200zł
Co mnie moje audi nauczyło:
1. Pierwszy i ostatni automat za 16 000 zł bo tyle to z dojazdami wyszło mogę sobie sam pozmieniać biegi
2. Samochodem tej mocy bardzo przyjemnie się jeździ ale czy to jest warte takich wydatków
Matys ciesze się, że Twoja skrzynia jeszcze jeździ, byłem w tej firmie i Pan Mirek pokazał mi bmw z taką skrzynia ja moja 6hp19 po 77000 po 110000 i skrzynia do remontu
Co tu dużo mówić moża trafić na kogoś kto jeżdzi automatami całe życie i tak jak Matys jego skrzynia jeździ a można trafić na samochód gdzie i po 40 000 tys skrzynia leży. Moj ma przejechane ponad 200000 i remont porostu był konieczny
Czy bym drugi raz remontował skrzynie myślę, że nie jest tyle tego na alledrogo że bym kupił zminił olej i za 8000 miał też półroczną gwarancję
Co do samej naprawy: samochód jeździ zaprzeczyć się nie da, ale wszystkie redukcje czuje mam nadzieje ze się to ułoży dotrze czy jak to się nazywa. Na pewno napisze jak skrzynia będzie sprawowała się dalej. Cały czas chodzi mi po głowie zasadność wymiany tylu części w mojej skrzyni okiem laika był pęknięty kosz uszkodzony konwerter i uszkodzony mechatronik bez hydrualiki
wiec koszty powinny być
1. 1400 za regenerowany konwerter po 2500 kosztuje nowy ZF a mi wstawili regenerowany
2. 1200 kosz
3 3900 mechatronik
4. 2200 2 wymiany oleju
to brutto wynosi koło 10700
Mam nadzieję że komuś mój wątek pomorze w podjęciu decyzji, bo uczmy się na doświadczeniach (błędach) innych.
Aha przypomniało mi się mój wątek powinien się nazywać skrzynia w stanie agonalnym a wymiana oleju na zf8 chyba było by trafniejsze tylko czemu jeździła bezbłędnie? Nikomu nie życzę takich przeżyć z tymi automatami co ja przeszedłem bo może człowieka krew zalać ale wszystkim życzę Wesołych i zdrowych świąt Wielkiej nocy oraz braku awarii automatu
Panie i Panowie samochód trafił na reklamacje, zawiozłem go w sobotę, w poniedziałek Pan Mirek dzwoni że wymienił sterownik hydrauliczny bez elektroniki i samochód jeździ jak trzeba i tu kolejna kanapka bo sterownik hydrauliczny to 3900 netto + druga wymiana oleju 1200 zł ale utargowałem wiec za wszytko zapłaciłem kolejne 5200zł
Co mnie moje audi nauczyło:
1. Pierwszy i ostatni automat za 16 000 zł bo tyle to z dojazdami wyszło mogę sobie sam pozmieniać biegi
2. Samochodem tej mocy bardzo przyjemnie się jeździ ale czy to jest warte takich wydatków
Matys ciesze się, że Twoja skrzynia jeszcze jeździ, byłem w tej firmie i Pan Mirek pokazał mi bmw z taką skrzynia ja moja 6hp19 po 77000 po 110000 i skrzynia do remontu
Co tu dużo mówić moża trafić na kogoś kto jeżdzi automatami całe życie i tak jak Matys jego skrzynia jeździ a można trafić na samochód gdzie i po 40 000 tys skrzynia leży. Moj ma przejechane ponad 200000 i remont porostu był konieczny
Czy bym drugi raz remontował skrzynie myślę, że nie jest tyle tego na alledrogo że bym kupił zminił olej i za 8000 miał też półroczną gwarancję
Co do samej naprawy: samochód jeździ zaprzeczyć się nie da, ale wszystkie redukcje czuje mam nadzieje ze się to ułoży dotrze czy jak to się nazywa. Na pewno napisze jak skrzynia będzie sprawowała się dalej. Cały czas chodzi mi po głowie zasadność wymiany tylu części w mojej skrzyni okiem laika był pęknięty kosz uszkodzony konwerter i uszkodzony mechatronik bez hydrualiki
wiec koszty powinny być
1. 1400 za regenerowany konwerter po 2500 kosztuje nowy ZF a mi wstawili regenerowany
2. 1200 kosz
3 3900 mechatronik
4. 2200 2 wymiany oleju
to brutto wynosi koło 10700
Mam nadzieję że komuś mój wątek pomorze w podjęciu decyzji, bo uczmy się na doświadczeniach (błędach) innych.
Aha przypomniało mi się mój wątek powinien się nazywać skrzynia w stanie agonalnym a wymiana oleju na zf8 chyba było by trafniejsze tylko czemu jeździła bezbłędnie? Nikomu nie życzę takich przeżyć z tymi automatami co ja przeszedłem bo może człowieka krew zalać ale wszystkim życzę Wesołych i zdrowych świąt Wielkiej nocy oraz braku awarii automatu

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
z tego co ja sie orientuje to BMW ma skrzynię 6HP26bullmania pisze:igorw, niby mam porównanie obu tych skrzyĂą w BMW mam 140tys. w Audi 200tys., obie są ok nic się nie dzieje ale też spotkałem sie z opiniami, że ZF w BMW jest wytrzymalszy, leję tam Ravenol zamiennik ZF6 i jest super, zastanawiałem się, czy ta mityczna podatność Tipów na awarie nie wynika z napędu Q i większego obciążenia skrzyni?